  • 41. Data: 2014-10-21 08:17:35
    Temat: Re: Laptop z Win 8.1
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-20 16:10, Borneq pisze:

    > Jak by był bez systemu dużo tańszy to tak, bo sam Windows to nie 300 zł
    > jak kiedyś XP kosztował a dużo mniej.
    > Ale
    > - jak z zarządzaniem energią, hibernacją przy zwykłym systemie?
    > - czasem laptopy mają też zainstalowany Office Starter

    System jest dokładnie ten sam w wersji BOX, OEM, Preinstalowany a jedyna
    różnica to dodatki które pobierasz ze strony producenta lapka i
    instalujesz to co chcesz a nie wszystko jak leci gdzie potem masz 10
    aplikacji FREE (znaczy testowe dema na 14/30 dni) i się bujasz żeby
    odinstalować to całe gówno dodane przez producentów.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 42. Data: 2014-10-21 08:19:26
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 20/10/2014 18:51, zhbick wrote:

    > Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup

    > przecież na 768 w pionie ledwie się mieści początek większości stron
    > www, o treści można zapomnieć, mimo adblocka

    A co to za roznica jesli przy rozdzielczosci milard piecset na
    dziewiecset po pieciokrotnym powiekszeniu miesci sie tych stron
    dokladnie tyle samo? A poza tym, jesli laptopiki 11'' maja juz 1080p a
    telefony komorkowe chyba i ze 4K to czemu nie sa masowo uzywane
    chociazby do AutoCADa? Przeciez moglyby.

    --
    Pozdr

  • 43. Data: 2014-10-21 10:50:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

> [...]
    > aplikacji FREE (znaczy testowe dema na 14/30 dni) i się bujasz żeby
    > odinstalować to całe gówno dodane przez producentów.

    Nie jest dokładnie taki sam, ponieważ inne są warunki supportu i ew.
    późniejszego upgrejdu do nowszej wersji.

    System preinstalowany z dysku ma swoje minusy, ale ma też, również i
    plusy. Np. chcesz doinstalować jakiś składnik Windows? Nie musisz szukać
    płyt instalacyjnych, które akurat zostały w domu, a jesteś w samolocie
    do Pernambuko. Jeżeli koniecznie chcesz mieć instalkę systemu na
    zewnętrznym nośniku, to jest parę sposobów, żeby taką instalkę wykonać
    samodzielnie z tego, co jest na dysku laptopa. Najwygodniej zrzucić
    sobie obraz dysku ze świeżym systemem na jakiś zewnętrzny dysk i w razie
    potrzeby nic nie trzeba reinstallować, tylko nagrać obraz na dysk.

    Bloatware i jego mozolne usuwanie jest oczywiście męczące, ale podobnie
    męczące jest dociąganie i instalowanie sterowników od producenta. Więc
    nie ma dobrego rozwiązania.

  • 44. Data: 2014-10-21 10:55:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Weź może sprawdź, ile JavaScriptu jest choćby na Facebooku. :)

    Pewnie dużo, oj dużo, ale Ci powiem, że akurat ten portal działa płynnie
    na laptopie z przed 8 lat. Jedynie wideo się tnie. Jest jakoś tak
    ambitnie kodowane, że chociaż obrazek jest mały i jakościowo marny, to
    wymaga sprzętu, nie wiem czego.
    Ale wystarczy przełączyć z HD na normal i już się nie tnie.

  • 45. Data: 2014-10-21 11:11:54
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-21 10:50, Poldek pisze:

    > Nie jest dokładnie taki sam, ponieważ inne są warunki supportu i ew.
    > późniejszego upgrejdu do nowszej wersji.

    System jest dokładnie taki sam :) zmieniają się jedynie warunki
    licencyjne ale producent może też coś wykasować/zmienić/skasować pod siebie.

> [...]
    > sobie obraz dysku ze świeżym systemem na jakiś zewnętrzny dysk i w razie
    > potrzeby nic nie trzeba reinstallować, tylko nagrać obraz na dysk.

    Mając OEM też możesz sobie zrobić partycję RECOVERY tak samo jak
    preinstalowany. Wszystko to kwestia chęci i odpowiedniego programu.

    > Bloatware i jego mozolne usuwanie jest oczywiście męczące, ale podobnie
    > męczące jest dociąganie i instalowanie sterowników od producenta. Więc
    > nie ma dobrego rozwiązania.

    Ale robisz to szybciej niż wywalanie śmieci które HGW gdzie są
    poukrywane w rejestrach jak chcesz mieć idealnie czysty system.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 46. Data: 2014-10-21 16:28:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Oct 2014 10:55:16 +0200, Poldek napisał(a):

    > Pewnie dużo, oj dużo, ale Ci powiem, że akurat ten portal działa płynnie
    > na laptopie z przed 8 lat.

    To już zależy, czy się w samym fejsuniu coś nie pokrzaczy. :) Przycinać też
    go momentami przycina, choć nie wiem, jaki na to wpływ mają stosowane przeze
    mnie rozszerzenia w przeglądarce (np. SocialFixer).

    > Jedynie wideo się tnie. Jest jakoś tak
    > ambitnie kodowane, że chociaż obrazek jest mały i jakościowo marny, to
    > wymaga sprzętu, nie wiem czego.
    > Ale wystarczy przełączyć z HD na normal i już się nie tnie.

    Pewnie Cię uwiera brak sprzętowego dekodowania h264 i tyle.

    [ Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 47. Data: 2014-10-22 13:34:09
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-20 o 11:17, Chris pisze:
    HP (seria PROBOOK, ELITEBOOK), Toshiba, DELL, ASUS, ACER podobno też się
    > dużo poprawił.
    > Każdy i tak zrobi co chce ale ja prywatnie bym nie kupił Lenovo.

    Ja nie kupiłbym HP Probook, duży problem z lutami i padem grafiki. Ponoć
    lepiej wybrać laptopa z zintegrowaną GPU zamiast "zewnętrznej" (ilość
    awarii)

    Toshiba S11 - niski komfort pracy (piski z wewnątrz obudowy, głośny
    wentylator, źle zaprojektowana stacja dokująca)

    Do tej pory nie miałem Della, a ponieważ ceny ich modeli spadły,
    szukałbym tutaj (choć ze spadkiem cen, mogła polecieć jakość)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 48. Data: 2014-10-22 18:00:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Pewnie Cię uwiera brak sprzętowego dekodowania h264 i tyle.

    Nie wiem, możliwe, ale h264 odtwarzane "normalnie", czyli nie przez WWW,
    lecz jako plik, który otwiera się w VLC, takie h264 idzie elegancko w
    HD, bez zbędnych przycięć.

  • 49. Data: 2014-10-23 09:56:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Na co patrzeć? Ceny zaczynają się od 1000 zł, ale chyba jakiś lepszy jest
    > dużo droższy.

    W Biedronce był PacardBell (by Acer),
    http://produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/08/notebook-
    packard-bell-easynote-tf71bm-z.html
    za 1199zł, później przeceniony na 999zł, akumulator wytrzymuje 8,5h pracy w
    internecie. :-)

  • 50. Data: 2014-10-23 10:41:55
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-10-23 o 09:56, nom pisze:
    > za 1199zł, później przeceniony na 999zł, akumulator wytrzymuje 8,5h
    > pracy w internecie. :-)

    Matryca błyszcząca, ja nastawiłem się na ekrany dotykowe