  • 121. Data: 2015-04-04 21:00:15
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/04/2015 19:15, RadoslawF wrote:

    > Ciekawe testy. Tam gdzie SSHD ma czas czy okazję nauczyć się
    > potrzeb użytkownika w sposób widoczny zbliża się do SSD za
    > jedną trzecią jego ceny i mając cztery razy większa pojemność.

    Nikt (przynajmniej ja) nie kwestionuje, że jest szybciej niż HDD, ale
    nigdy nie będzie tak szybko jak z SSD - dochodzą algorytmy analizujące
    przepływ danych a to zawsze będzie zajmowało część zasobów. Ponadto
    chodzi o rozmiar tego SSD, tak naprawdę miejsca w nim na OS i niewiele
    więcej. Mając osobny SSD masz *całkowitą* kontrolę nad tym do czego masz
    szybki dostęp - i na tym polega prawdziwa przewaga SSD+HDD nad SSHD.

    Tak sobie dziś myślałem o tym rozwiązaniu (buforowaniu wszystkiego jak
    leci) i idę o zakład, że niedługo usłyszymy o masowym spadku wydajności
    w tych "demonach prędkości" z racji powstania wirusów zapychających ten
    "wynalazek". IMO bardzo łatwe do stworzenia. Kwestia zabezpieczeń pewnie
    dodatkowo jeszcze obniży wydajność tego "twora".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 122. Data: 2015-04-04 21:00:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/04/2015 09:03, Poldek wrote:

    > Jak to leciało? "64 kb wystarczy każdemu..." :-)

    Hehe. 640KB jeśli już być dokładnym. Poza tym porównanie IMO całkiem nie
    trafione bo na powyższe wpływu nie miałeś, a w przypadku dyskutowanym
    wybór jest i to spory.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 123. Data: 2015-04-05 00:46:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 21:00, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > więcej. Mając osobny SSD masz *całkowitą* kontrolę nad tym do czego masz
    > szybki dostęp - i na tym polega prawdziwa przewaga SSD+HDD nad SSHD.

    Przewaga polega na szybszym dostępie do komórek pamięci od rozwiązania
    mechanicznego jakim jest ruch głowicy i szukanie potrzebnego sektora.
    Rozwiązanie mechaniczne ma swoje zalety jak pojemność czy niska cena
    ale szybkością dostępu nie dorówna SSD nigdy.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2015-04-07 09:42:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-04, o godz. 20:00:15
    Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > analizujące przepływ danych a to zawsze będzie zajmowało część
    > zasobów. Ponadto chodzi o rozmiar tego SSD, tak naprawdę miejsca w

    Te testy mają jeszcze jedno zafałszowanie w przypadku SSHD: są robione
    na czystej instalacji systemu bez zainstalowanych innych programów poza
    narzędziami testowymi. I to się dość dobrze mieści w cache dysku SSHD W
    efekcie w wyniki są zafałszowane w porównaniu do normalnej pracy gdy
    korzysta się zwykle z kilku/kilkunastu aplikacji wydajność jest
    mniejsza bo po pierwsze aplikacje nie mieszczą się w cache w całości a
    poza tym trwa ciągła rywalizacja między nimi zależna od tego co akurat
    jest ostatnio używane.

    Zdrówko

  • 125. Data: 2015-04-08 23:18:55
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "nadporucznik" <s...@w...pl> wrote in message
    > Zapomniałeś o pokrywie/ekranie, chyba że zostały unieruchomione.

    nie licze luznych zawiasow jako krytycznej awarii

    > A klawiaturę zapewne masz dotykową.

    klawiatura jeszcze nigdy mi sie w zadnym laptopie nie zepsula

    --
    http://db.org.pl/

  • 126. Data: 2015-04-09 19:27:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 08:39:30 +0200, Chris napisał(a):

    > O dziecko ma ferie ...

    To chyba w jakiejś rzeczywistości równoległej.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive

    [ Twa opowieść mnie znudziła, albowiem nie była o mnie... kumasz zależność? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]