  • Data: 2012-01-13 08:54:32
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4f0f0dd4$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zrobiłem małą symulację. Obwód jest tutaj:
    > http://www.fotoload.pl/index.php?id=73845e3f58d1db39
    ee3bd1b7cb54f427150

    > A tutaj fft prądu sieci (odniesiony do wartości RMS prądu):
    > http://www.fotoload.pl/index.php?id=b35bd68e50790977
    dd241959c09587b3150

    Szacowałem przy założeniu żeby LEDy nie mrugały - co według mnie oznacza
    znacznie krótsze szpile doładowujące.
    Jeśli LEDy mają brać DC 0,1A to w 10ms na 22uF napięcie spadnie o
    0.1*0.01/22u = 45V - to daje ponad 1V spadku na każdym LEDzie (oczywiście
    jak trochę spadnie to prąd znacznie spadnie i U spadnie mniej, ale to już
    oznacza mruganie).
    Kiedyś dawno mierzyłem ch-ki LEDów (wtedy jeszcze nie było niebieskich, czy
    białych).
    Czerwona przy 2V miała 10mA, a przy 1,57V miała 0.001mA (poniżej 1uA nie
    mierzyłem).
    Sądzę, że spadek o 1V da na każdej diodzie obniżenie jasności o 99% (lub
    więcej) a więc mruganie.

    Zakładałem, że prąd w LEDach nie powinien spadać więcej niż powiedzmy do 50%
    w każdym cyklu.
    Należałoby w szereg z diodami dać jakiś R i dobrać odpowiednie C.

    Jak masz chwilę to dobierz tak elementy, aby uzyskać takie mniej więcej
    parametry (no i żeby w R-ach nie traciło się więcej niż 10..20% energii).
    Ciekawe ile wyjdzie dla 100kHz.
    P.G.