  • Data: 2009-10-31 21:53:10
    Temat: Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Może chodzić o barwę światła i ew. składowe widma. Myślę, że depresję
    > najbardziej poprawiłyby świetlówki o barwie najbardziej zbliżonej do
    > światła słonecznego.

    I gdzie ja mam sobie tym ustrojstwem poświecić? Oni określają pole
    rażenia na 43 centymetry od tego wynalazku. Cały się nie zmieszczę,
    zresztą i tak bym 45 mninut nie usiedział nieruchomo. Może wystarczy
    po oczach świecić? Jeśli tak, to może wprost, trochę słabszym źródłem?
    Tylko co na to okulisci? Wiem, że światło rzeczywiście potrafi działać,
    ale nic tak dobrze na deprechę nie zrobi, jak podróż zimą na południową
    półkulę. A jak nie, to trzeba chociaż starać się, by letnie światło
    zasymulowac *w całości*, wraz z podczerwinią działającą na skórę.

    Jarek

    PS:
    Mam podręcznik psychiatrii, w którym jest rozdział na temat leczenia
    lypemaniaków. Zalecają przetrzymywanie ich w jasnym pokoju o ścianach
    pomalowanych na czerwono. I jeszcze chyba jakieś kręcenie w fotelu
    obrotowym. Książka jest z przełomu XIX i XX wieku, a na lypemanię
    dzisiaj się "depresja" mówi.