  • 91. Data: 2022-10-31 13:08:44
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 12:56, Cavallino pisze:

    > Po to żeby nie kusiło.
    > Bo takich co to łatwo przechodzą od "ja tylko jednego", do "co ja po
    > litrze nie pojadę?" jest w narodzie od groma.
    > Więc jedziesz=nie pijesz.

    Skoro ty masz problem z powstrzymaniem się od wypica drugiego piwa do
    obiadu, to może... może właśnie ty masz problem;)

    > Pijak ma z tym problem - i dobrze - co kogo obchodzą jego problemy?

    Pijak nie ma problemu - pijak się napije i pojedzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2022-10-31 13:34:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, October 31, 2022, 11:31:31 AM, you wrote:

    > On Fri, 28 Oct 2022 22:27:48 +0200, Tomasz wrote:

    [...]

> [...]

    Wystarczy zbanować i wyłazi kutas z człowieka :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2022-10-31 14:44:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 13:04:52 +0100, Shrek wrote:

    > Przyznam, że nie złapałem sensu wypowiedzi - że jest mało alkomatów za
    > kółkami, wypadków z ich udziałem czy autobusów nocnych?;)

    Malo jest wypadkow z udzialem alkoholu, a jeszcze mniej tych, ktore
    sie udało zakwalifikowac jako "z winy pijanego kierowcy".

    > A jaka? Bo ja z niemieckich limitów to pamiętam, ze nie ma u nich
    > pijanych rowerzystów - do 1,67 trzeżwy, a powyżej to mało który pojedzie;)

    Teraz łapia hulajnogi elektryczne i sprawdzają. I zabierają PJ :-)

    To bylo jakos tak - dopuszczalne 0.5 promila, ale jak masz wypadek czy
    kolizje, to juz powyzej 0.3 promila sie zaczynaja jakies mandaty,
    czy udzial wlasny w ubezpieczeniu rosnie.
    Powyzej 0.5 kary zgodnie z taryfikatorem - i rosną dla kolejnych
    progow, a od 1.1 promila jest przestępstwo.

    Teraz troche inaczej
    https://www.bussgeldkatalog.org/alkohol-drogen/

    Za pierwsze przekroczenie 0.5 - 528 euro i miesiac bez PJ,
    za drugie 1053 euro i 3 miesiace, za trzecie 1578 i 3m

    https://www.bussgeldkataloge.de/alkohol-am-steuer/
    I jeszcze jakis okres próby dla mlodych kierowcow.

    J.

  • 94. Data: 2022-10-31 22:48:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 14:44, J.F pisze:

    > Malo jest wypadkow z udzialem alkoholu, a jeszcze mniej tych, ktore
    > sie udało zakwalifikowac jako "z winy pijanego kierowcy".

    Tak jak pisałem - kiedyś to liczyłem na grupie i wyszło mi że rysyko
    jest większe 10 krotnie.

> [...]
    > Powyzej 0.5 kary zgodnie z taryfikatorem - i rosną dla kolejnych
    > progow, a od 1.1 promila jest przestępstwo.

    Dalej rozsądniej niż u nas.

    > Teraz troche inaczej
    > https://www.bussgeldkatalog.org/alkohol-drogen/
    >
    > Za pierwsze przekroczenie 0.5 - 528 euro i miesiac bez PJ,
    > za drugie 1053 euro i 3 miesiace, za trzecie 1578 i 3m

    Jak na niemieckie warunki to dość tanio.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-11-02 09:27:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 22:48:17 +0100, Shrek wrote:

    > Tak jak pisałem - kiedyś to liczyłem na grupie i wyszło mi że rysyko
    > jest większe 10 krotnie.

    Tez to liczylem, co nie zmienia faktu, ze zlikwidujesz pijakow,
    a 95% ofiar zostanie. I ciagle bedzie ok 3000 rocznie.

    > Dalej rozsądniej niż u nas.

    Jesli chodzi o prog - owszem, jesli chodzi o progresywnosc - tez mi
    sie tak wydaje.

    > Jak na niemieckie warunki to dość tanio.

    Tak, tu nie o pieniadze chodzi, tylko o te miesiace i punkty.
    A punktow u nich mozna tylko 7 i sie dlugo kasuja - dwa lata bez
    punktu trzeba ...

    W USA tez jakos podobnie - oficjalna kara niewielka, ale dochodzą
    dodatkowe oplaty :-)

    J.

  • 96. Data: 2022-11-02 20:12:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 09:27, J.F pisze:

    > Tez to liczylem, co nie zmienia faktu, ze zlikwidujesz pijakow,
    > a 95% ofiar zostanie. I ciagle bedzie ok 3000 rocznie.

    Z tego co pamiętam to zostanie 90%.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-11-06 19:35:32
    Od: "T." <...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > [...]

    > Wystarczy zbanować i wyłazi kutas z człowieka :(

    Widzisz, ten kutas, jak to napisałeś, to jest Jareczek, który Cię
    zmanipulował w prosty sposób, wiedząc, że czytasz co drugie zdanie...

    Cały czas mowa o spacjach przed znakami interpunkcji (kropka, przecinek,
    wykrzyknik, pytajnik, etc...)
    Nie tylko ja tego pana prosiłem, żeby się zachowywał, ale i również i Ty --
    kojarzysz?
    I nie zrozumiał, albo zrozumiał, ale udaje -- i to jest bardziej
    prawdopodobne!

    W języku polskim nie używa się odstępów przed, ale JF na grupie pl usiłuje
    lansować francuską modłę, co raczył napisać, ale Ty raczyłeś wyciąć:

    <cite>
    > nie potrafisz spacji odpowiednio używać, znaki cytatu
    > masz w czarnej dupie

    Nie umiesz chamie po francusku :-P
    </cite>

    Nie zrozumiałeś, ale zawsze możesz przeprosić.

    PS
    założyłem Kleber(gi) 205/60/16 92H całoroczne (QUADRAXER 3) po 390 za sztuke
    plus 25 za montaż plus 5 zeta za opone zostawioną u wymieniacza
    Cena z 1 listopada 2022...
    Parametry opony CBA

    --
    Tomasz