  • 51. Data: 2014-11-19 10:02:09
    Temat: Re: Lampa elektronowa
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 listopada 2014 13:20:27 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    [ciach]

    A tak naprawdę, to w zdumienie wprawia fakt,że na tej grupie jest dosyć spora grupa
    przedpiśców i postpiśców nie wiedzących cóż to takiego jest pojemność elektryczna. No
    bo jakby wiedzieli, to znaliby chociażby wzorek. I wówczas powinni dać sę radę z
    policzeniem pojemności kondziora sferycznego, cylindrycznego, a nawet płaskiego.
    C=Eps*Eps0*S/d - to ino wzór przybliżony.
    Ale niestety nie dają se z tym rady...

    Absolutnie nie dotyczy to wszystkich grupowiczów!! Mam nadzieję, że dotyczy to
    raczej mniejszości. Są też tutaj nowicjusze w dziedzinie elektroniki, którym bez
    względu na poziom pytania należy odpowiadać/wyjaśniać. Po to jest grupa dyskusyjna.

    Natomiast co poniektórym uważających się za "GURU" na wielu grupach dyskusyjnych
    (fizyka/programowanie), to raczej należy skierować na grupy 'paracośtam'. Ciebie to
    Bartek nie dotyczy, podziwiam za wytrzymałość na różnych grupach..

  • 52. Data: 2014-11-19 10:26:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pojemności kondziora sferycznego, cylindrycznego, a nawet płaskiego.
    >C=Eps*Eps0*S/d - to ino wzór przybliżony.

    Ja sobie z tym doskonale daje rade (no, teraz, ...dziesiat lat po
    egzaminie z analizy, to moze juz nie), co nie zmienia faktu ze ladunek
    rownomiernie rozlozony na sferze nie generuje pola w srodku.
    Tak naprawde to chyba zapomnialem uwzglednic kabelka, ktory wyprowadza
    wewnetrzna sfere.

    A dla ambitnych zadanie - dwie wsuwane koncentryczne rury. Kondensator
    tworza. Policzyc sile wciagania wewnetrznej rury, jesli jest tylko
    czesciowo wsunieta.
    Mozna przyjac rozsadne uproszczenia.

    Policzyc w dwoch wersjach - kondensator naladowany stalym ladunkiem,
    oraz kondensator podlaczony do baterii o stalym napieciu ...

    Drugie zadanie - coin shrinking
    http://www.capturedlightning.com/frames/shrinkergall
    ery.html

    Wytlumaczyc skad sie bierze sila sciskajaca. Odpowiedz "z pola
    magnetycznego" nie bedzie uwazana za wystarczajaca :-)

    J.