eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKwestia skrętu kół.Re: Kwestia skrętu kół.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Kwestia skrętu kół.
    Date: Sun, 14 Jun 2009 01:31:58 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <h11dda$pm2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <2...@i...community>
    NNTP-Posting-Host: aerw222.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1244936426 26306 79.191.204.222 (13 Jun 2009 23:40:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jun 2009 23:40:26 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24481
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    news:20090613204714.0201e06d.sqeeb@internet.communit
    y...


    Najprościej? Te dwa koła tylne przenosisz na połowę długości wózka, a z
    tyłu montujesz czwarte koło wleczone (jak w śmietnikach przykładowo, albo
    pod ogonem samolotu). Może będzie mało naukowo, ale gwarantuję prostotę
    wykonania, skuteczność i niezawodność na wiele lat.

    Już sam mechanizm skrętu dwóch kół w praktyce będzie rzecz komplikował.
    Przecież nie zrobisz obracanej osi, więc trzeba robić trapez i łożyskować
    zwrotnice. Potem tym trapezem trzeba sterować, a to dodatkowy możliwy do
    popsucia mechanizm. Można linkami (jak ktoś zaproponował), można łańcuchem,
    można wreszcie po prostu zrobić odpowiedni mechanizm oparty na dwóch
    ramionach i łączniku. Generalnie sposobów jest wiele. Jednak każdy z nich
    dołoży dodatkowe ograniczenie w postaci braku możliwości obrócenia kółka
    przedniego wokół osi. A przynajmniej będzie to ograniczenie występować, o
    ile w jakiś nadmierny sposób nie skomplikujesz mechanizmu obrotu kół z
    tyłu. To ograniczenie zmniejszy możliwości manewrowania tym wózeczkiem.
    Proponowane przez Ciebie silniki krokowe, to strzał z armaty do wróbla.

    Co do nośności przyczepy, to przy 70 kg obciążenia chyba nie ma sensu tego
    liczyć w ogóle. Ale jeśli by się już ktoś upierał przy tym liczeniu to by
    musiały być dokładne wymiary oraz podane obciążenia. Musiałoby być wiadomo
    do czego to i w ogóle. Za ogólnie postawione pytanie, by coś sensownego
    napisać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: