  • 1. Data: 2010-07-24 20:38:26
    Temat: Lampa UV
    Od: "Janek" <j...@o...waw.pl>

    Witam szanownych Grupowiczow

    mam takie pytanko ktore moze sie wydac jakims idiotyzmem
    ale czy do naswietlania plytek pokrytych emulsja Positiv20 mozna uzyc
    takiej lampy UV do tipsow dostepnej na allegro (jaki czas
    jest naswietlania) lub jesli nie to moze ktos moze wskazac co i gdzie
    nalezy
    kupic
    dziekuje z rade
    pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2010-07-24 23:03:38
    Temat: Re: Lampa UV
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > takiej lampy UV do tipsow dostepnej na allegro (jaki czas
    > jest naswietlania) lub jesli nie to moze ktos moze wskazac co i gdzie

    Sam z braku czasu na zrobienie porządnej naświetlarki używam dokładnie
    takiej lampy (do tipsów), którą pożyczyłem od swojej dziewczyny (za jej
    wiedzą, żeby było jasne :).
    Sprawdza się świetnie - zresztą w naświetlarce można użyć dokładnie tych
    świetlówek, które są w lampie kosmetycznej...
    W tej mojej (powiedzmy...) lampie są chyba 4 świetlówki. Co prawda ja używam
    gotowych, pokrytych emulsją płytek z TME, ale pewnie przy własnoręcznie
    wykonanych
    będzie tak samo.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2010-07-24 23:32:14
    Od: "Janek" <j...@o...waw.pl>

    Witam
    Bardzo dziekuje za rzeczowa odpowiedz , prosze tylko powiedzec jakie sa
    czasy naswietlen chyba tez bede kupowal gotowe plytki szkoda zachodu z
    "psiukaniem tym aerozolem"
    pozdrwawiam
    Janek

  • 4. Data: 2010-07-24 23:54:53
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@o...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Bardzo dziekuje za rzeczowa odpowiedz , prosze tylko powiedzec jakie sa
    > czasy naswietlen chyba tez bede kupowal gotowe plytki szkoda zachodu z
    > "psiukaniem tym aerozolem"

    no ja własnie dlatego sobie dałem spokój, bo koszt podobny, a jakość tych
    gotowych jest bez porównania do własnego psikania...

    Co do czasów - jak mi bardzo zależy na płytce, coby mieć 200% pewność, to
    robię tak -
    kupuję najmniejszy laminat z emulsją (chyba coś koło 7zł), i robię na nim
    próbę.
    Znaczy naświetlam w odcinkach po 10 minut przez godzinę.
    Wywołuję i sprawdzam, żeby mieć pewność, ile czasu trzeba. Chociaż
    generalnie jest to dość powtarzalne, ale tak na wszelki wypadek...

    I teraz tak - używam klisz z naświetlarni, płytka z kliszą przykryta szkłem
    o grubości ok. 1.5mm (taka zwykła szybka od czegoś...)
    Naświetlam lampą "tipsową" z odległości ok.30-35 cm.

    Czas naświetlania 20-25 minut.

    Zaważyłem, że jak dałem grubsze szkło (tak z 3 mm) to czas się wydłużył do
    jakichś 30-40 minut.

    Przy czym, z kliszą nie można raczej "prześwietlić", więc można dla pewności
    dać nieco dłużej, ale za długo nie ma sensu...
    Za pierwszym razem chyba bym doradzał koledze zrobienie właśnie takiej
    próby - naświetlić kilka razy po 10minut (oczywiście odsłaniając co 10 minut
    kawałek
    laminatu) - i przekonać się samemu. Potem już mniej więcej będzie wiadomo.

    Lampa to coś w tym rodzaju
    http://allegro.pl/item1158383904_zestaw_do_tipsow_la
    mpa_uv_zele_tipsy_mega_promocja.html
    Oczywiście do naświetlania jest zdjęca obudowa, tak że świetlówki są "na
    wierzchu" :)

    Pozdr.

  • 5. Data: 2010-07-24 23:55:27
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Janek nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Bardzo dziekuje za rzeczowa odpowiedz , prosze tylko powiedzec jakie sa
    > czasy naswietlen chyba tez bede kupowal gotowe plytki szkoda zachodu z
    > "psiukaniem tym aerozolem"

    Podejrzewam, że czas jest zależny od:
    -odległości od lampy;
    -uzytej folii/kalki/whatever do wydruku;
    -stopnia zużycia lamp
    tak czy tak najlepiej sprawdzić samemu, zacznij od 3-5 minut.
    Przem

  • 6. Data: 2010-07-25 20:55:50
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    > Zawa?y?em, ?e jak da?em grubsze szk?o (tak z 3 mm) to czas sie wyd?u?y? do
    > jakich? 30-40 minut.
    Bo SZKŁO pochłania UV. Zamiast szklanej szyby użyj plexi, 3-5 mm.
    Miałem takie w "samorobionej" naświetlarce na 3 świetlówkach UV, czasy
    naświtalnia u mnie były rzędu minut dla Positiv20.