  • 21. Data: 2009-05-25 15:40:24
    Temat: Re: Laptopy 12-13" z SSD
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gvedmi$drc$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle tylko że problem dysków SSD leży w ograniczonej ilości cykli zapisu a
    > nie czasie działania więc paramtert IMO bez sensu.

    Aczkolwiek rozumiem, ze jezeli otrzymuje 2 lata gwarancji to w przypadku
    uszkodzenia i utraty danych (dokumenty itp na tym nie bede trzymal... tylko
    "czysty system"), mam wymieniany taki dysk na nowy... bo przeciez sie go nie
    naprawia ?

    --
    doom3

  • 22. Data: 2009-05-25 21:30:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MC" gvdljh$dhc$...@n...news.atman.pl

    > Dysk SSD nie pracuje na godziny. Zużywa się od zapisywania. Więc taki parametr jak
    MTBF nie ma większego sensu.

    Samochód potrafi stać w miejscu z włączonym silnikiem,
    a jednak szacuje się żywotność samochodów w km...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-05-25 21:32:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvedsu$eln$...@i...gazeta.pl

    > A jaką odpowiedź można dać na takie pytanie skoro technologia upowszechia się
    dopiero od roku ? Czy info że wytrzymują rok jest
    > dla ciebie pomocne ? pamiętaj też że czas życia dysku SSD zalezy od tego do czego
    go uzywasz - maja ograniczoną ilość cykli zapisu
    > (fizycznie zuzycie) i jeden zajedzie taki dysk po 5 latach a inny szybciej .....

    Wszystko jest ograniczone -- liczba kiwnięć głowicy w HDD także... ;)

    Nie martwcie się Panie i panowie o żywotność SSD, ale raczej niech
    jego cena Was martwi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2009-05-25 22:34:34
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    > uszkodzenia i utraty danych (dokumenty itp na tym nie bede trzymal...
    > tylko "czysty system"), mam wymieniany taki dysk na nowy... bo przeciez

    To jest raczej oczywiste, wątpię aby producent robił ograniczenia, raczej
    statystycznie kalkulują sobie że np na 100 userów jest 1 który taki dysk
    zajedzie a reszta nie i wskali tych 2 lat wymienią jednemu człowiekowi - i
    kalkulują cenę.

  • 25. Data: 2009-05-25 22:40:25
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:gvf2qt$3cg$2@inews.gazeta.pl...

    > "Kot Prezydenta" gvedsu$eln$...@i...gazeta.pl

    > Wszystko jest ograniczone -- liczba kiwnięć głowicy w HDD także... ;)

    Zgoda, masz rację ....

    Tyle tylko że nikt w tym dysku nie montuje dodatkowych głowic po to aby
    jednostkowe zuzycie zmniejszyć a w przypadku dysków SSD tak jest -
    nadmiarowa ilość zasobów plus cały mechanizm który pilnuje aby jakaś część
    dysku nie była eksploatowane częściej niż inne (co by zwiekszało
    prawdopodobienieństwo awarii).

    Podsumowując, skoro ktoś tak bardzo dba o te delikatne komorki pamięci to
    znaczy że wie iż są średnio trwałe a to znaczy że być może jeszcze nie czas
    na zmianę starego, dobrego i taniego hdd na drogi, niepewny i być może tylko
    szybszy SSD

  • 26. Data: 2009-05-25 23:02:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvf6oq$k08$...@i...gazeta.pl

> [...]
    wie iż są średnio trwałe a to znaczy że być
    > może jeszcze nie czas na zmianę starego, dobrego i taniego hdd na drogi, niepewny i

    SSD jest szybszy, droższy, cicho pracuje...

    Jest przyszłością, ale na razie górują talerzykowate...
    Seagate rozwiewa wątpliwości co do tego, że talerze umrą
    lada moment... Przed nami kolejne rewolucje związane
    z pokonywaniem kolejnych barier gęstości zapisu na HDD...

    Wielu zadowoli się pojemnością 64 GB i wybierze
    zysk z szybkości startowania, działania i ciszy...

    Co do żywotności? Jak napisałem -- niech raczej głowa Was
    boli, gdy pomyślicie o cenie, nie o żywotności. :) To nie
    jest tak, że grupa głupoli za pomocą młotka i cepa zbudowała
    SSD z odpadów poprodukcyjnych. ;) W Polsce pewnie by tak było,
    ale na świecie ludzie cenią sobie myślenie, czego dowodem są
    choćby niemal niezniszczalne (jeśli chodzi o zwykłą pracę,
    nie o przetrwanie wojny nuklearnej) HDD...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-05-26 10:41:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 May 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "MC" gvdljh$dhc$...@n...news.atman.pl

    Prosić o MWBF :D

    > Samochód potrafi stać w miejscu z włączonym silnikiem,
    > a jednak szacuje się żywotność samochodów w km...

    Ale samochód rzadko stoi w miejscu z silnikiem wyjącym na max
    obrotach, za to obszary dysku na których się miesiącami nic
    nie zapisuje to raczej norma.
    Owszem, "mierniki trwałości" pomijają niektóre składowe, pytanie
    jaki mają one udział w wyniku.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-05-26 11:26:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prosić o MWBF :D

    > Ale samochód rzadko stoi w miejscu z silnikiem wyjącym na max
    > obrotach, za to obszary dysku na których się miesiącami nic
    > nie zapisuje to raczej norma.

    Dyski SSD staraja sie nie dopuszczac do takich sytuacji (wear-levelling).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2009-05-26 12:51:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0905261239130.3836@quad

    > Ale samochód rzadko stoi w miejscu z silnikiem wyjącym na max
    > obrotach, za to obszary dysku na których się miesiącami nic
    > nie zapisuje to raczej norma.

    Ciekawe. ;) A jaka to norma? U mnie normą jest albo wyłączenie
    dysku, albo machanie po całej jego powierzchni... :)

  • 30. Data: 2009-05-26 21:03:56
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 26 May 2009 13:26:55 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Dyski SSD staraja sie nie dopuszczac do takich sytuacji (wear-levelling).

    _Dobre_ dyski SSD.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/