  • 1. Data: 2011-07-17 00:35:45
    Temat: Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Nie chce mi się pisać na pl.soc.prawo.podatki, gdyż wychodzę z
    założenia, że temat jest tak bliski pms'owi, jak i podatkom.\

    Kupiłem pojazd od osoby fizycznej prowadzącej DG. Z niewiadomych
    przyczyn wystawił mi fakturę vat MARŻA. Pi razy drzwi
    rozpoznanie zrobiłem w googlach, ale mam lekki zamęt mimo
    wszystko. Jest ktoś na grupie, kto na vat marżę auto brał ?

    Wystawca faktury nie jest komisem - prowadzi sobie człek swoją
    DG, i z nieznanych przyczyn wystawił mi vat marżę. Co potrzebuję
    w takim razie do rejestracji ?

    Mam DR, kartę pojazdu, polisę OC, fakturę vat marża.

    Czy coś ponad to będzie mi potrzebne? (w szczególności PCC).

    Za wyjaśnienia z góry bóg zapłać.
    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 2. Data: 2011-07-17 01:03:54
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-07-17 00:35:45 niejaki "Rafał \"SP\" Gil" napisał:
    > Kupiłem pojazd od osoby fizycznej prowadzącej DG. Z niewiadomych
    > przyczyn wystawił mi fakturę vat MARŻA

    nie wiem czym się różni faktura vat marża od zwykłej faktury - ale ja jak
    kupowałem samochody z fakturą nie płaciłem podatku i dokumenty które
    wymieniłeś powinny wystarczyć do rejestracji samochodu - oczywiście
    wszystko powyższe dotyczy kupującego będącego osobą fizyczną

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2011-07-17 09:08:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Mam DR, kartę pojazdu, polisę OC, fakturę vat marża.
    >
    > Czy coś ponad to będzie mi potrzebne? (w szczególności PCC).

    PCC płaci sie od umów cywilno-prawnych, a faktura jest fakturą a nie umową.
    Nie ma znaczenia rodzaj działalności prowadzonej przez przedającego, byle
    była ona zarejestrowana, a nie wyimaginowana.

    Do rejestracji nie jest Ci potrzebne nic poza tym co wymieniłeś wyżej.

  • 4. Data: 2011-07-17 09:19:28
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > wystawił mi fakturę vat MARŻA. Pi razy drzwi rozpoznanie zrobiłem w
    > googlach, ale mam lekki zamęt mimo wszystko. Jest ktoś na grupie, kto na

    nie brałem ale faktura to faktura podatek dochodowy się w niej zawiera więc
    nie ma bólu. sprzedający go zapłaci :)
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2011-07-17 11:02:49
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Sun, 17 Jul 2011 00:35:45 +0200, *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał(a):

    > Czy coś ponad to będzie mi potrzebne? (w szczególności PCC).

    W naszym (WRC) UM mogą cię poprosić o ksero z wpisu do ewidencji
    działalności gospodarczej tejże firmy (nie pytaj mnie na jakiej
    podstawie oni tego żądają ), która Ci sprzedała auto.
    PCC nie musisz wypełniać.

    Sebastian S.

  • 6. Data: 2011-07-17 11:19:17
    Od: Ramok <c...@c...com>

    Najlepiej się upewnić w swoim urzędzie, ale na 99% nic nie musisz
    płacić, tym niemniej OIDP fakt zakupu i tak trzeba zgłosić.

    Pozdrawiam!
    /Ramok

  • 7. Data: 2011-07-17 11:32:59
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Nie ma znaczenia rodzaj działalności prowadzonej przez przedającego,
    > byle była ona zarejestrowana, a nie wyimaginowana.

    I właśnie dlatego w WK zapytają na 90% o ksero wpisu do działalności
    sprzedającego. Do Rafała : Poproś żeby Ci dał, to nie powinien być
    problem a oszczędzisz kolejnego podejścia w WK.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-07-17 11:48:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >

    > Wystawca faktury nie jest komisem - prowadzi sobie człek swoją DG, i z
    > nieznanych przyczyn wystawił mi vat marżę. Co potrzebuję w takim razie
    Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
    mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
    Inaczej to trochę dziwne. Tyle że to w zasadzie już nie Twój problem,
    weź tylko od niego jeszcze zaświadczenie o wpisie do ewidencji i możesz
    składać papiery w WK.
    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-07-17 11:52:29
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    MZ w <news:ivua89$fu6$1@news.onet.pl>:

    > I właśnie dlatego w WK zapytają na 90% o ksero wpisu do działalności
    > sprzedającego.

    Pytać zawsze mogą, ale sprawę mają załatwiać wg przepisów...

    > Do Rafała : Poproś żeby Ci dał, to nie powinien być
    > problem a oszczędzisz kolejnego podejścia w WK.

    ... i nieudzielenie odpowiedzi nie jest powodem do odmówienia przyjęcia
    wniosku, tym bardziej, że WK to nie organ od sprawdzania czy PCC się nalezy
    czy nie

    --
    Tomasz Nycz

  • 10. Data: 2011-07-17 11:55:22
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 11:48, MZ pisze:

    > Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
    > mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
    I do tego jeszcze kupił je na fakturę VAT. Jeśli kupił je na umowę KS
    (nie odliczając VAT) i wprowadził do firmy to nie miał prawa wystawić Ci
    VAT marża. Tu masz pasującą do Twojej sytuacji interpretację US.

    http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

    Nadal jednak to (przynajmniej bardziej) problem sprzedającego niż Twój.

    --
    MZ