  • Data: 2013-01-02 01:36:25
    Temat: Re: Kupno listwy - na co zwracac uwage?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Wednesday, January 2, 2013, 1:07:30 AM, you wrote:

    > 1H ma przy 50Hz 314ohm ... ile znasz transformatorow o pradzie jalowym 0.7A
    > :-)
    > Inna sprawa ze jakby naprawde mial przepuszczac ten 1A i nie nasycic sie
    > przy tym ... no, 1H przy 1A to 0.5J, tyle gromadzi szczelina powietrzna o
    > objetosci ~1000 mm^3 przy 1T, powiedzmy 35x35x1mm.
    > Hm, tak sobie mysle ... dlawik do lamp wyladowczych, powiedzmy 150W ...
    > prad rzedu 1A, napiecie na nim to tylko czesc z 230V, ulamek henra juz ma.

    Ale ja piszę o 10A a energia rośnie z kwadratem prądu.

    > No ale 1A to dzis nie starczy na komputer ... trzeba podniesc pojemnosc :-)

    Przede wszystkim to nie może nawet zblizyc się do rezonansu, bo
    rezonans to by wszystko rozwalił przy takich mocach.

    Fakty są takie, że dławiki skompensowane maja po kilka mH a pojemności
    sa rzedu max kilkuset nH. I na dokładkę tak naprawdę to dławik
    skompensowany jest transformatorem, tylko troche dziwnie połączonym -
    taka niespodzianka.

    --
    Best regards,
    RoMan