  • 1. Data: 2020-03-01 23:25:15
    Temat: LED razi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Kupiłem takie oprawy LED 3W, 200 lm.
    Widać tam 16 diod. 2835.

    http://3a-meble.com.pl/zdjecia

    Ale trochę za jasno. Rezystor coś pomoże w szereg, równolegle? Może
    dioda, dwie, trzy...
    Zamalować co drugą diodę? :-)
    Może wywalić ten zasilacz i kupić regulowany? Ale tak patrze na Allegro
    i... jakoś nie widzę takiego, który najlepiej gdyby miał obudowę i jakiś
    PeErek do regulacji.

    Robert

  • 2. Data: 2020-03-01 23:31:52
    Temat: Re: LED razi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Widać tam 16 diod. 2835
    Ale teraz tak patrzę i nie ma tam rezystorów.

    Robert

  • 3. Data: 2020-03-02 00:00:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale teraz tak patrzę i nie ma tam rezystorów.

    Patrzę dalej i jest ich 15. 3 sekcje szeregowo. W każdej 5 równolegle.

    Robert

  • 4. Data: 2020-03-02 10:51:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Patrzę dalej i jest ich 15. 3 sekcje szeregowo. W każdej 5 równolegle.
    >
    > Robert

    Równolegle to nie.
    Szeregowo tez kiepski pomysł bo jeśli jest to zasilacz prądowy to będzie
    starał się stabilizować prąd.
    Czyli pozostaje poszukać takiego miejsca w układzie które odpowiada za
    wartość prądu dla diod. Może jest tam jakiś rezystor, który można
    dopasować do potrzeb?

  • 5. Data: 2020-03-02 18:07:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 marca 2020 16:26:02 UTC-6 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Może wywalić ten zasilacz i kupić regulowany? Ale tak patrze na Allegro
    > i... jakoś nie widzę takiego, który najlepiej gdyby miał obudowę i jakiś

    Ale za jasno w sensie objetosciowym czy za jasno punktowo?

    Bo jak to pierwsze to wylutuj jedna z diod i cala linia zgasnie.

    Jak punktowo to tylko zmodyfikowac albo wymienic zasilacz. Albo podlaczyc dwie takie
    w szereg...

  • 6. Data: 2020-03-02 18:34:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.03.2020 o 10:51, t-1 pisze:

> [...]
    > Czyli pozostaje poszukać takiego miejsca w układzie które odpowiada za
    > wartość prądu dla diod. Może jest tam jakiś rezystor, który można
    dokładnie. ile masz układów scalonych na tej płytce? Tylko jeden? ten
    z6kld coś tam? Patrz który z rezystorów jest podłączony do scalaka i
    zmień jego wartość. nawet jak będzie smd, to w jego miejsce wlutujesz
    zwykły, przewlekany (bez przewlekania). ale stawiam ze wartość tego
    rezystora to będzie 2-20ohm, czyli to żaden z widocznych rezystorów smd
    na fotkach.
    ToMasz

  • 7. Data: 2020-03-02 20:15:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 18:07, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Bo jak to pierwsze to wylutuj jedna z diod i cala linia zgasnie.
    >
    > Jak punktowo to tylko zmodyfikowac albo wymienic zasilacz. Albo podlaczyc dwie

    A nowy zasilacz i taki regulator?
    https://www.speckable.pl/produkt/13596/Sciemniacz-do
    -tasm-LED-12V-6A-72W-manualny-3prz..html?gclid=CjwKC
    AiA-vLyBRBWEiwAzOkGVHXy56dmTmJcg1qmdYREZQKuWnxXPbyRt
    wbMuZzqVs5LrWjRJzZjVBoCSJIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Robert

  • 8. Data: 2020-03-02 21:19:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    AiA-vLyBRBWEiwAzOkGVHXy56dmTmJcg1qmdYREZQKuWnxXPbyRt
    wbMuZzqVs5LrWjRJzZjVBoCSJIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Oryginalny zasilacz daje stabilizowany prąd 300mA w zakresie napięć na
    diodach 9-20V.
    Proponowany ściemniacz ma znamionowe napięcie 12v i duży prąd maksymalny
    6A (6000 mA) i powinien być podłączony do zasilacza 12V.
    Taśmy LED są właśnie budowane na zasilanie napięciem 12V, twoje na
    zasilanie prądem 300mA.

    Może się okazać, że diody nie zaświecą przy napięciu 12V lub w innym
    przypadku nawet się spalą bo wystąpi brak ograniczenia prądu diod, więc
    nie będzie co regulować.

    Jeśli chcesz eksperymentować to przemyślałem sprawę i rzeczywiście
    rezystor równoległy do diod mógłby zadziałać z oryginalnym zasilaczem.
    O ile oczywiście piszą prawdę o jego prądowym charakterze.

    Podłącz równolegle do diod opornik 50 - 100 omów i zobacz co się dzieje.

    Problemem będzie grzanie się rezystora ale o mocy 2W powinien wystarczyć.

  • 9. Data: 2020-03-03 07:45:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeśli chcesz eksperymentować to przemyślałem sprawę i rzeczywiście
    > rezystor równoległy do diod mógłby zadziałać  z oryginalnym zasilaczem.
    w sensowny sposób nie zadziała. prąd płynący przez diody będzie dalej
    taki sam.
    ten "driver" w praktyce jest najgorszym sposobem zasilania diodek. Same
    diody sa baaardzo tanie, a driver jest zbudowany bardzo oszczędnie,
    podatny na awarie. teroretycznie driver+ dioda to obowiązkowy duet
    jeśli.... chcesz osiągnąć maksymalną ilość światła z _dużej_ diody. W
    przedmiotowym przypadku nic takiego nie zachodzi. Jeśli diody będą
    pracowały na 70-90% swoich możliwości, ich trwałość jako źródła światła
    będzie dłuższa niż nasze życie. jaki driver będzie trwały? Trudno
    stwierdzić. czy możesz kupić przewymiarowany? nie bardzo, bo będzie na
    większy prąd, (czyli się nie nadaje) a nie solidniejszy. natomiast
    zasilacz, taki zwykły który daje 5, 7 czy 12V możesz kupić nieco większy
    i będzeisz miał trwałe urządzenie, z możliwością regulacji "ilości"
    światła.
    ToMasz

    PS, ale zmniejszenie prądu w "driverze" opornikiem ustalającym wartość
    tego prądu jest w dalszym ciągu lepszym rozwiązaniem.

  • 10. Data: 2020-03-03 09:44:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 07:45, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > PS, ale zmniejszenie prądu w "driverze" opornikiem ustalającym wartość
    > tego prądu jest w dalszym ciągu lepszym rozwiązaniem.

    Skoro tam jest 5 diod szeregowo, to może dam zasilacz 12 V do taśm led,

    https://www.speckable.pl/produkt/17767/Zasilacz-LED-
    instalacyjny-do-puszki-12V-6W-0,5A-MW-Power.html?ref
    =qq1

    Przed diodami 20 om w szereg 3 W.
    Jest szansa, że będzie ok?

    Robert