  • Data: 2013-06-21 10:45:41
    Temat: Re: Kupno samochodu z wadami ukrytymi
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-21 09:48, NEMO pisze:
    > Witam
    > Znajomy kupił samochód. Po dniu uzytkowania jechał i samochód stanął na
    > ulicy bo się urwał pasek klinowu. Na dodatek mechanik zobaczył że
    > samochód to ruina, silnik poprzerabiany, jakas czesc od skrzyni biegów
    > nie od manula tylko automat i jeszcze dużo innych wad których nie dało
    > sie zobaczyc gołym okiem. Sprzedawca mówił ze samochód idelany
    > Czy można jechać do kupującego żeby oddał pieniadze ??

    Tylko proces. Mam nadzieję, że w umowie jest paragraf w rodzaju:

    Sprzedający oświadcza, że pojazd nie ma wad technicznych, które są mu
    znane i o których nie powiadomił Kupującego, a Kupujący potwierdza
    znajomość stanu technicznego pojazdu.

    w takim przypadku trzeba:

    1. Sprowadzić do warsztatu rzeczoznawcę.
    2. Zrobić dokładną listę i obfotografować każdy element który podpadałby
    pod pojęcie wady ukrytej.
    3. Napisać pozew.

    Niestety, nie ma żadnej gwarancji, że sprawa jest do wygrania. Dużo
    zależy od tego, na jakiego sędziego się trafi.