  • 1. Data: 2023-11-04 11:43:30
    Temat: LED świecący bokiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Są w "standardowych" obudowach THT LEDy takie jak ta?
    https://www.tme.eu/pl/details/ka-9219_2sgc/podswietl
    acze/kingbright-electronic/

    Biała do podświetlenia kanapki.
    10 mm MDF,
    2 mm plexi,
    10 mm MDF.
    Otwór/otwory w powierzchni tej kanapki do głębokości 12 mm. I tam
    LED/LEDy oświetlający krawędzie jak latarnia morska.

    Pewnie można SMD przystosować, ale gdyby istniały THT, to wygodniej.
    Bo chyba ciężko na pająka SMD lutować.

    Robert

  • 2. Data: 2023-11-06 16:23:25
    Temat: Re: LED świecący bokiem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Nov 2023 11:43:30 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Są w "standardowych" obudowach THT LEDy takie jak ta?
> [...]

    Ale co - miedzy dwoma MDF chcesz oglądać?

    rozumiem, ze to plexi wystaje gdzies dalej z kanapki, i chodzi o to,
    aby zaswiecic w krawędz?

    Cos tego typu?

    https://youtu.be/miqN2gR1Zns?t=57

    > Otwór/otwory w powierzchni tej kanapki do głębokości 12 mm. I tam
    > LED/LEDy oświetlający krawędzie jak latarnia morska.

    A krawedz tej plexi niedostępna?

    > Pewnie można SMD przystosować, ale gdyby istniały THT, to wygodniej.
    > Bo chyba ciężko na pająka SMD lutować.

    Jak chcesz "łancuch LED" to moze nie tak cięzko.
    Ale raczej bym dał jakąs płytkę.
    A są takie malutkie LED, np 1mm szerokosci.

    Teraz są jeszcze "Led filament do "zarówek", ale raczej krótkie i
    niepotrzebnie naookoło świecą.

    J.

  • 3. Data: 2023-11-06 17:14:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.11.2023 o 16:23, J.F pisze:
    acze/kingbright-electronic/

    > Ale co - miedzy dwoma MDF chcesz oglądać?
    >
    > rozumiem, ze to plexi wystaje gdzies dalej z kanapki, i chodzi o to,
    > aby zaswiecic w krawędz?

    Nie wystaje nigdzie. Chcę oświetlić z wewnątrz, aby świeciła krawędzi
    dookoła kanapki.

    > Cos tego typu?
    >
    > https://youtu.be/miqN2gR1Zns?t=57

    Tak, ale oświetlacz ma być tam gdzie są cyfry.

    > A krawedz tej plexi niedostępna?

    Nie. Dlatego muszę od środka podświetlać.

    > Jak chcesz "łancuch LED" to moze nie tak cięzko.

    I może to będzie rozwiązaniem. Potną na odcinki i złoże na pół.
    Są parzyste ilości LED na moduł do cięcia? Poszukam.

    > Ale raczej bym dał jakąs płytkę.

    Trochę się komplikuje, bo tego potrzeba dziesiątki.

    > A są takie malutkie LED, np 1mm szerokosci.

    Ale świeci w jednym kierunku. Ja potrzebuję 360°.

    > Teraz są jeszcze "Led filament do "zarówek", ale raczej krótkie i
    > niepotrzebnie naookoło świecą.

    O! Świeci dookoła. Ale z tego co widzę trochę długie. 130 mm.

    https://allegro.pl/oferta/elastyczna-dioda-led-ciepl
    a-biala-130mm-13093746073

    Idealne to około 10 mm.

    Ta ma 20 mm moduł.
    https://allegro.pl/oferta/tasma-led-neon-cob-12v-her
    metyczna-ip65-zimna-5m-13999398456

    Jeszcze problem z temperaturą. Jak te źródło będzie świecić się w środku
    kanapki, to z chłodzeniem problem.

    Może jednak te moduły pociętej taśmy led, złożone w pół a środek 0,5 mm
    taśma aluminiowa jako radiator?

    Robert

  • 4. Data: 2023-11-06 17:28:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/11/2023 11:43, Robert Wańkowski wrote:
    > Są w "standardowych" obudowach THT LEDy takie jak ta?
    > https://www.tme.eu/pl/details/ka-9219_2sgc/podswietl
    acze/kingbright-electronic/

    Może całe podświetlenie boczne z TV?

    https://allegro.pl/kategoria/tv-i-video-telewizory-2
    57732?string=pod%C5%9Bwietlenie

    Coś takiego, choć akurat cena chora:

    https://allegro.pl/oferta/podswietlenie-94v-0e88441-
    panasonic-tx-24fsw504-13375666357

  • 5. Data: 2023-11-13 12:33:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Nov 2023 17:14:19 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >>> 2 mm plexi,

    > Nie wystaje nigdzie. Chcę oświetlić z wewnątrz, aby świeciła krawędzi
    > dookoła kanapki.

    Ale po cholere taka kanapka z pleksą, której nie widać?

    No dobra - rozumiem ze potrzeba pleksa na krawedziach zewnętrzych,
    i najprosciej to skleic kanapkę.

    -normalnie bym powiedzial, ze jak w plekse poswiecisz, to sie tam
    bedzie odbijało w srodku, az wyjdzie na zewnątrz.
    Taka forma swiatlowodu. Ale w klejonej kanapce moze nie być tak
    prosto,

    -jakby sie dało gdzies w srodku pleksę wyciąc, to są malutkie diody
    SMD, co sie na szerokosci 2mm zmieszcą, mozna by te "LED filament"
    wsadzic.

    -ale sa jeszcze okrągle diody LED, co głównie na boki swiecą
    (tzw charakterystka Batwing). Nawiercic, wcisnąc, zaswiecic.
    Tylko fajnie by bylo otwór w pleksie wypolerować

    > I może to będzie rozwiązaniem. Potną na odcinki i złoże na pół.
    > Są parzyste ilości LED na moduł do cięcia? Poszukam.

    > Trochę się komplikuje, bo tego potrzeba dziesiątki.

    To tym bardziej.

    > Ale świeci w jednym kierunku. Ja potrzebuję 360°.

    Na folii jak tasma i zwinąc w okrąg.

    > O! Świeci dookoła. Ale z tego co widzę trochę długie. 130 mm.
    >
    > https://allegro.pl/oferta/elastyczna-dioda-led-ciepl
    a-biala-130mm-13093746073

    A nie da sie w tej pleksie wyciąc otworu 5 cm srednicy i wstawic takie
    cos przed zakanapkowaniem?

    Mialem na mysli coz z takiej "zarówki"
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-filament-8
    w-edison-ozdobna-loft-11160707647

    Raczej sie tego nie wygina, ale mozna jakis duzy wielokąt złożyc,
    tylko własnie niepotrzebnie swieci naokolo.

    > Idealne to około 10 mm.

    Dwie lub 4 tego typu ?
    https://www.kingbright.com/attachments/file/psearch/
    000/00/00/KPBA-3010SEKCGKC(Ver.17A).pdf