  • 61. Data: 2011-08-08 22:11:16
    Temat: Re: Kto otworzy Passata B6 koło Darłówka?
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 21:13, Artur Maśląg pisze:

    > To do bani takie rozwiązanie
    Gdyż?
    Jeśli bardzo chcesz zostawić kluczyk w środku, możesz z niego wyjąć
    baterię. Tylko po co?

    > - podtrzymuję pytanie, kto stosuje takie
    > rozwiązania?
    Chodzi Ci o markę? Ja akurat użytkuję drugą już Lagunę z systemem "Hands
    Free", ale podobne rozwiązania - z tego co wiem - stosuje m.in. Volvo,
    BMW, Suzuki i pewnie jeszcze kilka innych...

    > Znaczy rozumiem uniemożliwienie zatrzaśnięcia kluczyków
    > w środku, ale bez przesady. Chyba, że to jakaś opcja za która trzeba
    > zapłaci, bądź aktywować.
    Nie widzę przesady w braku konieczności wyciągania kluczyka (czy karty)
    z kieszeni. Wręcz przeciwnie - jest to na tyle użyteczny "bajer", że
    stał się w mojej rodzinie jednym z istotnych argumentów za przy wyborze
    nowego auta.

    > To w sumie nieistotne - można kluczyki zwyczajnie zgubić.

    Istotne. Nie zgubisz kluczyka w samochodzie. Nikt nie ukradnie Ci
    samochodu z zamkniętym kluczykiem w środku (żegnaj odszkodowanie z AC).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 62. Data: 2011-08-08 22:17:42
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 21:47, neoniusz pisze:

    > Lexus vel Toyota i wielu innych. U mnie zwie sie to "SmartAccess System"
    > i bylo w standardzie juz w 2007 roku.
    > Jak juz koniecznie chcesz sobie schowac pilota w bagazniku, to mozesz
    > wyjac z niego baterie, co nie jest zbyt skomplikowane i trwa 10 sekund.
    > Mozesz tez z pilota wyjac "klucz", ktorym recznie otworzysz w razie
    > czego przednie drzwi (po podwazeniu zaslepki w klamce) oraz bagaznik.

    No proszę. To jak w Lagunach już z 2001 r. :-)

    > A w dodatku jakos nie widze mozliwosci zatrzasniecia albo zgubienia
    > kluczy. Trzymam pilota w kieszeni, nie wyciagam go w ogole. Moge sobie
    > nawet na szyi powiesic. Podchodze do auta, dotykam klamki, zamki sie
    > odryglowuja, naciskam przycisk start i jade. Wysiadam z auta, naciskam
    > przycisk na klamce, odchodze.
    Kto nie używał ten nie wie jaka to wygoda... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 63. Data: 2011-08-08 22:27:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 08.08.2011 22:10, Artur Maśląg pisze:

    > Bardzo dużo - przed tym mnie właśnie zabezpiecza opcja z kluczykami
    > zapasowymi gdzieś w bagażu wciśniętymi. W przypadku działanie tego
    > systemu nie można zostawić samochodu z bagażem/zapasowymi kluczykami
    > w środku.

    Mozesz zostawic "wcisniete w bagazu", tylko bez baterii, proste. Zeby
    bylo prosciej mozesz sobie przykleic baterie tasma klejaca. Ja mam tego
    pilota w takim malym skorzanym etui, wiec moglbym tam wepchnac baterie,
    ale nie widze sensu. Sa plusy i minusy rozwiazania z pilotem, ale jak
    dla mnie to wiecej plusow. Przez 4 lata jazdy tym autem jeszcze nie
    mialem zadnych problemow.

    Rozwaz taka sytuacje. Jedziesz na te swoje wymarzone, zabiegane wakacje.
    Jeden klucz masz upchniety w bagazniku, drugi w rece. Wychodzisz z auta,
    gubisz klucz. I co teraz? Cala akcja z misternym upychaniem zapasowego
    klucza w bagazniku bierze w leb ;) Caly sens zapasowego klucza jest w
    tym, ze masz go poza autem.

    Jak masz dwa piloty - np. jeden w plecaku, ktory nosisz ze soba (albo ma
    go w torebce zona, albo przypinasz do portfela albo wkladasz go sobie
    gdziekolwiek), to masz lepiej. Ja czesto robie tak, ze mam pilota w
    teczce (w plecaku, w kurtce, w marynarce) i nie zastanawiam sie czy go
    zgubie czy nie, po prostu go nie wyciagam.

  • 64. Data: 2011-08-08 22:46:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-08 22:11, R2r pisze:

    > Gdyż?
    > Jeśli bardzo chcesz zostawić kluczyk w środku, możesz z niego wyjąć
    > baterię. Tylko po co?

    Już pisałem - nie mogę zostawić w samochodzie kluczyków zapasowych,
    ponieważ nie mogę samochodu zamknąć nawet na czas tankowania.

    > Nie widzę przesady w braku konieczności wyciągania kluczyka (czy karty)
    > z kieszeni.

    Przecież nie to było problemem...

  • 65. Data: 2011-08-08 23:10:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-08 22:27, neoniusz pisze:
    (...)
    > Mozesz zostawic "wcisniete w bagazu", tylko bez baterii, proste.

    Przyjmuję Twoje argumenty, ale mnie nie przekonałeś.

> [...]
    > gubisz klucz. I co teraz? Cala akcja z misternym upychaniem zapasowego
    > klucza w bagazniku bierze w leb ;) Caly sens zapasowego klucza jest w

    Bardzo małe prawdopodobieństwo zaistnienia takiej sytuacji w stosunku
    do zwykłego zgubienia w sytuacji, gdy zapasowy kluczyk jest
    w wypakowanych bagażach.

> [...]
    > teczce (w plecaku, w kurtce, w marynarce) i nie zastanawiam sie czy go
    > zgubie czy nie, po prostu go nie wyciagam.

    Ależ ja nie zaprzeczam, że system "Hands Free" ma zalety.

  • 66. Data: 2011-08-09 00:26:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-07 22:49, neoniusz pisze:

    > Szczegolnie jak ma deadlock.

    Deadlock nie deadlock - otwarcie samochodu to w zasadzie zawsze będzie
    banał.
    W sumie chyba nie ma sensu żeby producent jakoś szczególnie napinał się
    na odporność zamka w drzwiach, skoro zawsze złodziej może zbić szybę
    (również cicho) i w sekundę być w środku, to jak otwarcie drzwi zajmować
    będzie minutę, to IMO już jest wystarczający czas.

    Otwieranie drzwi z deadlockiem zajęło mi kiedyś kilka minut, a dlatego
    aż tak długo, bo robiłem to pierwszy raz w życiu i musiałem jeszcze
    wymyślić jak, w dodatku bardzo się starałem niczego nie popsuć.
    Gdyby mi się spieszyło i miał to przećwiczone, to myślę że auto miałbym
    otwarte w 20s.

  • 67. Data: 2011-08-09 22:51:23
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 22:46, Artur Maśląg pisze:
    > Już pisałem - nie mogę zostawić w samochodzie kluczyków zapasowych,
    > ponieważ nie mogę samochodu zamknąć nawet na czas tankowania.

    Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem. Możesz. Samochód nie zamknie się sam
    jeśli jedna z kart znajduje się w jego wnętrzu. Ale możesz zamknąć go
    przyciskiem na karcie, z którą jesteś na zewnątrz.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 68. Data: 2011-08-09 23:03:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-09 22:51, R2r pisze:

    > Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem. Możesz. Samochód nie zamknie się sam
    > jeśli jedna z kart znajduje się w jego wnętrzu. Ale możesz zamknąć go
    > przyciskiem na karcie, z którą jesteś na zewnątrz.

    Znaczy potwierdziłeś swoją niewiedzę. Niemniej dziękuję za sprawdzenie,
    że jednak baterii wyciągać nie trzeba i jednak opcja wybrana przeze
    mnie jest możliwa (czemu zaprzeczaliście). Teraz pytanie, czy tak jest
    tylko w Twojej Lagunie II, czy taka możliwość jest również u innych
    producentów pojazdów.

  • 69. Data: 2011-08-09 23:32:44
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 23:03, Artur Maśląg pisze:

    > Znaczy potwierdziłeś swoją niewiedzę.
    Znaczy gówno mnie to obchodzi, co sądzisz o mojej wiedzy. To tak na
    przyszłość.
    Nie miałem dotąd potrzeby sprawdzać jak zamknąć samochód z kartą w
    środku, bo po prostu nie miałem przez cztery lata potrzeby aby to robić.
    Skoro taka sytuacja Cię tak mocno zaintrygowała, to - robiąc Ci
    grzeczność - sprawdziłem jak to działa i podzieliłem się z Tobą wynikami
    eksperymentu. Ty zaś oczywiście nie omieszkałeś uczynić z tego okazji do
    wycieczki /ad personam/. Naprawdę żałosny jesteś...

    > Niemniej dziękuję za sprawdzenie,
    Nie _za ma co_. :P

    > że jednak baterii wyciągać nie trzeba
    Nigdzie nie napisałem, że trzeba. Jeżeli już, to, że można.

    > i jednak opcja wybrana przeze
    > mnie jest możliwa (czemu zaprzeczaliście).
    Kto zaprzeczał? Ja? Gdzie? Napisałem tylko, że niemożliwe jest
    przypadkowe zamknięcie kart w sposób uniemożliwiający dostanie się do
    samochodu.

    > Teraz pytanie, czy tak jest
    > tylko w Twojej Lagunie II, czy taka możliwość jest również u innych
    > producentów pojazdów.

    Tak, jak opisałem jest nie tylko w mojej, ale w każdej Lagunie II i III
    wyposażonej w system "hands free".
    A odpowiedzi na dręczące Cię pytania za sprawą Twojego zachowania w
    sumie coraz mniej mnie interesują.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __