  • Data: 2009-08-04 20:57:30
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sqeeb napisał:

    > Nie będe wam wiele tłumaczył, ale tak krótko mówiąc to tym
    > cosiem będzie 'naczynie z butelek' w którym będzie woda.
    > Elektrolizer buduje ;-) Tak wiem, to niebezpieczne, straszne i w ogóle.
    > Ale nie chce stworzyć mieszaniny piorunującej tylko sam wodór uzyskać.

    Eeeetam niebezpieczne ;-) nie bardziej niż używanie kuchenki gazowej.

    > Hym... Nasz coś też pewnie będzie miał pewną rezystancję(nawet jeżeli będzie
    > to słona woda), ale wzrost rezystancji w obwodzie powinien zmniejszyć prąd na
    > oporniku? Dobrze mówię?

    Ale w takim razie po kiego grzyba ten rezystor w szereg ? Dać te 12V
    między elektrody i niech buzuje ile wlezie :-) Przy 12V trzeba sporej
    powierzchni elektrod coby te 2A popłynęło. Ewentualnie dać jakiś
    bezpiecznik na wypadek zwarcia elektrod, choć solidna konstrukcja
    elektrolizera powinna wykluczyć taką możliwość.

    Pozdrawiam
    Grzegorz