  • 1. Data: 2016-01-16 22:15:15
    Temat: Laptop do pracy
    Od: Marek <m...@g...com>

    Szukam laptopa do pracy (delphi, c#) i internetu. Raczej stacjonarnie, sporadycznie
    mobilnie. Jak stacjonarnie, to najczęściej z monitorem 24". Wybieram między 15.6 a 17
    cali - po próbach z laptopem kolegi wyszło na to, że raczej 17.

    W środku:
    Procesor o wydajności nie mniejszej niż i5-4210M. Dysk SSD 256, RAM 8 Gb. Win 7/10.
    HDMI/DVI (monitor mam z DVI). USB 3.0. Grafika:obojętna. Rozdzielczość FHD lub
    większa, ale będzie skalowany do rozdzieloczści niższych (oczy).
    Komputer ma być na tyle solidny, żeby przy pracy do kilkunastu godzin dziennie nie
    padł po roku. Budżet: 3500-4000-4800 zł.
    Dlaczego nie stacjonarny ? Bo stacjonarnego nie będę przenosił z pokoju do pokoju a
    taka konieczność będzie.

    Z oferty sklepów netowych wnioskuję, że wymierają laptopy z procesorem serii M,
    dominują energooszczędne, a co za tym mniej wydajnie. Czy I7 6500U to prawie to samo
    (wydajność) co i5-4210 M ?
    Nie mam preferencji co do producenta.

  • 2. Data: 2016-01-16 23:04:35
    Temat: Re: Laptop do pracy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2016 o 22:15, Marek pisze:
    > i5-4210 M
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
    5-4210M+%40+2.60GHz
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
    7-6500U+%40+2.50GHz
    wg tych danych są podobne. Tyle na temat. Teraz OT. Weź pod uwagę, że
    dwa razy szybszy PC (używany) będzie dwa razy tańszy. Jeśli musiałby być
    przenośny, to ja bym całego PC wbudował w jedną obudowę wraz z 24
    calowym monitorem.
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-01-17 01:03:55
    Od: f...@g...com

    Zapraszam do grupy tematycznej na FB "Laptopy, Notebooki, Ultrabooki - Porady / Testy
    / Recenzje / Co kupić"
    https://www.facebook.com/groups/laptop.nieidealny.pl

    Mamy już ponad 910 aktywnych posiadaczy nowych notebooków!

  • 4. Data: 2016-01-17 10:15:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]
    > https://www.facebook.com/group/laptop.nieidealny.plk
    >
    > Mamy już ponad 910 aktywnych posiadaczy nowych notebooków!

    uwaga jest wirus na tej stronie.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2016-01-17 12:00:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 22:15, Marek pisze:
    > Dlaczego nie stacjonarny ? Bo stacjonarnego nie będę przenosił z pokoju do pokoju a
    taka konieczność będzie.

    A ja jednak będę odradzał laptopa.
    Przyznaję się do błędu. Też miało być do pracy i miało być noszone po
    mieszkaniu. Ale to noszenie było coraz rzadsze, pojawiły się tablety i
    smartfony w rodzinie (smart tv) i laptop utkwił na stałe na biurku. Fakt
    praca na dwóch monitorach z podpiętym drugim jest dla mnie absolutnie
    konieczna i byłem zadowolony.
    Aktualnie używam go tylko do poczty a wszystko się dzieje na jakimś
    szrotowym dwurdzeniowcu z odzysku z dołożonym cichym zasilaczem i
    chłodzeniem

    A każdym razie nie zrób mojego drugiego błędu.
    Nie zapominaj o baterii. Organ nie używany zanika ;-)

    Może jest jakiś soft który będzie pamiętał żeby czasem rozładować i
    naładować baterię? niby na początku pamiętałem ale potem już poleciało
    ... :-(

    PS. Zainteresuj się chłodzeniem i czyszczeniem laptopa.
    Czy da się łatwo rozebrać a nie tak jak u mnie rozbabrać całego na
    części pierwsze żeby banalnie wyczyścić chłodzenie.

    Całe szczęście radzę sobie wyciąganiem odkurzaczem i jest to skuteczne
    ale mam della ;-) a w innym sprzęcie to nie musi pomagać :-)

  • 6. Data: 2016-01-18 11:15:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 10:15, PiteR pisze:

    > uwaga jest wirus na tej stronie.