  • 21. Data: 2006-08-10 06:41:14
    Temat: Re: Łącza z SUPERHOST.PL ?
    Od: none <n...@n...pl>

    Markos wrote:
    > Czy ktoś wie na czym to polega ?
    >
    > http://serwerydedykowane.pl/lacza.php

    co sadzicie o www.ac-x.pl ?

  • 22. Data: 2006-08-10 07:57:36
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...repcio.net.na.newsach>

    none napisał(a):
    > Markos wrote:
    >> Czy ktoś wie na czym to polega ?
    >>
    >> http://serwerydedykowane.pl/lacza.php
    >>

    > co sadzicie o www.ac-x.pl ?

    IMHO www.pl-ix.pl jest ciekawsze, o wiele elastyczniejsze podejście do
    tematu. Dodatkowo od strony BGP jest to ciekawsze rozwiązanie.

    PS.
    Boisz podpisać się imieniem i nazwiskiem (lub chociażby ksywką pod tą
    kryptoreklamą ??)

  • 23. Data: 2006-08-10 09:56:42
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > co sadzicie o www.ac-x.pl ?

    koncepcja ładna i fajna - ale jednak wolał by mieć możliwość
    kupienia jedynie 100Mbitowego portu za np 1/3 ceny bo i tak gigabita nie
    doprowadze w chwili
    obecnej a nawet jakbym doprowadził to nie wykorzystam teraz.
    Ale jakbym miał ten cały gigabity wykorzystywać to bym pewnie nie marudził
    ;-)

    Marcin

  • 24. Data: 2006-08-11 10:02:45
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Thu, 10 Aug 2006 09:57:36 +0200, użyszkodnik Przemysław Gubernat
    <r...@W...repcio.net.na.newsach> napisał:

    > IMHO www.pl-ix.pl jest ciekawsze, o wiele elastyczniejsze podejście do
    > tematu. Dodatkowo od strony BGP jest to ciekawsze rozwiązanie.

    tylko że są w 3 miastach na krzyż :(

  • 25. Data: 2006-08-11 11:02:28
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...repcio.net.na.newsach>

    Tomek Kruk napisał(a):

    > tylko że są w 3 miastach na krzyż :(

    I pomagają w załatwieniu w każdym innym mieście.

  • 26. Data: 2006-08-11 11:17:11
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 13:02:28 +0200, Przemysław Gubernat napisał(a):

    > I pomagają w załatwieniu w każdym innym mieście.

    Pomagają? Zobaczymy na ile skutecznie :-)

    Andrzej.

  • 27. Data: 2006-08-12 13:27:33
    Temat: AC-X
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <ebenbm$6ls$1@mx1.internetia.pl> none napisał(a):

    > co sadzicie o www.ac-x.pl ?
    po pobieżnym zorientowaniu się - pomysł bardzo ciekawy, zwłaszcza dla
    małych ISP. Aczkolwiek - brakuje bardzo wielu informacji na ten temat w
    sieci. Ot:
    - cena 990 zł "za port" i 50mbit ruchu do polskich providerów. Ale -
    których providerów? Wszystkich? Czy tylko tych co wyrażą na to zgodę?
    Średnio widzę by np netia/gts wymieniali bezpłatnie (no.. prawie) ruch z
    osiedlówką z 2 bloków połączonych tsunami((C) rjw). Ale może?
    - jeżeli tam ma być 50mbit ruchu do polskich providerów to czego dotyczy
    "dodatkowa opłata za pasmo międzymiastowe"(żółta linia na
    http://www.atm.com.pl/atmsa/images/pages/of_ac-x_wez
    el_d.jpg)
    - jak to technicznie jest realizowalne? Brak informacji na temat punktów
    styku w miastach, gdzie one występują, ew możliwości "fizycznego"
    podłączenia się (w moim wypadku w Poznaniu)
    - jest możliwy tranzyt(może wliczony już w to 50mbit?) do polskich ixów
    (w szczególności pl-ixa)?
    - ktoś wogóle z tego korzysta?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 28. Data: 2006-08-12 14:22:59
    Temat: Re: AC-X
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <s...@u...aramin.one.pl> Andrzej 'The Undefined'
    Dopierała napisał(a):

> [...]
    > Średnio widzę by np netia/gts wymieniali bezpłatnie (no.. prawie) ruch z
    > osiedlówką z 2 bloków połączonych tsunami((C) rjw). Ale może?

    wszystkich, bo z punktu widzenia tych operatorów jesteś zwykłym klientem
    ATMAN-a.

    > - jeżeli tam ma być 50mbit ruchu do polskich providerów to czego dotyczy
    > "dodatkowa opłata za pasmo międzymiastowe"(żółta linia na
> [...]

    jeżeli chcesz dedykowany kanał np: do Teli,Level3 czy do jednego z warszawskich
    ixów.

    > - jak to technicznie jest realizowalne? Brak informacji na temat punktów
    > styku w miastach, gdzie one występują, ew możliwości "fizycznego"
    > podłączenia się (w moim wypadku w Poznaniu)

    zapewne w TKTelekomie lub tam gdzie jest CDP.

    > - jest możliwy tranzyt(może wliczony już w to 50mbit?) do polskich ixów
    > (w szczególności pl-ixa)?

    Napewno nie w L2.
    > - ktoś wogóle z tego korzysta?
    tak, ja i jest super bo dostajesz na dziendobry 3k prefiksów :-)

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 29. Data: 2006-08-12 14:28:30
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > Średnio widzę by np netia/gts wymieniali bezpłatnie (no.. prawie) ruch z
    > osiedlówką z 2 bloków połączonych tsunami((C) rjw). Ale może?

    wiesz co, to jest tak ze taki ATMAN ma peeringi z innymi na tyle otwarte że
    GTS/Netia łyka od ATMana wszystko co ten mu poda. ATMan łyka od GTS/Netii
    wszystko co mu podadzą. Oczywiście w interesie ATMana GTSu Netii nie jest
    wysyłanie
    po stykach peeringowych zagranicy i tego za co muszą sami płacić więc tego
    w peeringu nie dostaniesz.
    Styki peeringowe są /powinny być bezpłatne.

    Tak więc - jeżeli ddana osiedlówka na 2 blokach spiętych tsunami ma własnego
    ASa i rozgłasza się w publicznym BGP, po dopięciu do ATMana będzie
    rozgłoszony
    wszędzie - między innymi do GTS/Netia.
    Podobnie jest z PL-IX, WIX czy innymi. Oczywiście działa tutaj 8 warstwa
    ISO/OSI, polityczna.
    Dany operator może nie chcieć się z kimś peerować - bo nie - i takie jego
    prawo.

    > - jeżeli tam ma być 50mbit ruchu do polskich providerów to czego dotyczy
    > "dodatkowa opłata za pasmo międzymiastowe"(żółta linia na
> [...]

    przypuszczam ze chodzi o te >50Mbit do innych operatorów i innych
    uczestników w innych miastach.

    > - jak to technicznie jest realizowalne? Brak informacji na temat punktów
    > styku w miastach, gdzie one występują, ew możliwości "fizycznego"
    > podłączenia się (w moim wypadku w Poznaniu)

    w poznaniu zdaje się ma być o ile już nie jest PL-IX.

    > - ktoś wogóle z tego korzysta?
    nie wiem, ja korzystam z PL-IXa oraz za chwile z WIXa (jak się patchcord
    naprawi).
    Bardzo fajna sprawa.

    aa, w PL-IX też będziesz płacić za pasmo międzymiastowe. Niestety ktoś to
    musi utrzymać
    i płacić za gigabit do wwy...

    Marcin

  • 30. Data: 2006-08-12 14:50:57
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <ebko83$sik$1@atena.e-wro.net> Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > wszystkich, bo z punktu widzenia tych operatorów jesteś zwykłym klientem
    > ATMAN-a.
    aa...
    warto wiedzieć :)
    czyli - "wszyscy operatorzy krajowi poza tpsa" oznacza klientów atmanu i
    tych co się z nimi peerują?

    el_d.jpg)

    > jeżeli chcesz dedykowany kanał np: do Teli,Level3 czy do jednego z warszawskich
    > ixów.
    co takiego warszawskie ixy mogą więcej zaoferować poza "wszyscy
    operatorzy krajowi poza tpsa"?

    > zapewne w TKTelekomie lub tam gdzie jest CDP.
    no... ale gdzie jest w Poznaniu? ;)
    Nic, skontaktuję się z nimi :)

    > tak, ja i jest super bo dostajesz na dziendobry 3k prefiksów :-)
    dałbyś rade wystawić gdzieś/podesłać? :)