  • 51. Data: 2021-03-11 14:49:29
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2021-03-11 o 10:26, J.F. pisze:

    >Mój dysk HDD pracuje już 9 lat.

    Ostatnio mi troche dyskow popadalo, wiec jestem ostrozny.
    Na szczescie w serwerach/macierzach.

    >Czasem, raczej rzadko, robi się czarny ekran, choć dysk pracuje, ale
    >to chyba karta graficzna winna, która też ma 9 lat.
    >Pomaga dopiero wyłączenie na jakiś czas od prądu.
    >Po ostatniej aktualizacji zdecydowanie za długo startuje Windows 10.
    >Nawet wyłączenie zbędnych programów ze startu i oczyszczenie dysku
    >nie pomogło.

    No to uwazaj, bo tez mialem taki przypadek - komputer jakos strasznie
    muli.
    A ze to bylo po upgrade z W7 do W10, to winowajca byl jasny.

    A tymczasem ... to HDD mial klopoty. Tylko tak jakos robil, ze odczyt
    niektorych miejsc trwal bardzo dlugo, ale w koncu sie udawal. Zadnych
    bledow nie widac, a system muli strasznie i miesza dyskiem.

    J.

  • 52. Data: 2021-03-11 15:15:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Zgadza się, gdzieś trzeba postawić granice. Choć czasem włącza się
    > irracjonalna postawa: "niech ja stracę, ale rewizjoniście nie oddam!".

    Nie jestem bezrobotnym ani na emeryturze, w moim przypadku jest to
    postawa: "przecież szkoda wyrzucać całkiem dobre rzeczy na śmietnik".
    Zresztą uważam ją za całkiem racjonalną.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2021-03-11 15:42:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-11 o 10:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup

    > [...]
    >
    > Nie masz analizowac, masz kupic A :-)

    Aaaaaaaaaaaale które A, to od energii, hałasu czy czegoś innego ? :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 54. Data: 2021-03-11 17:26:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Nie jestem bezrobotnym ani na emeryturze, w moim przypadku jest to
    >postawa: "przecież szkoda wyrzucać całkiem dobre rzeczy na śmietnik".
    >Zresztą uważam ją za całkiem racjonalną.

    Tez nie lubie wyrzucac rzeczy prawie dobrych.
    Ale jakbym mial 200 zl doplacic i pol pralki rozbierac ... no tak,
    termostat do lodowki za 150 kupilem ... ale ze wstretem

    J.

  • 55. Data: 2021-03-11 17:58:53
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 11 Mar 2021 17:26:40 +0100, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Tez nie lubie wyrzucac rzeczy prawie dobrych.
    > Ale jakbym mial 200 zl doplacic i pol pralki rozbierac ... no tak,
    > termostat do lodowki za 150 kupilem ... ale ze wstretem

    Właśnie jest tu jakaś rozmyta granica. Też miałem takie naprawy, że niby
    wszystko poszło OK i działa, ale pozostał niesmak, że reanimacja danego
    trupa nikomu nie przyniosła korzyści. Żeby nie powiedzieć, że wręcz
    przeciwnie...

    k.

  • 56. Data: 2021-03-11 18:32:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > IMO - to sklep daje te dodatkowa.

    Nie tylko. Nawet towarzystwa ubezpieczeniowe starają się oferować
    polisy "od zepsucia się pralki". Handel rozszerzonymi gwarancjami
    to bardzo intratny proceder, bardziej dochodowy od handlu samymi
    pralkami.

    > No wlasnie ... i na czyj koszt powinna byc wtedy naprawa?

    Klienta. Jeśli ma być tanio.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2021-03-11 18:36:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tez nie lubie wyrzucac rzeczy prawie dobrych.
    > Ale jakbym mial 200 zl doplacic i pol pralki rozbierac ... no tak,
    > termostat do lodowki za 150 kupilem ... ale ze wstretem

    Mnie zwykle korci, by rozkręcić, obejrzeć zepsucie, dogiąć blaszkę,
    przykręcić śrubkę -- i naprawić bezkosztowo. Często się udaje.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2021-03-11 18:53:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:
    >Klienta. Jeśli ma być tanio.

    No niby tak, ale dla klienta duza strata, a dla producenta nieduza.

    Wiec swiadomy klient powinien policzyc co mu sie bardziej oplaca.

    J.

  • 59. Data: 2021-03-11 18:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Mnie zwykle korci, by rozkręcić, obejrzeć zepsucie, dogiąć blaszkę,
    >przykręcić śrubkę -- i naprawić bezkosztowo. Często się udaje.

    Te termostaty do lodowek wredne, bo chyba woskowe, czynnego elementu
    nie da sie naprawic.
    W dodatku nie bardzo wiadomo, jakie to ma miec parametry pracy - no i
    jak to sprawdzic ... bez lodowki :-)

    Normalnie nie problem, bo termostat kosztuje 30-50 zl, ale tu sie cena
    zrobila wieksza.

    Jest jeszcze wersja - zrobic elektroniczny.
    Zrobic akurat potrafie, ale to kupa roboty :-)

    Adaptowac jakis gotowy ?

    J.

  • 60. Data: 2021-03-11 19:18:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-11 o 14:49, J.F. pisze:
> [...]
    > muli.
    > A ze to bylo po upgrade z W7 do W10, to winowajca byl jasny.

    Robiłem to przed laty i nie było problemu.

    > A tymczasem ... to HDD mial klopoty. Tylko tak jakos robil, ze odczyt
    > niektorych miejsc trwal bardzo dlugo, ale w koncu sie udawal. Zadnych
    > bledow nie widac, a system muli strasznie i miesza dyskiem.

    Zapuszczę sprawdzanie i porządkowanie dysku.
    Choć właściwie to sprawdza się sam okresowo, więc raczej nie pomoże.
    Ale dzięki za info. Może kupię nowy dysk SSD.
    Nie wiem czy łącza będą kompatybilne.
    Trochę przeraża mnie konieczność instalowania na nowo programów.
    Niektóre (np. anaconda) wymagały dziwnych operacji, które zapomniałem.
    Chyba z nich zrezygnuję, bo prawie nie używam.

    WM