  • Data: 2016-04-04 20:06:24
    Temat: Re: Ładowanie power-banku
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-04 o 16:24, cezar pisze:

    > w 99% power banków ogniwa 18650 łączone są równolegle - pewnie dlatego
    > że kontrolery ładowania są przewanżnie wykonywane na 3.7V. Przy łączeniu
    > szeregowym trzeba by to balansować. Mam takie 6 ogniwowe 12Ah i 8
    > ogniwowe 22Ah i oba są łączone równolegle.

    Nie robiłem sekcji - bo jeszcze nie zwłok :) posiadanego egzemplarza
    ale zapewne inni tak, bo znalazłem info co siedzi w srodku
    lecz autor raczej skupił się na charakterystykach rozładowania Banku
    a nie "ekstremalnego" ładowania.

    (...)
    BQ24195 - układ Texas Instruments, odwala całą ciężką robotę. Ładuje
    pojedynczą celę ogniw prądem 4.5A ze sprawnością 90%, lub 2A ze
    sprawnością 92%. Zawiera w sobie wszystkie składniki przetwornicy typu
    boost (+ zewnętrzna cewka indukcyjna) i może dostarczyć 5.1V przy 1A ze
    sprawnością 94% oraz 5.1V przy 2.1A ze sprawnością 91%. Sprawdza stan
    linii DATA gniazda microUSB dzięki czemu wie jakim prądem dysponuje
    ładowarka.

    TPS2514 - bardzo niepozorny układ również od TI, ten jest za to
    podłączony do linii DATA gniazda USB, a jego zadanie to ustawianie na
    liniach DATA odpowiednich napięć, tak aby podłączone urządzenie
    wiedziało jakiego prądu może się spodziewać.

    97F1204SMBN - 8 bitowy mikrokontroler zarządzający całym PB, steruje
    układem BQ przez interfejs I2C, steruje diodami, zapewne również mierzy
    prąd i napięcie.
    (...)

    Skoro Bank może oddawać 2A ładowanemu urządzeniu, to zakładam
    że również taki prąd może spokojnie przyjmować (ponoć bezpiecznik
    zadziała przy 3A obciążenia)
    tym bardziej ze na ogniwach jest naklejony czujnik temperatury

    Poeksperymentuje z nim jeszcze - sprawdzę czy da sie wymusić _ładowanie_
    w okolicach 3A ... chociaż troche szkoda byłoby uwalić elektronike ;)