  • 11. Data: 2010-08-15 09:12:36
    Temat: Re: Laptop do konkretnej czynności.
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 2010-08-15 10:19, wuwuzela pisze:

    > 1400x900 na 14" - nie potrzeba lupy, wygodnie sie pracuje...

    Ale ja pytam po co. Oglądałem dziś laptopy z 1600x1024 i stwierdzam, że
    to totalna porażka jeśli chodzi o wielkość wyświetlanych elementów.
    Jeśli ktoś nie ogląda filmów i nie gra na laptopie to moim zdaniem taka
    rozdzielczość służy tylko i wyłącznie do przedłużania "ego"

  • 12. Data: 2010-08-15 09:32:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-15 11:12, Użytkownik CUT_INZ napisał:

> [...]
    > Jeśli ktoś nie ogląda filmów i nie gra na laptopie to moim zdaniem taka
    > rozdzielczość służy tylko i wyłącznie do przedłużania "ego"

    Jeśli ktoś nie gra i nie ogląda filmów to potrzebuje
    przeważnie zmieścić jak najwięcej potrzebnej do pracy
    informacji na ekranie.
    Na 1600x1024 zmieści jej sporo więcej niż na 1366x768.
    Stosunek powierzchni to jak 1,6 do 1,0. :-)
    Ale jak ktoś potrzebuje laptopa tylko w celu pokazania
    że ma bo go stać to mniejsza powierzchnia ekranu będzie
    dla niego wystarczająca. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-08-15 09:37:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-15 00:23, Użytkownik CUT_INZ napisał:

    > Albo taki:
    >
    > http://allegro.pl/item1187204775_toshiba_a660_10x_i7
    _720qm_4gb_640gb_gt330_1gb_win7.html

    A doczytałeś że to ma zegar procka 1,6GHz ?
    "Intel? Core^(TM) i7-720QM (6MB Cache, 1.6GHz) , Intel Turbo Boost 2.8GHz"

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-08-15 11:24:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.08.2010 11:32, RadoslawF pisze:
    > Jeśli ktoś nie gra i nie ogląda filmów to potrzebuje
    > przeważnie zmieścić jak najwięcej potrzebnej do pracy
    > informacji na ekranie.

    I - w wyniku - oślepnięcia.

    Na swoim notebooku 12" z rozdzielczością 1200x800 ustawiam
    olbrzymie (w stosunku do maszyn stacjonarnych) litery, bo
    inaczej nie da się tego czytać dłużej niż pół godziny.
    Ale owszem, nie mam -nastu lat już i po pierwsze popsułem
    sobie wzrok na komputerach, a po drugie nie chcę go sobie
    popsuć *bardziej*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 15. Data: 2010-08-15 12:01:12
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-14 23:57, RadoslawF wrote:

    > W tej przekątnej jest to rozdzielczość dla biedaków.
    > Przy takiej cenie powinno być 1600x1024 lub przynajmniej
    > 1400x900. No chyba że jesteś z grupy tych co to potrzebują
    > laptopa aby było co wozić między domem a pracą i podpinać
    > pod stojące tam monitory zewnętrzne.

    to zależy czy ktoś lubi mieć mini ikony i fonty... dla mnie to wcale nie
    wada, a wręcz zaleta... Te rozdzielczości co podałeś są do dupy. Mam
    Asusa 15" i mega gęsta matryca (nie pamiętam ale chyba właśnie
    1600x1024)i pracuje się na tym TRAGICZNIE! no chyba, że ktoś ma +10
    dioptrii.

  • 16. Data: 2010-08-15 12:50:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-15 13:24, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> [...]
    > Ale owszem, nie mam -nastu lat już i po pierwsze popsułem
    > sobie wzrok na komputerach, a po drugie nie chcę go sobie

    Wszystko zależy od wzroku użytkownika. Tyle że my tu rozmawiamy
    o sprzęcie 15 calowym.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-08-15 13:07:53
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik CUT_INZ napisał:

    > Ale ja pytam po co.

    No mnie sie na na mniejszej rozdzielczosci nie daje pracowac. Ciezko
    nawet poczte przegladac.

> [...]
    > Jeśli ktoś nie ogląda filmów i nie gra na laptopie to moim zdaniem taka
    > rozdzielczość służy tylko i wyłącznie do przedłużania "ego"

    Do filmow i grania to akurat rozdzielczosc nie musi byc wysoka. Ale
    otworz sobie jakikolwiek arkusz kalkulacyjny na malej rozdzielczosci, to
    zalapiesz w czym sek...

  • 18. Data: 2010-08-15 13:09:03
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    > I - w wyniku - oślepnięcia.

    Jakos nie obserwuje u siebie. Moj okulista tez nie obserwuje oznak
    slepniecia u mnie.

  • 19. Data: 2010-08-15 13:11:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.08.2010 14:50, RadoslawF pisze:
    > Wszystko zależy od wzroku użytkownika. Tyle że my tu rozmawiamy
    > o sprzęcie 15 calowym.

    Wzrok jest dobry do pewnego momentu. I jestem absolutnie
    świadom, że osoby młodsze są skłonne trzymać się twardo
    stanowiska, że widzą doskonale i nigdy się to nie zmieni.
    Ale kiedyś stwierdzą one, że jednak nie miały racji.

    Na ekran LCD 15" normalna rozdzielczość to coś rzędu 1024x768
    (lub odpowiednik panoramiczny). Generalnie cokolwiek, co daje
    między 90 a 100 dpi. Oczywiście, większe rozdzielczości też
    byłyby fajne, gdyby nie niedomaganie Windows, utrudniające
    zmianę liczby pikseli przypadających na wirtualny cal.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2010-08-15 13:23:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.08.2010 wuwuzela <w...@a...pl> napisał/a:

    > No mnie sie na na mniejszej rozdzielczosci nie daje pracowac. Ciezko
    > nawet poczte przegladac.

    A ja przeglądam też na telefonie i jakos się da, kwestia potrzeb,
    jak czytasz poczte w układzie 3 kolumnowym (foldery/lista/podgląd) to
    1400 może i być mało, ja mam np wyłączony podgląd i odtwieram wiadomości
    w zakładkach (tunderbird), ale mam 1024x600 bo nie chcę nosić 14"/2kg
    a 9"/1kg.

    A na stacjonarnym mam 2x1280x1024 (programowanie), pewnie na netbooku
    coś tam skrobnę dla poprawki, ale jak trzeba wydajnie pisać to nie ma
    kompromisów.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".