  • 11. Data: 2010-05-24 13:46:33
    Temat: Re: LM358
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news..pl" <p...@p...pl> napisał w
    > Wiele wzmacniaczy może pracować z wejściami poniżej GND,
    > począwszy od klasycznego LM324

    Wydaje mi sie ze 358 to prawie to samo co 324.

    J.

  • 12. Data: 2010-05-24 16:05:13
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message
    > remik pisze:

    > Przecież dostałeś już podpowiedź, że to nie jest prawdopodobnie problem z
    > wejściem, tylko z wyjściem wzm. Spróbuj obciążyć wyjście rezystorem.

    Nic nie daje. Dla 20, 40 i około 50mV jakby wzmocnienie wzmacniacza było
    znacznie niższe niż powinno być 16x 150k/10k. Tak to wygląda, że wzmocnienie
    wynosi x2-x3 dla małych wartości.

  • 13. Data: 2010-05-25 11:00:51
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > Wydaje mi sie ze 358 to prawie to samo co 324.

    Dobrze Ci się wydaje, sprawdziłem w PDF i cytowana za jedną z książek
    możliwość pracy z wejściami poniżej GND nie ma miejsca, natomiast MCP607
    katalogowo od -0.3V oczywiście przy pojedyńczym zasilaniu 5V.
    Piotr

  • 14. Data: 2010-05-25 12:47:25
    Od: shg <s...@g...com>

    On 24 Maj, 18:05, "remik" <r...@r...remik> wrote:
> [...]
    > znacznie niższe niż powinno być 16x 150k/10k. Tak to wygląda, że wzmocnienie

    Poka schemat.

    W każdym razie, LM358 ma cholernie kiepską wydajność prądową wyjścia
    jeżeli ma ssać prąd w okolicy ujemnego napięcia zasilania, czyli w
    Twoim wypadku masy. Przerabiałem ten sam problem ze wzmacniaczem
    różnicowym. Skończyło się przeprojektowaniem układu pomiarowego tak,
    aby wzmacniacz przez cały czas "pompował" prąd z wyjścia i wyszło
    byczo.

  • 15. Data: 2010-05-25 14:49:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news..pl" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze Ci się wydaje, sprawdziłem w PDF i cytowana za jedną z
    > książek możliwość pracy z wejściami poniżej GND nie ma miejsca,

    No, producent podaje ze na wejsciu moze sie pojawic -0.3V
    http://www.national.com/mpf/LM/LM358.html

    Schemat wewnetrzny sugeruje ze faktycznie praca wejsc w okolicach
    +/-0 powinna byc mozliwa, aczkolwiek to juz bedzie na granicy
    poprawnej pracy.
    A schemat jest identyczny jak dla LM324 - stad moja opinia.

    J.

  • 16. Data: 2010-05-26 10:08:37
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > No, producent podaje ze na wejsciu moze sie pojawic -0.3V
    > http://www.national.com/mpf/LM/LM358.html

    No tak ale to jest w tabeli Absolute..... czyli wartości graniczne
    Dla MCP607 jest to w tabeli Electrical Characteristics przy zachowaniu
    parametrów wzmacniacza.
    Piotr