  • Data: 2011-01-29 22:25:38
    Temat: Re: Ktory plyn nie zamarza?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 22:18:07 +0100, Dykus napisał(a):

    > pewnie producent od razu by się chwalił, że nie zamarza w -50*C...
    > Temperatura zamarzania dotyczy butelki, a nie płynu po rozlaniu na
    > szybę, zwłaszcza podczas jazdy. :)

    Rozlaniu na szybę? Jakim rozlaniu? Płyn jest ROZPYLANY.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Armatka_śnieżna

    W dodatku łatwość odparowania alkoholu powoduje, że ten parując jeszcze
    obniża temperaturę mieszaniny. Tego co pozostanie w wodzie musi
    wystarczyć, żeby temperatura zamarzania była niższa od temperatury
    powietrza obniżonej przez parowanie wody i parowanie alkoholu.

    Kiedyś letni płyn utworzył mi warstwę szronu przy +1

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel