  • Data: 2020-03-03 13:47:45
    Temat: Re: LED razi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:r3kuf4$glb$...@d...me...

    >w sensowny sposób nie zadziała. prąd płynący przez diody będzie dalej
    >taki sam.

    Rownolegly. Jesli to zasilacz pradowy, to sie podzieli na diody i
    opornik, i bedzie ciemniej.
    Ale moze wiatraczek zamiast rezystora - bedzie dodatkowo diody
    chlodzil :-)

    >ten "driver" w praktyce jest najgorszym sposobem zasilania diodek.
    >Same diody sa baaardzo tanie, a driver jest zbudowany bardzo
    >oszczędnie, podatny na awarie. teroretycznie driver+ dioda to
    >obowiązkowy duet jeśli.... chcesz osiągnąć maksymalną ilość światła z
    >_dużej_ diody. W przedmiotowym przypadku nic takiego nie zachodzi.
    >Jeśli diody będą pracowały na 70-90% swoich możliwości, ich trwałość
    >jako źródła światła będzie dłuższa niż nasze życie. jaki driver
    >będzie trwały?

    Nie zwalaj wszystkiego na "driver". Jest jaki jest, nie jego wina, ze
    ktos dobral taki 300mA.
    A moze dobrze dobral, bo diody wytrzymuja 500.

    Alternatywą dla zasilacza prądowego bylby zasilacz napieciowy i
    oporniki - a to oznacza straty w opornikach.

    >Trudno stwierdzić. czy możesz kupić przewymiarowany? nie bardzo, bo
    >będzie na większy prąd, (czyli się nie nadaje) a nie solidniejszy.
    >natomiast zasilacz, taki zwykły który daje 5, 7 czy 12V możesz kupić
    >nieco większy i będzeisz miał trwałe urządzenie, z możliwością
    >regulacji "ilości" światła.

    Tyle, ze diody wrednie reaguja na male zmiany napiecia.
    Chyba, ze dolozysz troche opornikow do kompletu.

    a i tak, jesli ta lampa ma 5 LED polaczonych szeregowo, to pewnie
    bedzie tak, ze przy 14V jeszcze nie swieci, a przy 18V LEDy sie pala.
    I znow oporniki by sie przydaly.

    J.