    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: KupiłewmHondę i co dalej ?
    Date: Thu, 12 Mar 2009 15:35:25 +0100

    <k...@w...pl> wrote in message
    news:14f0.0000001e.49b909f2@newsgate.onet.pl...
    > Wielkie dzieki za odpowiedzi !!!
    > Mieszkam na Tarchominie, więc możę najpierw sprawdzę Motorista, a o do
    > wymian
    > samodzielnych to rzeczywiście tak jest,- człowiek póki nie dotknie i nie
    > zobaczy na własne oczy, że to jest proste trochę sie boi - ja nawet jak to
    > było
    > pisane bałem sie wahy wlać ;) 3 razy sprawdzałem czy nie jest to ON (mam
    > samóchód diestla). Tak wiec co do obaw jest to prawda.

    Wyluzuj. Ale ja też mam samochód diesla i też zawsze ze trzy razy sprawdzam
    zanim nacisne spust w pistolecie. Ehhh... Miauczyński jest we mnie :-) W Was
    też?

    >Jako, że jest to mój
    > praktycznie pierszy motor to ten pierwszy przegląd u fachowca dodatkowo
    > uspokoił by mnie i zwiększył poczucie bezpieczeństwa. Teraz jadac ok 60-70
    > gdzieś podswiadomie myśłe czy aby hamulce są ok - (okładziny przez
    > szczelinę
    > oglądałem i w porównaniu z samochodowymi to mało co widać i jakie cienkie
    > są.),

    Są cieńsze niż w samochodzie to fakt. Ale jak się okładziny zedrą do końca i
    metal klocka szoruje o tarczę to słychać, nie bój się. Co nie znaczy, że
    wolno do takiej sytuacji dopuścic, w cb500 jest chyba jedna tylko tarcza z
    przodu?
    W książce serwisowej jest również napisane ile mm ma mieć klocek, żeby było
    bezpiecznie.

    > i spełnią się złe proroctwa całej rodziny- Nie muszę chyba dodawać, żę
    > żona
    > teściowa i pozostali (oprócz moich braci) nie dopingowali mnie do takiego
    > zakupu roztaczając wizje makabrycznych wypadków.

    Mam to samo. Na szczęście w mojej rodzinie (i u żony też) mężczyźni
    generalnie jeżdzą motorami. Ale zrzędzenie słychać.

    > Można powiedzieć , że takie gadanie z jedej stony powoduje większą uwagę,
    > ale z
    > drugiej może trochę odbierać radość, ż jazdy. Nie zamieżam brac zakrętów
    > jak w
    > MOTO GP 100 przy samej ziemi. Chcę radosnie i szybciej (teraz ok 1,5 godz)
    > jeżdzić do pracy. Dlatego taka wizyta w dobrym serwisie , gdzie ze mnie
    > nie
    > zedrą bedzie również spełniała rolę wizyty u psychologa z kórej ja i
    > motorek z
    > uśmiechem wyruszymy na swój pierwszy wspólny sezon. Dlatego jesst to też
> [...]

    Np w angielskim haynesie do mojego moto jest dokładnie opisana procedura
    przeglądu MOT - czyli angielskie obowiązkowe badanie techniczne.

    Napisane jest naprawdę dokładnie co i jak sprawdzac, jak sprawdzić luz na
    wahaczu czy główce ramy i jak go odróżnić od luzu na łożysku, na co zwrócić
    uwagę. Spróbuj sam to zrobić a potem pojedz do mechanika i niech on też
    sprawdzi - skonfrontujesz wyniki. A jak mądry Pan Mechanik czegoś ważnego
    nie sprawdzi to przynajmniej wiesz, że nie jest taki mądry. Jak robiłem
    MOT-a w Anglii to grubość klocków mierzą, wpisują do komputera i są to dane
    do sprawdzenia jakby np ubezpieczyciel miał jakies pytania i dostajesz
    wszystko na wydruku z badania i tak samo wydruk laserowego badania
    równoległości kół. W Polsce na przeglądzie sprawdzają tylko czy masz migacze
    sprawne... Szkoda gadać.

    Choć z drugiej strony ja u siebie zgodnie z rozpiską haynesa wymieniłem płyn
    chłodniczy, ale ten co wylałem był chyba czystszy od tego co wlałem.
    Przepłukałem chłodnice, nie wypłukał sie nawet najmniejszy paproch. Wiec
    pewnie robota bez sensu, no ale coś trzeba zimą robić, nie? Inna sprawa że
    przy okazji wymieniłem termostat. Ale z drugiej strony jak zdemontowałem np
    linkę sprzęgła to się okazało, że na pięciu włoskach się trzymała. Mogę się
    mylić, ale mocno wątpię, żeby na przeglądzie mechanikowi sie chciało linkę
    wyjąć z pancerza i oglądać.

    > Jeszcze raz dzieki. Jak ktoś chciałby jeszcze coś dodać, jakieś namiary
    > porady
    > proszę bardzo.

    Nie bój się pytać, chodzi o to, żeby pytanie brzmiało: "jaka pasta miedziana
    do klocków najlepsza?" a nie "gdzie w moto są klocki?" (Ave Kefir, morituri
    Te salutant)

    Ja np dzięki preclowi dowiedziałem się ze do v-twinów hondy pasuje termostat
    od daewoo tico za 14 zł zamiast oryginalnego za 140. I taki kupiłem
    (oryginał GM!!!). Pasował idealnie i działa ok.

    Albo że linka sprzęgła oryginał hondy jest trzy razy trwalsza niż zamiennik
    z moto-linki a mniej niż trzy razy droższa, więc tu się zamiennik nie
    opłaca.

    Takich rzeczy w serwisówkach nie piszą, ale są w archiwum precla lub na
    forum danego moto - nie wiem czy jest forum cb 500 ale pewnie jest bo to
    popularne moto.

    Ale z kolei w serwisówce napisali, że trzeba uszczelkę pokrywy termostatu
    wymienić przy każdym demontażu. Koszt oryginału - kilka złotych, robota
    żadna bo i tak rozebrane a spokój - bezcenny.

    jeszcze raz pozdro,

    życze spokoju ducha i udanego sezonu,

    greg