eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKulka w pralce - tajemnice inżynierii AGDRe: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news-out.netnews.com!newsin.alt.net!fdcspool2.netnews.com
    !news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer04.ams1!peer.ams1.xlned
    .com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <6047961a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <60487eb8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <60488e61$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <6048adc9$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <6048c58f$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <6048cdda$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6048e87f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Date: Thu, 11 Mar 2021 10:35:35 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 81
    Message-ID: <6049e468$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.148.120
    X-Trace: 1615455337 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 515 83.30.148.120:65296
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4924
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45361
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw
    .pl...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Nigdy nie patrzyłem na długość gwarancji jak na planowany czas
    >>> eksploatacji, a tym bardziej czas bezawaryjnej eksploatacji.
    >
    >> No wlasnie - bo nie ma takiego zwyczaju.

    >Nie ma takiej możliwości. Pisywał tu wprawdzie jeden szpenio, co się
    >zarzekał, że potrafi zaprojektować takiego wała, co się na pewno nie
    >urwie w założonym czasie, a w kilka godzim po jego osięgnieciu z
    >dużym prawdopodobieństwem rozpęcnie się w drebiezgi. Ale to tylko
    >jedna z bajek powtarzanych w środowisku inżynierów wałowych, z życiem
    >mało ma wspólnego.

    Ale ja nie mowie o urwaniu ... chyba, ze Ty sugerujesz, ze sprzet nie
    moze byc zbyt trwaly.

    >> Ale jesli producent takie dobre rzeczy robi, to niech to poprze
    >> gwarancja :-)

    >Tak się nie da. Nie można w sposób pewny przewidywać wystąpienia
    >awarii jednej z części. Odkurzacz projektuje się i ekspoloatuje
    >według innych założeń niż silnik lotniczy, więc posuć się może.

    Silniki lotnicze ostatnio sie psuja :-(

    >Producenta dobrych odkurzaczy skłonny jestem rozpoznywać po tym,
    >że nie urtudnia prowadzenia napraw i dostarcza części zamienne
    >po normalnych kosztach.

    Ale w czym widzisz problem ?
    Niech zrobi tak, aby tych np 5 lat przecietnego uzywania wytrzymal, i
    da 5 lat gwarancji.
    Moze dodac zastrzezenie "uzywac 30minut dziennie" i licznik czasu
    pracy ...

    >>> Kiedyś (lata siedemdziesiąte) telewizor miał roczną gwarancję,
    >>> a producent zakładał, że w tym czasie będzie musiał dokonać
    >>> średnio jednej bezpłatnej naprawy każdego odbiornika. Dzisiaj
    >>> ustawowa gwarancja (rękojmia) konsumencka to trzy lata, producent
    >
    >> Trzy czy dwa?
    >> A tak naprawde do jeden rok, bo potem sie konczy domniemanie wady
    >> ..

    >Może dwa, nawet nie pamiętam. Bo raczej nic mi się nie psuje, i nie
    >mam okazji zgłaszać wad. Pralka też mi pierze z dziesięć lat. Ta co
    >ją miałem z komuny, niedomagała bez przerwy.

    Ja z rodzinnego polara bylem zadowolony.

    Ale wlasnie o to chodzi - pralka nie ma problemu pracowac 10 lat, wiec
    czemu producent nie chce dac 5 lat gwarancji ?

    >>> na ogół kombinuje tak, by w tym okresie nic się nie psuło, a jeśli
    >>> już zdarzy się wypadek przy pracy, to obsługa kosztowała jak
    >>> najmniej
    >>> (czasem oznacza to wymianę sprzętu na nowy, bo organizacja serwisu
    >>> jest droższa).
    >
    >> No to niech kombinuje tak, aby przezyl 5 lat :-)

    >Już dawno tak wykombinowali. Jak kupowałem ostatnio lodówkę, to
    >sprzedawca bardzo się starał, by mi wcisnąć gwarancję przedłużoną
    >do 5 lat. Oczywiście nie za darmo. Nie dałem się namówić, wychodząc
    >z założenia, że skoro producent zakłada, że przeżyje pięć lat, to
    >przeżyje. Nie pomyliłem się -- działa sprawnie, ale u mnie za cenę
    >bazową.

    Zrobilem tak samo, tylko motywacje mialem inna - jak ta lodowka nie
    bedzie chodzila 5 lat, to nic wiecej tego producenta nie kupie.
    Lodowka powinna co najmniej 20 lat dzialac :-)

    Gdzies tam potem doszla inna sprawa ... pozwolic jej pracowac 20 lat,
    czy kupic szybko nowa z jednym plusem wiecej - bo rachunek sugeruje,
    ze nowa sie juz po 10 latach zwroci w oszczednosci pradu :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: