  • 51. Data: 2018-11-02 18:57:09
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 18:47:21 +0100, Adam wrote:
    > Widziałem sporo sprzętu, który mając na pokładzie i7 miał problemy z
    > obsługą większych zapytań SQL, gdzie i5 (z tą samą pierwszą cyfrą)
    > chodził jak burza.

    Ale przecież przy SQL procesor ma z reguły znaczenie pomijalne - liczy
    się głównie czas dostępu do dysków i szybkość odczytu. Może ten z i5 miał
    po prostu lepszy SSD?

    Mateusz

  • 52. Data: 2018-11-02 18:57:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-02 o 14:06, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > (...)
    > Zalmana odradzam, wykastrowali co się dało.
    > Oryginał:
    > http://iodd.kr/wordpress/
    > emuluje ISO / VHD / VMDK / DSK /RMD /IMA

    Że się spytam: a w czym takie ufo lepsze od np. Daemon Tools?
    Chyba tylko tyle, że można z niego bootować.
    Ale bez problemu bootowanie można zrobić kawałkiem linuksa na pendrive,
    albo jakimś narzędziem typu Yumi albo Sardu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2018-11-02 19:15:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ale przecież przy SQL procesor ma z reguły znaczenie pomijalne - liczy
    > się głównie czas dostępu do dysków i szybkość odczytu. Może ten z i5 miał
    > po prostu lepszy SSD?

    Niezupełnie. To, co napisałem, było nieco podchwytliwe ;)
    SQL w wersji Microsoftu nie bardzo radzi sobie z równomiernym
    obciążeniem rdzeni. Bywa, że zacznie tłuc głową w jeden rdzeń, a reszta
    leży odłogiem, co może spowodować, że inne procesy leżą i kwiczą.
    Natomiast MS-SQL Express jest zafiksowany na stałe ustawienia i wiele
    się nie powalczy.
    Dysk/macierz (oraz RAM) ma znaczenie przy bazach po kilkanaście GB i
    większych, zwłaszcza, jak ktoś kiepsko zrobił klucze.
    Albo jak jakiś magik woła kilka zagęszczonych selectów.
    Albo jak jakiś program niby to client-server nie obrabia danych na
    serwerze, tylko ciągnie tabelę lokalnie, aby dopiero wtedy zrobić SELECT
    TOP 1.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2018-11-02 19:17:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-02 o 18:19, nadir pisze:
> [...]
    iron-3576-15-6-intel-core-i7-8550u-8gb-ram-256gb-dys
    k-r5m430-grafika-win10.bhtml

    > Niby mały wypasik ale gigaethernetu niema. Lipa.

    Inspiron wypasik?

    Chyba raczysz żartować.
    A o seriach XPS, Vostro, Latitude, Precision czy Alenware to nie słyszałeś?
    Przecież Inspirony to najniższa marketowa seria.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2018-11-02 19:23:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 19:15:29 +0100, Adam wrote:
    > Dysk/macierz (oraz RAM) ma znaczenie przy bazach po kilkanaście GB i
    > większych,

    Prawdę mówiąc nie wyobrażałem sobie by CPU mogło się zacinać przy małej
    bazie. Ale ja o Microsoftowym świecie wiem tyle że istnieje, moje
    doświadczenie ogranicza się do kilkusetgigabajtowych baz w PostgreSQL na
    Linuksie. Jeśli w tych windowsowych cudach dzieją się takie cyrki jak
    opisujesz, to mogę tylko cieszyć się iż nigdy z tym dziadostwem nie
    obcowałem :)

    Mateusz

  • 56. Data: 2018-11-02 19:30:56
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 18:19:42 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc872f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    od nadir <n...@h...org> :

    Pewnie błąd w opisie.

  • 57. Data: 2018-11-02 19:38:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 18:57:39 +0100
    doszła do mnie wiadomość <pri36i$1es$1$Adam@news.chmurka.net>
    od Adam <a...@p...onet.pl> :

> [...]
    >Ale bez problemu bootowanie można zrobić kawałkiem linuksa na pendrive,
    >albo jakimś narzędziem typu Yumi albo Sardu.

    Oczywiście że można, sam tak robię, dodam U3(takie peny można jeszcze
    kupić).
    Kieszeń jest dla mnie wygodna, bo mam wszystkie ISO pod ręką, a mam
    ich sporo, oprócz tego to robi jako dysk przenośny.

  • 58. Data: 2018-11-02 20:22:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 02 lis 2018 w news:pri2j8$180$1$Adam@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Dlaczego i7 najmocniejszy?
    > Albo inaczej: w czym najmocniejszy?

    W żonglowaniu bitami.

    > Natomiast w testach syntetycznych te same generacje i7 będą lepsze
    > niż i5.

    I to zasadniczo miałem na myśli. Jeśli ktoś kupuje nowy laptop w
    określonej kwocie, to załapie się teraz na co - 7 i 8 gen.? Jak już parę
    wybierze to sobie może prównać testy.

    > Zawsze też można wziąć np. Dell Precision M7530/7730 z i9-8950H,
    > albo jakiegoś AlienWare z podobnym procesorem.

    Uuuuu, gdzieś sobie nie zpamiętałem, że są już i-dziewiątki.

  • 59. Data: 2018-11-02 21:49:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Coś ściemniasz albo masz OS do kitu. Co prawda mam i5-4590S ale leci
    > kopanie BTC :) i podczas przeglądania https://wkruk.pl (!) żadnego
    > dodatkowego obciążenia procka nie widzę (na aplikacji od obrazowania
    > obciążenia).
    > Jeszcze niedawno miałem dłuuugo C2D e8400 (tylko 2 rdzenie) i nie widzę
    > żadnych różnic w obsłudze www pomiędzy tymi dwoma prockami.

    Hmm..
    Win7, wlazłem na stronę i Firefox zabiera (na głownej jak i po wybraniu
    na przykład "Broszki") ponad 30% CPU kompletnie nic nie robiąc tylko
    gapiąc się na obrazek (Firefox + AdGuard + NoCoin + Disable HTML5 Autoplay).
    Zamykam zakładkę i momentalnie 1% CPU.
    A w między czasie jest kilka innych zakładek otwartych.

    Wspomniany orange.pl problemów nie robi, załaduje saię i cisza. Morele
    ciągną kilka % na animowane reklamy.

    i5-4670 z 16GB RAM. Daje rady, ale chyba jednak kruk.pl jest spierd...y
    totalnie albo kopie równo.

    --
    Irokez

  • 60. Data: 2018-11-02 23:24:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-02 o 19:17, Adam pisze:

    > Inspiron wypasik?
    >
    > Chyba raczysz żartować.
    > A o seriach XPS, Vostro, Latitude, Precision czy Alenware to nie słyszałeś?
    > Przecież Inspirony to najniższa marketowa seria.

    Nie brandzluję się nazwami i markami a tym co dostaję za konkretną cenę.
    I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to
    jest dla mnie lipa. Niech ten laptop będzie o te 2-3 dolary droższy i ma
    gigabita. Stać mnie, dopłacę.
    Mój prawie dziesięcioletni laptop nie był topowym modelem i ma taką
    sieciówkę, ma jeszcze zbędne mi modem analogowy i PCMCIA.
    Ciekawe dlaczego kiedyś się dało a teraz nie?