  • Data: 2017-04-19 23:59:36
    Temat: Re: Laserowe lutowanie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:od8lsb$eb9$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak nie ma jak ma :
    >
    > Atmosfera Księżyca jest niezwykle cienka; jej całkowita masa wynosi
    > zaledwie 104 kg[42]. Jednym ze źródeł jej pochodzenia jest uwalnianie

    Czyli jakby jej nie było. Wiem przecież, że nie ma próżni idealnej, nawet w
    kosmosie.
    W zasadzie wystarczyło by, żeby wszyscy lądujący tam kosmonauci dobrze
    napierdzieli i już masa wzrośnie.

> [...]
    > zostać pod wpływem grawitacji wtórnie wchłonięte przez regolit lub ulecieć
    > w przestrzeń kosmiczną, wyrzucone przez promieniowanie słoneczne albo pole
    > magnetyczne wiatru słonecznego (o ile są zjonizowane). Pierwiastki takie
    > jak sód (Na) czy potas (K) wykryto w atmosferze księżycowej metodami
    > spektroskopii z Ziemi, natomiast spektroskop alfa Lunar Prospectora
    > wykazał obecność radonu-222 i polonu-210[43]. Argon-40, hel-4, tlen,
    > metan, azot, tlenek węgla (II) oraz tlenek węgla (IV) zostały wykryte za
    > pomocą detektorów ustawionych przez astronautów misji Apollo[44].

    Czy nie należało by tego przyjąć, że księżycowa atmosfera istnieje bardziej
    na zasadzie błędu statystycznego?
    Ale, ile to ma ciśnienia? Tu chodziło o to, aby wytworzone ciepło jakoś
    odprowadzić, a taka atmosfera odprowadzi ciepło chociaż małego oporniczka
    0.1W w stopniu wejściowym przedwzmacniacza? Moze oporniczek... ale, jak już
    coś parę watów rzygnie, to co w sytuacji, gdy nie da się tego zbyt żwawo
    odpromieniować? Bo np. samo jest po stronie słonecznej, więc zamiast się
    chłodzić, to raczej się jeszcze dociepli...? Pod daszek i przewiać? Przy 104
    kg wszystkiego? Groszkowski ze swoją wiedzą nt. wysokiej próżni myślę, że
    byłby zachwycony, mogąc pojawić się tam osobiście i swobodnie badać
    temat...? Gdyby był odporny na te atmosferyczne sprawy księżyca...

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)