  • 11. Data: 2010-04-26 11:10:35
    Temat: Re: Ładowarka akumulatorków AA na 12V
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    news:3461.00001e40.4bd5717b@newsgate.onet.pl...

    > Od 8 rano jest już OK
    > (między 8:00 a 9:20 wczoraj ładowałem telefon, pobór mocy 5W i wszystko
    > wyrabiało, mimo że nie skorygowałem nawet zbyt dokładnie ustawienia panelu
    > prostopadle do słońca)

    Jeżeli działa, to jak rozumiem problem rozwiązany.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2010-04-26 11:35:07
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Problem z panelem i mocą tak, ale nadal szukam ładowarki do paluszków pod
    > niego.

    To powyższej teorii pasuje każda samochodowa o prądzie ładowania 1-1,5A.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2010-04-27 08:26:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w
    > Hmmm, producent podaje 6,75W max, a Ty zamierzasz uzyskać je
    > rano...
    > Noo, chyba że rano to dziesiąta.

    No, i wczesniej sloneczko przygrzewa, tylko trzeba panel bardziej
    pionowo :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-04-27 12:21:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No, i wczesniej sloneczko przygrzewa, tylko trzeba panel bardziej pionowo
    > :-)

    Ale do 1kW/m2 do jednak daleko. Jest jakaś przyczyna że słońce zachodząc i
    wschodząc świeci na czerwono.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2010-04-27 13:13:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Ale do 1kW/m2 do jednak daleko. Jest jakaś przyczyna że słońce
    > zachodząc i wschodząc świeci na czerwono.

    To ja polecam czym prędzej zorganizowanie imprezy do białego rana
    i przeprowadzenie odpowiednich prac badawczych. W pogodny bezchmurny
    dzień słońce nie wschodzi na czerwono. Natomiast zachodzi, i owszem,
    co jest efektem aerozoli i kurzu, który podnosi się w czasie gorącego
    dnia. Asymetria jest spora. Natomiast pochłanianie światła, gdy Słońce
    stoi względnie nisko nad horyzontem, wcale nie jest takie wielkie.

    Jarek

    --
    Dawna piosenko, piosneczko
    Mocnaś ty jak kamień

  • 16. Data: 2010-04-27 17:15:36
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > dnia. Asymetria jest spora. Natomiast pochłanianie światła, gdy Słońce
    > stoi względnie nisko nad horyzontem, wcale nie jest takie wielkie.

    Stała słoneczna to 1367W/m2
    (Ilość energii słonecznej docierającej w ciągu 1 sekundy do powierzchni 1
    m2, prostopadłej do promieni słonecznych i leżącej tuż poza atmosferą w
    średniej odległości Ziemi od Słońca (149.5 mln km) nazywa się stałą
    słoneczną.)

    To gdzie ubywa prawie połowa? W Polsce 800W/m2 to dobry wynik. Normalnie
    600W/m2. Tylko Kasprowy i pas nadmorski mogą się pochwalić wartością większą
    od 1000W/m2

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2010-04-27 17:38:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

> [...]
    > słoneczną.)
    >
    > To gdzie ubywa prawie połowa? W Polsce 800W/m2 to dobry wynik. Normalnie

    1000W można przyjąć za dobrą okrągłą średnią po przepuszczeniu przez
    atmosferę w pogodny dzień.

    > Tylko Kasprowy i pas nadmorski mogą się pochwalić wartością większą
    > od 1000W/m2

    A co łączy obie lokalizacje? Szerokość geograficzna skrajnie różna
    (jak na Polskę), a zatem kąt padania światła również. Wysokość nad
    poziomem morza podobnie, a za tym idzie efektywna grubość atmosfery.
    To może tak zwane "czyste powietrze"? Różnica między Zakopanem
    a Katowicami, to mniej niż 10% (z pomiarów w dniu dzisiejszym).
    A zdawałoby się, że na Śląsku, to smród jeno. Kasprowy Wierch, to
    najwyżej kilkanaście procent w stosunku do Zakopanego. Widać, że to
    bardziej wpływ wysokości nad poziom morza niż czego innego. W Łebie
    było dzisiaj zachmurzenie, więc nic o tym nie napiszę. Powyższe dane
    też w oparciu o pomiar UV, ale ten zakres jest bardziej wrażliwy na
    atmosferę. Pomiar całego pasma daje mniej zróżnicowane wyniki.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-04-27 17:46:19
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > 1000W można przyjąć za dobrą okrągłą średnią po przepuszczeniu przez
    > atmosferę w pogodny dzień.

    Ta teoria nie pasuje mi do pomiarów.

    http://w403.wrzuta.pl/obraz/2uffKAnLkhG/slonce

    To z mojej okolicy (Podkarpackie)
    Wyraźnie na wykresie widać że do 10-tej to połowa mocy tylko .... i to przy
    bezchmurnym niebie (niebieska linia).

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2010-04-27 18:14:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Ta teoria nie pasuje mi do pomiarów.
    >
    > http://w403.wrzuta.pl/obraz/2uffKAnLkhG/slonce

    Te pomiary nie pasują do tej teorii.

    > To z mojej okolicy (Podkarpackie)
    > Wyraźnie na wykresie widać że do 10-tej to połowa mocy tylko ....
    > i to przy bezchmurnym niebie (niebieska linia).

    Niebieska linia pasuje jak dzwon do typowego kształtu dziennego
    przebiegu usłonecznienia zarejestrowanego jakimś pyranometrem.
    Tyle że wszystkie tego typu pomiary meteorologiczne pokazują moc
    promieniowania na jednostkę powierzchni *po przemnożeniu* przez
    kosinus kąta padania. Mówiąc inaczej, jest to moc zmierzona na
    płaskiej poziomej powierzchni.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-04-27 18:51:25
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > promieniowania na jednostkę powierzchni *po przemnożeniu* przez
    > kosinus kąta padania. Mówiąc inaczej, jest to moc zmierzona na

    Prawda.
    Jedynie co mi nie pasuje to moje doświadczenia z panelem słonecznym.
    Po prostu w praktyce tak *niebiesko* to nie wygląda. Uzyskiwałem wyniki dużo
    poniżej oczekiwanym.

    --
    Desoft