  • 11. Data: 2011-11-10 17:21:51
    Temat: Re: LEdy :)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Tytus z domQ" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j9guo4$l62$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdzies sie chyba pogubilem - HID w lampie STOP??

    ja to zrozumiałem ze kolega Ivam chce z tego Leda zrobić światła przednie "W
    motorze chcialem zastosowac 2 uklady - jeden swiecacy
    blisko i szeroko i drugi swiecacy jak najdalej"

    Ale to może Ivam sam powie co miał na myśli z tym ledę

  • 12. Data: 2011-11-10 20:23:56
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > ja to zrozumiałem ze kolega Ivam chce z tego Leda zrobić światła przednie

    Oczywiscie, ze przednie!

    Po prostu jako dodatkowe oswietlenie - jezdze duzo przez lasy i czesto
    zobaczyc, a nie zobaczyc sarne ma duze znaczenie;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 13. Data: 2011-11-10 20:37:19
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Po prostu jako dodatkowe oswietlenie - jezdze duzo przez lasy i czesto
    > zobaczyc, a nie zobaczyc sarne ma duze znaczenie;)

    to nie lepiej wstawić xenona który ma 3000lm zamiast drogich ledów po 700lm?

  • 14. Data: 2011-11-11 14:38:30
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > to nie lepiej wstawić xenona który ma 3000lm zamiast drogich ledów po
    > 700lm?

    Nie, bo primo: dioda ma w okolicach 900lm przy 3A;)

    A tak na serio to cena diody i _dobrego_ palnika jest bardzo podobna. Za to
    z dioda nie trzeba specjalnie uwazac, ma wieksza trwalosc i jest mala
    (zmiesci sie byle gdzie, a dobrze ustawiona soczewka 20mm moze miec
    konkretny wplyw na formowanie strumienia swiatla). Poza tym odpada mi
    kwestia zabawy w wysokie napiecia, specjalnego traktowania i izolowania
    przewodow etc.

    Ponadto jesli chodzi o jasnosc to ostatnio odkrylem cos takiego:
    http://www.cree.com/products/pdf/XLampCXA2011.pdf

    Przy 1A powinno dac cos w okolicy 3000lm. Ale niestety napiecie - 40V
    powoduje, ze zuzycie pradu przez taka diode jest porownywalne z HID'em. Za
    to nie trzeba czekac na rozgrzanie;)

    --
    pzdr:
    Ivam