    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto odłączył ABS i inne cyferki?
    Date: Thu, 9 Dec 2010 09:12:07 +0100

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:idpv9k$cge$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak wiec swój plan zarzuciłem. Mimo to 2 razy w ciągu tej zimy miałem
    > sytuacje gdy ABS dał mi do zrozumienia: ślisko jest, nie będziemy
    > hamować, spróbuj skręcić do rowu" a ja go "myk" kluczykiem i na
    > szurających kołach zatrzymywałem sie na 3 metrach. Co z tego ze w jednym
    > z przypadków 30stopni bokiem, jak stałem?

    ja też nie wiem czy jestes trollem, ale zaryzykuje.

    Skoro miałeś tyle czasu na zastanawianie sie, analizowanie i wyłaczanie
    zapłonu, zeby jeszcze zdązyć sie zatrzymać na tak śliskiej nawierzchni, ze
    ABS nie pozwolił na hamowanie, ponadto zatrzymałeś sie na odcinku 3 metrów -
    co może swiadczyć, ze jechałeś bardzo, bardzo powoli - to moje wnioski są
    takie:
    1. gdybyś skoncentrował sie nad tym nad czym powinieneś, czyli na hamowaniu
    z nogą wcisniętą w pedał hamulca tak, zeby opracie fotela cierpiało oraz na
    tym jak kierować samochodem, zeby ew. ominąć przeszkode to najprawdopdobniej
    wyhamowałbyś albo tak samo, albo szybciej biorąc pod uwage czas na Twoją
    reakcje* oraz wszelkie manewry związane z wyłączaniem silnika i hamowaniem
    bez ABSu
    2. Skoro jechałęś tak wolno, na tak śliskiej nawierzchni, to ABS jest na
    tyle głupi, ze zazwyczaj pozwala na zablokowanie wszystkich 4 koł.

    Cała ta opowiastka kojarzy mi sie z inna, zasłyszaną od kolegi, ktory
    Twierdzi, ze jesli widzi, ze nie wyhamuje bo jedzie za szybko na zbyt
    śliskiej nawierzchni to ... zaciąga ręczny i skręca :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl