  • 31. Data: 2010-12-09 12:31:51
    Temat: Re: Kto odłączył ABS i inne cyferki?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-12-09 12:20, Filip KK pisze:

    > Zaproponowałem spocik, rozumiem że nie chcesz stanąć do rywalizacji ze
    > swoim absem? :)

    Zgadza się. Nie chcę. Nie widzę sensu. I nie rozumiem zmiany na
    porównanie abs vs bez abs. Twierdzisz, że na śniegu zatrzymasz się z 40
    km/h na trzech metrach (dla ułatwienia - chodzi o samą drogę hamowania).
    Ja twierdzę, że nie dasz rady nawet na asfalcie. Nie wierzysz - sprawdź.
    Ja jestem pewien.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 32. Data: 2010-12-09 12:34:49
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 12:31, LEPEK pisze:

    > Zgadza się. Nie chcę. Nie widzę sensu. I nie rozumiem zmiany na
    > porównanie abs vs bez abs.

    Tak czułem, że tylko za komputerem jesteś odważny. Szkoda, że nie chcesz
    spróbować swoich sił za kółkiem. Teoretyzowanie mnie nie interesuje.. :)

> [...]
    > km/h na trzech metrach (dla ułatwienia - chodzi o samą drogę hamowania).
    > Ja twierdzę, że nie dasz rady nawet na asfalcie. Nie wierzysz - sprawdź.

    Napisałem, że można się zatrzymać na 3 metrach. Oczywiście pi razy oko,
    nie popadajmy w paranoję, nie podałem przy jakiej temperaturze ani też
    na jakim podłożu. Nasyp 30 cm śniegu, wyłącz abs i zobaczysz jak
    zahamujesz...

  • 33. Data: 2010-12-09 12:34:56
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-09 11:22, Filip KK pisze:

    > Co to ma za znaczenie? Nie ma znaczenia. Jeśli był lód, to z absami
    > zatrzymałby się duuuuuuużo dalej...

    Zostawmy na razie teorię. To jak z tą prędkością?

    A.

  • 34. Data: 2010-12-09 12:35:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 12:36, Arek (G) pisze:

    > A skąd jesteś? Ja z chęcią bym się przekonał. Z czystej ciekawości. Bo
    > teoria teorią.

    Gdańsk. Kiedyś spotykaliśmy się na pasie startowym na zaspie, po 20 aut
    robiliśmy oesy na czas. Może by tak powtórzyć rozrywkę?

  • 35. Data: 2010-12-09 12:36:19
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

  • 36. Data: 2010-12-09 12:38:09
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 12:34, Arek (G) pisze:

    > Zostawmy na razie teorię. To jak z tą prędkością?

    Ok, z praktyki: Jak się bawię autem rozpędzając się do około 40 km/h i
    "whamuję" się dobrze w śnieg, to zatrzymuję się ładnie na kilku metrach,
    tak jakbym hamował na piachu. Nie wychodzę z auta i nie mierze linijką
    na ilu metrach się zatrzymuję, bo nawet nie wiem ile mam na liczniku
    przy takim teście.

  • 37. Data: 2010-12-09 12:44:18
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-12-09 12:34, Filip KK pisze:

    > Tak czułem, że tylko za komputerem jesteś odważny.

    Tak boję się ciebie :D

    > Szkoda, że nie chcesz
    > spróbować swoich sił za kółkiem. Teoretyzowanie mnie nie interesuje.. :)

    No to SOBIE sprawdź. Ja sprawdzałem.

> [...]
    > nie popadajmy w paranoję, nie podałem przy jakiej temperaturze ani też
    > na jakim podłożu. Nasyp 30 cm śniegu, wyłącz abs i zobaczysz jak

    Bez względu na temperaturę, podłoże i warstwę śniegu (pomijając
    oczywiście głębokie zaspy) - na 3 m na śniegu się nie zatrzymasz samochodem.

    Pozdr,

  • 38. Data: 2010-12-09 12:52:33
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Więc jest nas trzech. Reszta nie potrafi jeździć i musi się wspomagać
    > absem.

    Ciekawie rozumujesz :)

    - jesli ktos nie potrafi jezdzic bez abs, a radzi sobie swietnie z abs
    to jest dupa a nie kierowca i nie potrafi prowadzić.

    - jesli nie potrafi z abs, a umie bez to znaczy ze umie jezdzic

    Czy nie podobnie postrzegasz jezdzenia FWD/RWD? :)
    Fajnie sie Twoje posty czyta :D

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 39. Data: 2010-12-09 12:58:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 12:44, LEPEK pisze:

    > Tak boję się ciebie :D

    Nie stanąłbym z Tobą w ringu, nie martw się. :) O testy samochodowe mi
    chodziło :)

    > No to SOBIE sprawdź. Ja sprawdzałem.

    Problem w tym, że nikt nie widział tego co robiłeś ani nie są znane
    wyniki.. Dlatego zaproponowałem test.

    > Bez względu na temperaturę, podłoże i warstwę śniegu (pomijając
    > oczywiście głębokie zaspy) - na 3 m na śniegu się nie zatrzymasz
    > samochodem.

    A na ilu metrach? Ile km/h trzeba według Ciebie jechać, żeby droga
    hamowania wyniosła 3 metry?

  • 40. Data: 2010-12-09 13:00:26
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 12:52, Arek M pisze:

    > Ciekawie rozumujesz :)
    >
    > - jesli ktos nie potrafi jezdzic bez abs, a radzi sobie swietnie z abs
    > to jest dupa a nie kierowca i nie potrafi prowadzić.

    TO nie moje słowa.

    > - jesli nie potrafi z abs, a umie bez to znaczy ze umie jezdzic

    TO nie moje słowa.

    > Czy nie podobnie postrzegasz jezdzenia FWD/RWD? :)

    A jak Ty postrzegasz jeżdżenie RWD/AWD ?

    > Fajnie sie Twoje posty czyta :D

    Fajnie nadinterpretujesz czyjeś słowa :)