  • Data: 2013-07-13 15:54:07
    Temat: Re: LEDowka do latarki zamiast ZARowki
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.07.2013 13:23, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > mam pare latarek na 2 paluszki i zrodlem swiatla jest ZARowka (taka na
    > bagnet (wcisnij i lekko przekrec) - napiecie 2,5-2,7V lub blisko. Czy
    > jest moze zamiennik w postaci LED ? Chcialbym aby wymienic ZARowke na
    > LEDowke (np. taka 1W - czyli jedna wiekszej mocy).
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest
    > sensowne w dzialaniu i cenie.

    Diody, dużej mocy, powinny być zasilane w taki sposób, aby układ ich
    zasilania "podawał" stały prąd. LAtarka z żarówką tego niema. możesz w
    prosty sposób prąd docierający do diody ograniczyć rezystorem. ale w
    takim przypadku nie uzyskasz pełnej mocy diody. Czyli samodzielnie - da
    się. Kupić - wątpie, bo każdy przypadek trzeba by troktować osobno. były
    kiedyś takie zamienniki ledowe żarówek rowerowych. sęk w tym że prądnic
    rowerowych jest pińcet gatunków, a domorosły projektant miał tylko jedną
    - i pod nią zrobił żaróweczkę ledową.
    Prosiłeś aby nie nakłaniać Cię do zakupu gotowców. nie wiem dlaczego,
    skoro na promocjach kosztują 5 usd wraz z akumulatorkiem. Jeśli masz
    wartościową latarkę, może warto kupić gotowca za 5usd i przełożyć bebechy?
    ToMasz