  • 1. Data: 2017-04-15 21:50:21
    Temat: Laserowe lutowanie
    Od: s...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8

    Nie kazdy idealny i piekny ale całkiem ciekawa metoda.

  • 2. Data: 2017-04-15 22:29:20
    Temat: Re: Laserowe lutowanie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chyba niedawny było.

    No ciekawe nawet - ale wątpię czy poza naprawdę niszowymi przypadkami
    (jakieś elementy wrażliwe na ciepło) ma to jakiekolwiek zastosowanie.

    Jakość i szybkość lutowania normalnych podzespołów w piecu jest lepsza.
    Czyli tylko jakieś specjalne zastosowania.

  • 3. Data: 2017-04-15 22:44:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-15 o 21:50, s...@g...com pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8
    >
    > Nie kazdy idealny i piekny ale całkiem ciekawa metoda.

    Beznadziejna metoda - duży rozchlap. Tylko czekać, aż któraś z tych
    "nitek" spowoduje zwarcie.

  • 4. Data: 2017-04-15 23:34:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Saturday, April 15, 2017, 9:50:21 PM, you wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8

    > Nie kazdy idealny i piekny ale całkiem ciekawa metoda.

    Siedzę z otwartą gębą - jak małe dziecko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2017-04-16 00:10:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:85576438.20170415233453@pik-net.pl.invalid...

    > Siedzę z otwartą gębą - jak małe dziecko.

    A jeszcze scenka, gdzie wyłączono regulację temperatury... :)
    Raczej chyba nie na masówkę, bardziej do jakiegoś serwisu, lub jakiejś
    niewielkiej produkcji.
    Na razie bardziej to widzę, jako ciekawostkę, ale jakby dopracować, to kto
    wie?

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 6. Data: 2017-04-16 20:20:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Nie kazdy idealny i piekny ale całkiem ciekawa metoda.

    Ciekawostka, ale ja czekam, aż ktoś wymyśli małą i bezpieczną
    dla elementów zgrzewarkę. Możliwość rozlutowania płytki jest
    coraz mniej potrzebna, a eliminacja cyny usunie sporo problemów.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2017-04-17 04:02:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8
    >
    > Nie kazdy idealny i piekny ale całkiem ciekawa metoda.

    Piekne. Ta cyna na koncu ("solder cream") to rohs? Zastyga jak rohs...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 8. Data: 2017-04-17 12:42:08
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > coraz mniej potrzebna, a eliminacja cyny usunie sporo problemów.
    >
    >Są jakieś ultradźwiękowe. Bardziej bym chciał zobaczyć rozgrzewarkę :)
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-04-17 13:21:30
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Ciekawostka, ale ja czekam, aż ktoś wymyśli małą i bezpieczną
    > dla elementów zgrzewarkę. Możliwość rozlutowania płytki jest
    > coraz mniej potrzebna, a eliminacja cyny usunie sporo problemów.

    Gdzie niby taka zgrzewarka może znaleźć zastosowanie poza
    produkcją lamp czy łączeniem baterii?

    Niby da się łączyć THT na pająka zgrzewarką, ale tak właściwie po co?

    Tu jest na pająka:
    https://youtu.be/72P_bnycJ5g?t=16m58s

    Ale to bardzo pracochłonne jest, ktoś musi za to zapłacić.

    OT.
    http://ww1.sinaimg.cn/mw690/612edf3ajw1eaa8piwvwoj20
    hh0c176r.jpg

  • 10. Data: 2017-04-17 21:13:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 00:10, HF5BS pisze:

> [...]
    > niewielkiej produkcji.
    > Na razie bardziej to widzę, jako ciekawostkę, ale jakby dopracować, to

    Że na to nie wpadłem.. mam 0,6mm ale nie wiem czy 6.6kW to nie za dużo.
    Ostatnio zrobiło sporą dziurę kika cm w stalowej podłodze.
    ;)

    --
    Irokez