  • 11. Data: 2023-04-05 20:00:09
    Temat: Re: Ładowarka komórek standardu Qualcom Q Ch 3.0 a starsze akumulatorki ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2023 o 19:50, Swift pisze:

    > tak więc BMS raczej nie został w nim uszkodzony.
    > Radyjko działa. Pozostaje jeszcze do sprawdzenia, czy sam układ kontroli ładowania
    -
    > o ile jakiś jest w radyjku - nie padł.

    BMS https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_management_sys
    tem

    Czyli układ kontroli ładowania :)...o czym pisałem wcześniej.

    Akumulatorki nie mają BMS wbudowanego :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-04-05 22:12:19
    Od: Swift <p...@g...com>

    środa, 5 kwietnia 2023 o 20:01:03 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Akumulatorki nie mają BMS wbudowanego :)
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

    Niby taka awaria to szkoda, ale zawsze się człowiek czegoś nauczy :).
    Nie wiedzieć czemu, byłem przekonany, że BMS jest wbudowywany w
    akumulatorki . W radyjku raczej go nie naprawię bo to pewnie SMD ale zajrzę.

  • 13. Data: 2023-04-05 22:41:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2023 o 22:12, Swift pisze:

    > Niby taka awaria to szkoda, ale zawsze się człowiek czegoś nauczy :).
    > Nie wiedzieć czemu, byłem przekonany, że BMS jest wbudowywany w
    > akumulatorki . W radyjku raczej go nie naprawię bo to pewnie SMD ale zajrzę.

    Możliwe, że jest tam coś na kształt bezpiecznika. Trzeba pomierzyć.

    Możesz sobie ewentualnie "dorobić" do tej baterii, są na Allegro

    np:
    https://allegro.pl/oferta/modul-ladowania-bms-1s-3-7
    v-3a-li-ion-ladowarka-12168971676
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-04-06 17:47:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:45, Swift pisze:

    > Mam takie radyjko Sencor: https://www.sencor.pl/przenosne-radio/srd-215-b
    > Dotychczas ładowałem akumulatorek (fabrycznie włożony komórkowy Motorola BL-5C) ze
    zwykłej - starszej ładowarki do komórek Samsung 9V 1,67A / 5V 2,0A i wszystko było w
    porządku. Ostatnio ładowałem z ładowarki Motorola Turbo Power SC-52 (standard Qualcom
    Quick Charge 3.0) 5V 3A /9V 2A /12V 1,5A i tu zonk bo akumulatorek się nie naładowuje
    i wykazuje napięcie 3,4 V i nie więcej. Możliwe, że to kwestia przypadku i
    akumulatorek padł bo miał paść. Czy możliwe, że wykończyła go jednak nowa ładowarka ?

    Tak sobie z ciekawości spojrzałem i na str 5
    https://data.fast.eu/manual/35/35039901/35039901-im-
    pl.pdf

    Są podane parametry 5V/500mA dla układu ładowania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-04-08 21:00:39
    Od: Swift <p...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 17:48:31 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > https://data.fast.eu/manual/35/35039901/35039901-im-
    pl.pdf

    > Są podane parametry 5V/500mA dla układu ładowania.

    Dzięki.

    Co do akumulatorków BL-5C, to ten oryginalny Nokii ładuje się z komórki, jak
    wcześniej pisałem.
    Fabrycznego od radia, komórka nie ładuje, bo go nie rozpoznaje. Oryginalne BL-5C
    Nokii mają włączone
    rezystory 82 k pomiędzy minus, a środkowy kontakt, a "Chińczyk" od radia nie ma (od
    złącza akumulatorka
    do płytki prowadzą jedynie dwa przewody).
    Co do samego radia, to na wejściu ładowania jest doda Schottkyego i pomierzona
    funkcją testera
    diod MU, wygląda na sprawną. Dalej coś jest jednak uszkodzone, bo pomiędzy tą diodą,
    a kontaktem plus
    na złączu do przewodów akumulatora mam bardzo zmienną rezystancję rzędu 100 k. Trudno
    się to bada bo
    to wszystko SMD i raczej szanse mam marne.

  • 16. Data: 2023-04-08 21:37:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.04.2023 o 21:00, Swift pisze:

> [...]

    Trudno się to bada bo
    > to wszystko SMD i raczej szanse mam marne.

    No to teraz kup z Allegro BMS, odepnij akumulatorek od płytki radia i
    podepnij pod BMS. BMS z Allegro podłącz za diodą. Ominiesz tym samym
    uszkodzony BMS i powinno zadziałać.

    Nie będzie to idealna naprawa ale funkcja ładowania zostanie przywrócona.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>