  • Data: 2011-05-01 16:11:42
    Temat: Re: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-04-2011 o 11:30:09 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Przypadkowy zbieg okoliczności?
    Prawda jest taka że w sprzętach domowych lasery są gorszej jakości,
    przez to pracują na granicy parametrów, efektem tego jest że nawet
    odrobina kurzu skutecznie osłąbaia odczyt i część płyt przestaje się
    czytać.
    Ja już podkręcałem laser w sonym szwagra parę lat temu, duża wieża ze
    zmieniarką i chyba po 2-3 latach przestał czytać. Od mojej regulacji
    już parę lat działą dobrze. Kiedyś dawno temu kupiłem zestaw kina domowego
    i też po paru latach przestał czytać, regulacja i czyta, po roku znowu
    to samo no to powtórka i jak na razie działa.
    Słyszałem opinię że to dość duża moc laserów powoduje pekanie struktury
    i wtedy wiązka się rozjedża tracąc ostrość, ale wtedy te moje podciągniecie
    mocy lasera powinno spowodować szybsze padnięcie jego, okazuje się na moim
    przykłądzie że jednak tak nie jest, sprzęty działąją już parę lat.
    Oczywiście nie szalałem z mocą, tyle dałęm aby zaczeły pewnie czytać płyty.

    --
    Pozdr
    JanuszK