  • 31. Data: 2019-08-22 17:07:18
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qjm7st$19a$6$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 22-08-2019 o 10:02, J.F. pisze:

    >Kolejkę do tego skrętu, stojącą w 100% niepotrzebnie - i owszem.
    >Każdy by chciał ominąć takie zbiorowisko debili.

    Ale tak szczerze - twoja trasa tam skreca, czy jednak tak naprawde to
    chcesz debili ominac, a potem zeby oni cie grzecznie wpuscili ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-08-22 21:48:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:

    > No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze tylko
    > na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.

    Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
    To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
    Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
    w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
    więc może wtedy z udziałem poślizgu.
    Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
    silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu

  • 33. Data: 2019-08-22 22:02:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
    >To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.

    Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
    Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?

    Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac
    skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez
    bedzie w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.

> [...]
    >Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
    >silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu

    Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej
    sie nie da.

    J.

  • 34. Data: 2019-08-22 22:16:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 22:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
    > Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?

    Można, ale wtedy na pewno nie będzie to powolutku.

> [...]
    > w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.

    > Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie

    Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego
    pełzania.
    W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być
    zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
    w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.

  • 35. Data: 2019-08-22 22:49:52
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 15:04:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > bedzie w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.

    > Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej

    A tu jest czasem ciekawie.
    Silnik na wolnych obrotach. Wrzucam pierwszy bieg. Powoli odpuszczam sprzeglo.
    Auto przyspiesza, w chwili kiedy sprzeglo jest w pelni wlaczone samochod jedzie dosyc
    zwawo aby po jakiejs sekundzie zwolnic. W tym czasie pedalu gazu wogole nie dotykam.
    Wogole.
    Nie duzo ale jednak wyczuwalnie.

    W efekcie niby sie daje jechac powoli na pierwszym biegu ale aby ruszyc trza
    przyspieszyc.
    I w efekcie trzeba dobrych 2-3 dlugosci samochodu aby ruszyc i predkosc
    ustabilizowac.

    Wiec sie niby da ale praktycznie to nie...

    Tak ma i fiesta benzynowa jak i foka z dizlem.

  • 36. Data: 2019-08-23 10:06:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał sczygiel w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >samochod jedzie dosyc zwawo aby po jakiejs sekundzie zwolnic. W tym
    >czasie pedalu gazu wogole nie dotykam. Wogole.

    Typowe dzialanie regulatora - puszczasz sprzeglo, silnik zwalnia,
    regulator musi dodac gazu ... widac robi to za mocno.
    Lepiej mocno, nic mialby zgasnac.
    A potem sobie obnizy ...

> [...]
    >I w efekcie trzeba dobrych 2-3 dlugosci samochodu aby ruszyc i
    >predkosc ustabilizowac.

    >Wiec sie niby da ale praktycznie to nie...

    no ale po tych 3 dlugosciach auto jedzie w miare stabilnie.

    Przy czym nigdy nie lubialem jezdzic na jedynce - jakos tak za
    "sztywne" polaczenie z silnikiem, i albo za gwaltownie przyspiesza,
    albo za mocno hamuje.
    Akurat jazdy bez gazu dotyczy to najmniej, bo ten regulator sobie
    radzi dosc dobrze, tylko predkosc rzadko pasuje ...

    J.

  • 37. Data: 2019-08-23 10:10:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Można, ale wtedy na pewno nie będzie to powolutku.

    Musi byc - przeciez tym sie powinno dac zaparkowac precyzyjnie.

    >Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego
    >pełzania.

    Nie zdziwilbym sie, gdyby program dazyl do pelnego zasprzeglenia ...
    ale przeciez nie od razu i jakos plynnie ...

    >W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być
    >zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
    >w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.

    Zalaczanie i rozlaczanie to by trzeslo autem, musi byc jakies niepelne
    zasprzeglenie ...

    J.

  • 38. Data: 2019-08-23 17:26:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2019 o 17:07, J.F. pisze:

    > Ale tak szczerze - twoja trasa tam skreca,

    Tam czyli gdzie?
    Bo mowa była o sytuacji hipotetycznej.
    Ale owszem - tras z których mogę skręcić przed początkiem korka mam dużo
    na swojej drodze do pracy.
    Nawet jak są trzy pasy w każdą stronę, to debile stoją na tym pierwszym
    z prawej, jedynym z którego można skręcić w prawo.
    Niechby stali na jakimkolwiek innym, ale nie - będą stali na prawym.
    Co innego jak jadą (nawet w tym samym miejscu) - wtedy wszyscy jadą
    każdym innym pasem niż prawy.

  • 39. Data: 2019-08-23 17:27:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2019 o 22:02, J.F. pisze:
> [...]
    > w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.

    > Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie

    Kup sobie Dustera 4x4.

  • 40. Data: 2019-08-23 20:30:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 10:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie zdziwilbym sie, gdyby program dazyl do pelnego zasprzeglenia ... ale
    > przeciez nie od razu i jakos plynnie ...

    Ha, puszczam hamulec i auto się toczy a po chwili wskakuje na bieg 2
    i toczy się na dwójce - wszystko bez gazu. Prędkośc ok 5-10km/h.
    A więc jeszcze inaczej zaprogramowane jest.