    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Nov 2011 11:43:26 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Laweta przy jezdni na trawniku - nie chce placic za baner

    On Fri, 11 Nov 2011, LEPEK wrote:

> [...]

    Na gruncie swoim czy czyimś?

    > Przejrzałem kodeks drogowy pobieżnie [...]
    > Nie wiem - może chodzi o to, że często te przyczepy znajdują się
    > w ogóle poza drogą, więc przepisy PORD ich nie obowiązują?

    Otóż to.

    > Ale w takim razie
    > samochód też mogę sobie postawić na środku trawnika przy drodze?

    A zabić człowieka samochodem, np. spuszczając tenże samochód
    komuś na głowę, to Ci wolno? Może jeszcze dlatego zaargumentujesz,
    że przecież PoRD przewiduje tylko odpowiedzialność za jazdę,
    więc jak spuszczasz to nie jedziesz ;) (co się akurat zgadza).
    Szukaj hasła "syndrom trawnika".
    To że gdzieś nie obowiązuje PoRD nie oznacza, że nie obowiazuje
    CAŁE prawo.
    Tyle, że w .pl sytuacja terenów (a w ogóle: nieruchomości)
    dostępnych publicznie nie jest zbytnio uregulowana, tak
    więc praktycznie nie ma zastosowania dla przepisów *karnych*
    tak długo, jak długo:
    - nie ma szczególnego zakazu, wskazanego osobno w przepisach,
    typu "nie wolno parkować w zbiornikach z gazem" :>
    - nie ma czynienia szkody umyślnej, kwalifikującego się pod KK
    - nie ma "wdarcia" ani odmowy opuszczenia terenu po "wygonieniu"
    przez osobę uprawnioną, bo w takim przypadku chroniłby "mir
    domowy".

    Osobna sprawa to ewentualne żądania cywilnoprawne - za
    wykorzystanie terenu, mniejsza o to jak (te żądania)
    nazwać. Do tego policja już nic nie ma.

    pzdr, Gotfryd