  • Data: 2015-04-02 14:11:32
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/04/2015 21:43, Poldek wrote:

    > Zapomniałeś jeszcze napisać, że "jak ma miejsce i kasę na oba".
    > Jeżeli ma miejsce i kasę na oba, to owszem.

    Tu zgoda, nie zawsze da się zainstalować oba i wtedy SSHD jest dobrym
    pomysłem by zastąpić HDD, ale nigdy nie zastąpi duetu SSD+HDD.
    To nisko budżetowa proteza.

    > Będzie drożej, dużo drożej i nadal temat nie będzie załatwiony do końca,
    > ponieważ pliki składowane na HDD nadal będą czytane i zapisywane w
    > tempie właściwym dla HDD. Więc zaraz - właściwie, to jaka jest przewaga
    > takiego rozwiązania nad SSHD?

    Taka, że masz całkowitą kontrolę nad tym co składujesz na SSD i do czego
    masz szybki dostęp. Algorytmy w SSHD Ci tego nie zapewnią, baaa w
    skrajnych przypadkach efekt będzie odwrotny do zamierzonego (buforowanie
    wszelkiego rodzaju tmp, swap, plików wymiany, itp. delikatnie
    powiedziawszy to nie jest dobry pomysł).
    IMO SSHD *na razie* można polecić tylko w przypadku gdy inaczej się nie
    da. A już na pewno rozwiązanie z 8GB częścią SSD to IMO pomyłka.
    --