eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :DRe: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
  • Data: 2023-08-27 20:10:47
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: K <...@l...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 27/08/2023 19:01, J.F wrote:
    > On Sun, 27 Aug 2023 15:18:30 +0200, Lisciasty wrote:
    >> W dniu 2023-08-27 o 12:34, nadir pisze:
    >>> A jakie są te nowoczesne elektryku, bo on nie ma 15-to letniego Leafa.
    >>> Zresztą gość wcale nie narzeka na samochód, tylko na infrastrukturę
    >>> ładowania, a to jednak coś innego.
    >>
    >> Co z tego że nie ma 15 letniego?
    >> Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    >> zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    >> chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    >> to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    >> trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
    >> Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]
    >
    > Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
    > gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
    > I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.
    >
    >>> No i 1700km w 15 godzin, to raczej pobożne życzenia, nie że się nie da,
    >>> ale to trzeba cały czas deptać, a wtedy nawet nowoczesny elektryk dużo
    >>> "spala" i trzeba go częściej ładować.
    >>
    >> Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    >> Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.
    >
    > to jest jakies 1750km, wiec samej jazdy, jak nie bedzie niespodzianek,
    > bedzie blizej 16h. Plus pociag, plus ze dwa tankowania, posilki,
    > toalety ... sie troche uzbiera. Plus drzemka jakas, bo zaczyna sie
    > robic niebezpiecznie.
    > Teoretycznie w czasie tych postojów mozna by sie naladowac ... tylko
    > czy sa tam ładowarki? W przyszłosci będą.
    >
    > Wiec teoretycznie elektrykiem jechalby niewiele dłuzej.
    > Tylko jak widac - tu nie o samo ładowanie chodzi.
    > A to ładowarka nie działa z twoją kartą bankową, albo z aplikacją,
    > i trzeba jechac gdzies 30 km w bok, sciągać aplikacje, dzwonic po
    > serwisach. A to kabelka nie da sie wyjąc, czy terminal do karty
    > przegrzany - a czas leci.
    >
    > Teslą byłoby pewnie całkiem inaczej. Bo ma swoje ładowarki.
    > Albo jakby miał kartę Kia ReCharge. Lub wiedział wczesniej o Shell
    > Recharge.
    >
    > Zobaczymy film z powrotu :-)
    >
    > A gdzies juz widziałem wymóg, zeby ładowarka obsługiwała zwyczajnie
    > karty bankowe, wiec pewnie będzie normalnie.
    >
    > J.
    >

    Generalnie z tymi platnosciami karta za granica bywaja problemy. Np. w
    DE jest kilka stacji na ktorych nie moge zaplacic swoja zwykla debetowa
    z HSBC (Visa), ale juz np. Visa kredytowa z HSBC tak, jak rowniez
    Revolutem albo debetowa HSBC Global Money (cos jak Revolut) - obie Visa.
    w NL np. sa miejsca gdzie dziala tylko MasterCard chociaz akurat nie na
    stacjach benzynowych. Tak wiec ten kolo mogl w 100% uniknac tego
    problemu odpowiednio sie przygotowujac albo z Revolutem albo jakims
    odpowiednikiem Global Money w HSBC.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: