  • 21. Data: 2017-11-13 15:51:04
    Temat: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 15:20, Adam Wysocki pisze:

    > Pytanie czy tam jest identyczny schemat. Poza tym elektronika też ma swoje
    > elektrolity... ale fakt że pewnie nie przez 4k7 :)

    Skoro z ładowarki 12V->USB poszedł dym to można podejrzewać, że właśnie
    dlatego, że tam jest podobny układ regulatora i przez jakiś czas leciały
    impulsy bez żadnego ograniczenia napięcia. Jeśli tak jest to i ładowarka
    24V->USB nie musi tego wytrzymać.
    Czyli trzeba albo dać akumulator aby łyknął te impulsy, albo dać C o tak
    dużej pojemności (może supercap) aby nie naładował się ponad 14V5 zanim
    regulator zacznie regulować, albo samemu dorobić jakieś ograniczenie
    podłączane za tym regulatorem (jak zwierno/obciążeniowe to ciekawe czy
    regulatorowi nie zaszkodzi, jak rozwierające przepięcia to ciekawe jakie
    U musi wytrzymać), albo przerobić ten regulator tak aby działał od
    pierwszego strzału.

    Dla pytającego chyba najłatwiej będzie dać akumulator (uważam, że 1Ah
    wystarczy) i za nim już zasilacz 12V->USB powinien działać.
    P.G.

  • 22. Data: 2017-11-15 11:21:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    > dlatego, że tam jest podobny układ regulatora i przez jakiś czas leciały
    > impulsy bez żadnego ograniczenia napięcia. Jeśli tak jest to i ładowarka

    Ale dym poszedł dopiero po zwiększeniu obrotów. Natomiast zgoda - jaki
    układ by nie był, ewidentnie to napięcie nie jest stałe.

    > Czyli trzeba albo dać akumulator aby łyknął te impulsy, albo dać C o tak
    > dużej pojemności (może supercap) aby nie naładował się ponad 14V5 zanim
    > regulator zacznie regulować,

    Zgoda, tak najlepiej. Co do kondensatora, to byłbym ostrożny z zakładaniem
    pojemności nie widząc kształtu przebiegu.

    > albo samemu dorobić jakieś ograniczenie podłączane za tym regulatorem
    > (jak zwierno/obciążeniowe to ciekawe czy regulatorowi nie zaszkodzi,

    Nie powinno, w końcu regulator najprawdopodobniej też zwiera :)

    > jak rozwierające przepięcia to ciekawe jakie U musi wytrzymać),

    W sumie to nie problem, są tranzystory nawet na kilkaset V...

    > albo przerobić ten regulator tak aby działał od pierwszego strzału.

    Myślę że to nie opóźnienie działania regulatora jest tu problemem.

    Swoją drogą w Hayabusie po odpaleniu silnika napięcie wzrasta bardzo
    powoli, nawet w ciągu kilkunastu sekund. Zastanawiam się czy to cecha
    regulatora, czy akumulator musi się doładować po rozruchu.

    > Dla pytającego chyba najłatwiej będzie dać akumulator (uważam, że 1Ah
    > wystarczy) i za nim już zasilacz 12V->USB powinien działać.

    Zgoda. Byle akumulator był odłączany od zasilacza na postoju. I byle dać
    bezpiecznik jak najbliżej akumulatora...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 23. Data: 2017-11-15 19:39:10
    Od: a...@g...com

    Znajomy wprowadził mnie w błąd. Mówił, że ma podłączone pod regulator napięcia
    ładowarkę usb, ale nie wspomniał że pomiędzy jest jeszcze jedno "jakieś" urządzenie o
    którym nic nie wie bo dostał od kolegi. Może uda mi się załatwić jakieś zdjęcie lub
    więcej informacji.Na razie jestem w kropce ;(

  • 24. Data: 2017-11-23 12:53:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    a...@g...com wrote:

> [...]
    > "jakieś" urządzenie o którym nic nie wie bo dostał od kolegi. Może uda
    > mi się załatwić jakieś zdjęcie lub więcej informacji.Na razie jestem w

    Pytanie czy to urządzenie to nie jest po prostu kondensator
    elektrolityczny w obudowie. Spróbuj załatwić zdjęcie.

    Tak czy inaczej myślę, że ładowarka spaliła się przez brak tego
    kondensatora (lub akumulatora - w tym zastosowaniu ich wpływ na kształt
    napięcia będzie podobny).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 25. Data: 2017-11-23 13:33:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    a...@g...com wrote:

    >Pytanie czy to urządzenie to nie jest po prostu kondensator
    >elektrolityczny w obudowie. Spróbuj załatwić zdjęcie.

    Mozliwe, ale IMO to takie "magneto" moze wysokie napiecie dawac, i
    przydaloby sie cos do ograniczenia, zeby ladowarka nie musiala np z
    30V walczyc.

    Stabilizator, "regulator", ogranicznik, transil ..

    J.

  • 26. Data: 2017-11-23 15:59:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozliwe, ale IMO to takie "magneto" moze wysokie napiecie dawac, i
    > przydaloby sie cos do ograniczenia, zeby ladowarka nie musiala np z
    > 30V walczyc.

    Magneto na pewno daje wysokie, w końcu musi dawać wystarczające w całym
    użytecznym zakresie obrotów, od jałowych. W Hayabusie na wolnych obrotach
    miałem 20V, po przygazowaniu do odcinki 80V. Regulator robi z tego ok.
    14.5V (to się waha zależnie od naładowania akumulatora i aktualnego
    obciążenia; jak włącza się wentylator chłodnicy, to na wolnych obrotach
    napięcie przysiada nawet poniżej napięcia ładowania akumulatora).

    Tyle że autorowi ładowarka padła mimo obecności regulatora (bez bufora w
    postaci kondensatora lub akumulatora)... więc zakładam jednak szpilki i
    ogólną nieciągłość tego napięcia.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 27. Data: 2018-01-11 22:36:43
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Temat trochę umarł, nie dostałem info co to za urządzenie więc kupiłem akumulator
    żelowy 12V 1.2ah o wadze. 0.6kg.

    Pytanie teraz mam odnośnie bezpiecznika, ile amperow i w którym miejscu instalacji go
    zamontować? Między regulatorem a akumulatorem czy między akumulatorem a podlaczanymi
    urządzeniami?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2018-01-12 09:23:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 13:36:43 -0800 (PST), a...@g...com
    napisał(a):

    > Pytanie teraz mam odnośnie bezpiecznika, ile amperow i w którym miejscu instalacji
    go zamontować? Między regulatorem a akumulatorem czy między akumulatorem a
    podlaczanymi urządzeniami?

    Jak jesteś ostrożny to w obu miejscach. A jaki amperaż to zależy od
    prądu ładowania i prądu rozładowania. A my nie wiemy jakie prądy ty
    zastosujesz. Bezpiecznik ma być o większym prądzie zadziałania od
    spodziewanych prądów o 20-50%.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2018-01-12 10:20:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 22:36, a...@g...com pisze:
> [...]
    go zamontować? Między regulatorem a akumulatorem czy między akumulatorem a

    Jeśli chodzi o zabezpieczenie akumulatora a nie innych obwodów to daj w
    szereg z podłączeniem akumulatora - połączenie od regulatora do urządzeń
    nie przechodzi przez ten bezpiecznik.
    Regulator też ma prawo nawalić i np. zrobić zwarcie na swoim wyjściu i
    przy takim podłączeniu bezpiecznik w tym przypadku też zabezpieczy
    akumulator przed gwałtownym rozładowaniem.
    P.G.

  • 30. Data: 2018-01-12 10:39:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >i przy takim podłączeniu bezpiecznik w tym przypadku też zabezpieczy
    >akumulator przed gwałtownym rozładowaniem.

    Te akumulatory sa dosc bezpieczne - kable sie spala, a nie akumulator
    :-)

    J.