  • 21. Data: 2018-03-21 17:10:16
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper używanego.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 11:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie rotuje, wychodze z zalozenia ze jak sie dwie szybciej zuzyja, to
    > lepiej, bede szybciej mial dwie lepsze :-)
    >
    > Ale teraz jezdze na calorocznych, to nawet nie mam pretekstu/mozliwosci :-)

    Wg instrukcji - co rok czy dwa zamiana na osiach.

  • 22. Data: 2018-03-21 21:23:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 21 Mar 2018 09:58:02 GMT, pueblo napisał(a):

    > Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
    > inaczej, co wymianę?

    Przy każdej okazji ta opona która ma wyższy bieżnik (tylko te różnice są
    wtedy minimalne, max 1mm) trafia do przodu, gdzie zużywa się szybciej.

    Dzięki temu mam wszystkie 4 zużyte równomiernie i takie same.

  • 23. Data: 2018-03-22 07:40:42
    Od: p...@g...com

    --ma diagnosta wszystkie numerki analizowac, czy wystarczy ze spojrzy UG z lewej, UG
    z prawej ?

    tak masz racje :-)
    tu lewa
    https://www.goodyear.eu/de_de/consumer/tires/cargo_u
    ltragrip_2.CARGUG2.html
    a tu prawa
    https://www.goodyear.eu/de_at/consumer/tires/ultragr
    ip_9_schmal.UG9.html

  • 24. Data: 2018-03-22 08:00:59
    Od: p...@g...com

    --Na zakup miałem trzy dni. To było pierwsze auto kupione przez ze mnie z ogłoszenia.

    kupowanie pod cisnieniem to najgorsze co mozna zrobic, jeszcze jakis znany sobie
    model to moze by sie udalo ale strzal w ciemno to gwarantowana porazka

    ps mam nadzieje ze nie byl to diesel bo ten rocznik w DE to za darmo :-)

    na zlom ida auta ponizej 10 lat rodzynek to 7-letnie Audi

    https://www.mopo.de/hamburg/der-gewinner-des-abgassk
    andals-bei-ihm-landen-die-diesel-stinker-29870456

  • 25. Data: 2018-03-22 08:41:47
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper uywanego.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    ile wynosi ta premia?
    zbrodnia na srodowisku i narodach na wschod od odry.
    jestem xiondz proboszcz jezeli wyprodukowanie nowego auta jest bardziej
    ekologiczne od latania nawet dieslem... ale juz zrobionym.
    ile prawdziwych zlomow daloby sie wypchnac do huty katowice w pl gdyby nie
    przymus zlomowania....
    te 10 latki tu by zastapily 20 latki...
    u ruskich i ukrow jeszcze gorzej. tam to lady po 30 lat maja i sie tocza....
    ps
    daj to jako glowny watek, znaczy nowy. ciekawym reakcji grupy....

  • 26. Data: 2018-03-22 09:38:09
    Od: p...@g...com

    --ile wynosi ta premia?

    zalezy od modelu i producenta

    https://www.google.de/search?q=umweltpr%C3%A4mie+vw&
    oq=umweltpremie+&aqs=chrome.1.69i57j0l5.5815j0j7&sou
    rceid=chrome&ie=UTF-8

    VW 10 tysi EUR
    Nissan tylko 6,5 itd

    --daj to jako glowny watek, znaczy nowy. ciekawym reakcji grupy....

    a po co maja sie zloscic ze ich wydymano przy kupnie nowego auta ? te premie sa tylko
    w DE i tam musi byc zarejestrowane auto ktore zlomujesz, oczywiscie mozna bylo
    zaryzykowac 6 miesiecy temu i zarejestrowac na siebie jakiegos trupa od tureckiego za
    100 ojro ale kto wiedzial ze premie beda przedluzone ?

  • 27. Data: 2018-03-22 21:05:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:

    > Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

    A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
    Ja zawsze daję na tył lepsze a u gumiarza jak nie powiesz,
    to też zawsze ci założą lepsze z przodu.

  • 28. Data: 2018-03-22 21:34:11
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    No jasne że jeżdżenie starym autem, oczywiście utrzymanym w jakiejś umownej kulturze
    technicznej jest bardziej ekologiczne sumarycznie niz wymiana puszki co chwilę.
    Produkcja, transport części statkami, dystrybucja. Te normy ekologiczne to bajki by
    biznes się kręcił.

  • 29. Data: 2018-03-22 22:26:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-22 o 21:05, cef pisze:

    > A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
    Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
    tył oczywiście nie może bvyć łysy.

    > Ja zawsze daję na tył lepsze a u gumiarza jak nie powiesz,
    A napęd masz gdzie?

    > to też zawsze ci założą lepsze z przodu.
    Bo tak się robi, dlatego tak zakładają.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2018-03-22 22:40:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-22 o 21:34, Iglo pisze:
> [...]
    chwilę. Produkcja, transport części statkami, dystrybucja. Te normy ekologiczne to

    Dzięki normom ekologicznym nie jeżdżą już od dawna po ulicach samochody
    bez katalizatorów (oprócz tych, którym miłośnicy nowotworów je usunęli).
    Kto pamięta jak śmierdziało powietrze w miastach w latach 90-tych? Ja
    pamiętam. Dziś śmierdzi, ale sporo mniej.
    Dzięki stale zaostrzanym normom, jest szansa, że nasze wnuki będą żyły w
    świecie, z w miarę czystym powietrzem - gdy nareszcie silniki spalinowe
    przejdą do historii. Niestety nawarstwiającego się przez dziesięciolecia
    zatrucia środowiska nie da się już odwrócić. Spaliny z setek milionów
    samochodów jeżdżących dzień po dniu zanieczyszczają glebę, przenikają do
    wód gruntowych, żywności i naszych organizmów. I będą truły przez setki,
    jeśli nie tysiące lat. Przyszłe pokolenia będą myśleć o nas, jak o
    barbarzyńcach, którzy zdewastowali własne miejsce do życia. To, co się
    dzieje od XX wieku i teraz jest bez precedensu w historii ludzkości.
    Prawdopodobnie jednak ludzkość wykończy się na własną prośbę właśnie
    przy pomocy "zdobyczy cywilizacji" - chemii, plastiku, siedzącego trybu
    życia w atmosferze spalin.