-
31. Data: 2019-08-22 17:07:18
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qjm7st$19a$6$C...@n...chmurka.net...
W dniu 22-08-2019 o 10:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 21-08-2019
> o 11:32, J.F. pisze:
>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
>>>>> Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy
>>>>> korek.
>>
>>>> W przestrzenii. Bo w czasie to taki sam.
>
>>> Zwłaszcza w czasie klienta, któremu blokuje możliwość skrętu w
>>> jego połowie....
>
>> Bywa. Ale chciales w polowie zjechac, czy kolejke ominac ? :-)
>Kolejkę do tego skrętu, stojącą w 100% niepotrzebnie - i owszem.
>Każdy by chciał ominąć takie zbiorowisko debili.
Ale tak szczerze - twoja trasa tam skreca, czy jednak tak naprawde to
chcesz debili ominac, a potem zeby oni cie grzecznie wpuscili ? :-)
J.
-
32. Data: 2019-08-22 21:48:40
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:
>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak
>> wdepniesz hamulec.
>
> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze tylko
> na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
więc może wtedy z udziałem poślizgu.
Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
-
33. Data: 2019-08-22 22:02:04
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d5ef198$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:
>>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero
>>> jak wdepniesz hamulec.
>
>> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
>> tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
>Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
>To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?
Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac
skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez
bedzie w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.
>Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
>w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
>więc może wtedy z udziałem poślizgu.
>Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
>silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej
sie nie da.
J.
-
34. Data: 2019-08-22 22:16:00
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2019-08-22 o 22:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d5ef198$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:
>>>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak
>>>> wdepniesz hamulec.
>>
>>> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
>>> tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
>
>> Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
>> To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
>
> Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
> Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?
Można, ale wtedy na pewno nie będzie to powolutku.
> Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac
> skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez bedzie
> w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.
>
>> Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
>> w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
>> więc może wtedy z udziałem poślizgu.
>> Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
>> silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
>
> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie
> nie da.
Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego
pełzania.
W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być
zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.
-
35. Data: 2019-08-22 22:49:52
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 15:04:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d5ef198$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:
> >>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero
> >>> jak wdepniesz hamulec.
> >
> >> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
> >> tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
>
> >Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
> >To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
>
> Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
> Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?
>
> Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac
> skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez
> bedzie w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.
>
> >Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
> >w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
> >więc może wtedy z udziałem poślizgu.
> >Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
> >silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
>
> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej
> sie nie da.
>
A tu jest czasem ciekawie.
Silnik na wolnych obrotach. Wrzucam pierwszy bieg. Powoli odpuszczam sprzeglo.
Auto przyspiesza, w chwili kiedy sprzeglo jest w pelni wlaczone samochod jedzie dosyc
zwawo aby po jakiejs sekundzie zwolnic. W tym czasie pedalu gazu wogole nie dotykam.
Wogole.
Nie duzo ale jednak wyczuwalnie.
W efekcie niby sie daje jechac powoli na pierwszym biegu ale aby ruszyc trza
przyspieszyc.
I w efekcie trzeba dobrych 2-3 dlugosci samochodu aby ruszyc i predkosc
ustabilizowac.
Wiec sie niby da ale praktycznie to nie...
Tak ma i fiesta benzynowa jak i foka z dizlem.
-
36. Data: 2019-08-23 10:06:40
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał sczygiel w wiadomości grup
dyskusyjnych:523f0f73-38bf-406e-a8ab-c3606376a69b@go
oglegroups.com...
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 15:04:39 UTC-5 użytkownik J.F.
napisał:
>> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i
>> wolniej
>> sie nie da.
>A tu jest czasem ciekawie.
>Silnik na wolnych obrotach. Wrzucam pierwszy bieg. Powoli odpuszczam
>sprzeglo.
>Auto przyspiesza, w chwili kiedy sprzeglo jest w pelni wlaczone
>samochod jedzie dosyc zwawo aby po jakiejs sekundzie zwolnic. W tym
>czasie pedalu gazu wogole nie dotykam. Wogole.
>Nie duzo ale jednak wyczuwalnie.
Typowe dzialanie regulatora - puszczasz sprzeglo, silnik zwalnia,
regulator musi dodac gazu ... widac robi to za mocno.
Lepiej mocno, nic mialby zgasnac.
A potem sobie obnizy ...
>W efekcie niby sie daje jechac powoli na pierwszym biegu ale aby
>ruszyc trza przyspieszyc.
>I w efekcie trzeba dobrych 2-3 dlugosci samochodu aby ruszyc i
>predkosc ustabilizowac.
>Wiec sie niby da ale praktycznie to nie...
no ale po tych 3 dlugosciach auto jedzie w miare stabilnie.
Przy czym nigdy nie lubialem jezdzic na jedynce - jakos tak za
"sztywne" polaczenie z silnikiem, i albo za gwaltownie przyspiesza,
albo za mocno hamuje.
Akurat jazdy bez gazu dotyczy to najmniej, bo ten regulator sobie
radzi dosc dobrze, tylko predkosc rzadko pasuje ...
J.
-
37. Data: 2019-08-23 10:10:18
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d5ef800$0$512$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-08-22 o 22:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
>>>>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero
>>>>> jak wdepniesz hamulec.
>>
>>>> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
>>>> tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
>
>>> Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
>>> To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
>
>> Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
>> Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?
>Można, ale wtedy na pewno nie będzie to powolutku.
Musi byc - przeciez tym sie powinno dac zaparkowac precyzyjnie.
>>> Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
>>> w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
>>> więc może wtedy z udziałem poślizgu.
>>> Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
>>> silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
>
>> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i
>> wolniej sie nie da.
>Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego
>pełzania.
Nie zdziwilbym sie, gdyby program dazyl do pelnego zasprzeglenia ...
ale przeciez nie od razu i jakos plynnie ...
>W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być
>zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
>w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.
Zalaczanie i rozlaczanie to by trzeslo autem, musi byc jakies niepelne
zasprzeglenie ...
J.
-
38. Data: 2019-08-23 17:26:08
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-08-2019 o 17:07, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qjm7st$19a$6$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 22-08-2019 o 10:02, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 21-08-2019 o
>> 11:32, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
>>>>>> Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy korek.
>>>
>>>>> W przestrzenii. Bo w czasie to taki sam.
>>
>>>> Zwłaszcza w czasie klienta, któremu blokuje możliwość skrętu w jego
>>>> połowie....
>>
>>> Bywa. Ale chciales w polowie zjechac, czy kolejke ominac ? :-)
>
>> Kolejkę do tego skrętu, stojącą w 100% niepotrzebnie - i owszem.
>> Każdy by chciał ominąć takie zbiorowisko debili.
>
> Ale tak szczerze - twoja trasa tam skreca,
Tam czyli gdzie?
Bo mowa była o sytuacji hipotetycznej.
Ale owszem - tras z których mogę skręcić przed początkiem korka mam dużo
na swojej drodze do pracy.
Nawet jak są trzy pasy w każdą stronę, to debile stoją na tym pierwszym
z prawej, jedynym z którego można skręcić w prawo.
Niechby stali na jakimkolwiek innym, ale nie - będą stali na prawym.
Co innego jak jadą (nawet w tym samym miejscu) - wtedy wszyscy jadą
każdym innym pasem niż prawy.
-
39. Data: 2019-08-23 17:27:01
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-08-2019 o 22:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d5ef198$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:
>>>> Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak
>>>> wdepniesz hamulec.
>>
>>> No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
>>> tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.
>
>> Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
>> To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
>
> Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
> Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?
>
> Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac
> skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez bedzie
> w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.
>
>> Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
>> w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
>> więc może wtedy z udziałem poślizgu.
>> Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
>> silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
>
> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie
> nie da.
Kup sobie Dustera 4x4.
-
40. Data: 2019-08-23 20:30:57
Temat: Re: Kto ma rację?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2019-08-23 o 10:10, J.F. pisze:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d5ef800$0$512$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2019-08-22 o 22:02, J.F. pisze:
>> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
>>>> Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
>>>> silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu
>>
>>> Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej
>>> sie nie da.
>
>> Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego
>> pełzania.
>
> Nie zdziwilbym sie, gdyby program dazyl do pelnego zasprzeglenia ... ale
> przeciez nie od razu i jakos plynnie ...
Ha, puszczam hamulec i auto się toczy a po chwili wskakuje na bieg 2
i toczy się na dwójce - wszystko bez gazu. Prędkośc ok 5-10km/h.
A więc jeszcze inaczej zaprogramowane jest.