  • Data: 2011-05-08 16:35:41
    Temat: Re: Laptop - co padło?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-08 17:04, John Smith pisze:
    > Witam,
    > ostatnio mój Asus A6KM zaczął wariować. Objawy są następujące: po
    > włączeniu przez ok 2 sekundy pokazuje normalny obraz, po czym znika.
    > Ładowanie systemu dzieje się normalnie. Po użyciu skrótu fn+f7, czyli
    > przełączeniu wyświetlania pomiędzy monitorem laptopa a zewnętrznym,
    > obraz powraca na kilka sekund. Ekran jest wyłączony, ale czasem wydaje
    > się jakby był ekstremalnie ściemniony - przyglądając się pod światło
    > widać zarysy ikon i winodwsowych dymków.
    > Pytanie: co padło, czy da się naprawić i czy warto?
    > MG
    Padł ci zasilacz podświetlania (często zwany inventer do świetlówek
    ccfl), i/lub któraś ze świetlówek (lub ogólnie kończą swój żywot).
    Przetwornica do świetlówek startuje, po chwili się wyłącza. Przełączenie
    ekranu wymusza jej ponowne wyłączenie i włączenie. Na początek
    wymieniłbym ją, bo to najłatwiej zrobić.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173