  • 61. Data: 2010-04-23 22:24:26
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Michal Jankowski pisze:
    > Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> writes:
    (...)

    > Czego nie rozumiesz?

    Siebie zapytaj.

    > 'Rondo' to jest potoczne okreslenie skrzyzowania o
    > ruchu okreznym, zatem znak 'ruch okrezny' oznacza rondo.

    No cóż, pytanie pozostaje otwarte...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 62. Data: 2010-04-23 22:38:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010 22:12:21 +0200, Michal Jankowski wrote:

    >Czego nie rozumiesz? 'Rondo' to jest potoczne okreslenie skrzyzowania o
    >ruchu okreznym, zatem znak 'ruch okrezny' oznacza rondo.

    A jak jest rondo, a znaku s.o.r.o nie ma ? :-)

    J.

  • 63. Data: 2010-04-24 18:35:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Apr 2010 22:38:19 +0200, w
    <l...@4...com>, J.F.
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A jak jest rondo, a znaku s.o.r.o nie ma ? :-)

    To wtedy nie jest to rondo, ale tylko w znaczeniu PoRD :).

  • 64. Data: 2010-04-26 18:35:26
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Otrzymałem odpowiedź w tej sprawie od Naczelnika Wydziału Ruchu
    Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi.

    Pozwolę ją sobie zacytować.

    "W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 21 kwietnia 2010 roku dotyczący
    pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Al. Waltera Janke z ul. Pienistą
    informuję, że pojazd wykonujący manewr lewoskrętu z Al. Waltera Janke ma
    pierwszeństwo przed pojazdem jadącym z ul. Pienistej.

    Uzasadnienie:

    1. Pomimo dużego obszaru, jaki zajmuje przecięcie w/w ulic całość tego
    obszaru stanowi skrzyżowanie zgodnie z art.2 ust. 10 Ustawy z dnia
    20.06.1997 roku Prawo o ruchu drogowym ( z późn. zmianami ) cyt.
    ,,skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia ...".

    2. Znak informacyjny D-1 ,,droga z pierwszeństwem przejazdu" oznacza
    początek lub kontynuację drogi z pierwszeństwem - §43 pkt. 1
    Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
    31.07.2002 roku nadał pierwszeństwo przejazdu pojazdowi wykonującemu
    lewoskręt z Al. Waltera Janke.

    3. Znak ostrzegawczy A-7 ,,ustąp pierwszeństwa przejazdu § 5 pkt. 5
    ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem przejazdu, co obliguje
    pojazd, który wyjechał z ul. Pienistej do ustąpienia pierwszeństwa
    pojazdowi jadącemu Al. Waltera Janke i wykonującemu lewoskręt.

    4. Odwołanie pierwszeństwa przejazdu nadanego znakiem D-1 może nastąpić
    poprzez zastosowanie znaku informacyjnego D-2 ,,koniec drogi z
    pierwszeństwem", w związku z powyższym pojazd jadący Al. Waltera Janke
    nie traci pierwszeństwa przejazdu pomimo wykonywania lewoskrętu i
    pojazdu jadącego z jego prawej strony."

    Czyli jednak jest to kontynuacja skrzyżowania, a przynajmniej pasa
    jezdni z pierwszeństwem od strony Waltera Janke. Sprawa wyjaśniona, ale
    szkoda, że oznakowanie nie jest po prostu na tyle czytelne :-(

    --
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2010-04-27 07:17:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2010 18:35:26 +0200, Karol Y wrote:
> [...]
    >ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    >przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia ...".

    No, trzeba mu przyznac ze jedna rzecz zauwazyl - drog, a nie jezdni.

> [...]
    >pojazd, który wyjechał z ul. Pienistej do ustąpienia pierwszeństwa
    >pojazdowi jadącemu Al. Waltera Janke i wykonującemu lewoskręt.

    No, jak dokoncza budowe to mozna by miec watpliwosci do ktorej drogi
    nalezy ten fragment luku.

> [...]
    >pierwszeństwem", w związku z powyższym pojazd jadący Al. Waltera Janke
    >nie traci pierwszeństwa przejazdu pomimo wykonywania lewoskrętu i

    Ale jadacy droga poprzeczna powinni byc o tym poinformowani stosownym
    znakiem.

    >Czyli jednak jest to kontynuacja skrzyżowania, a przynajmniej pasa
    >jezdni z pierwszeństwem od strony Waltera Janke. Sprawa wyjaśniona, ale
    >szkoda, że oznakowanie nie jest po prostu na tyle czytelne :-(

    To teraz do zarzadu drog, co by sie w koncu zdecydowal :-)

    J.

  • 66. Data: 2010-05-05 17:40:16
    Temat: Re: Kto ma pierwsze?stwo [img]
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > To teraz do zarzadu drog, co by sie w koncu zdecydowal :-)

    Kontrola ZDiT przeprowadzona 4 maja "nie wykazała uchybień" w zakresie
    ustawy Dz.U z dnia 23.12.2003 r Nr 220 poz.2181 - załącznik 1-4 oraz
    znikoma liczba zdarzeń (kolizji / wypadków) świadczą o poprawności
    funkcjonowania przedmiotowego skrzyżowania.

    To tyle na zakończenie tematu.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 67. Data: 2010-05-26 09:29:42
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Karol Y pisze:

> [...]
    > znikoma liczba zdarzeń (kolizji / wypadków) świadczą o poprawności
    > funkcjonowania przedmiotowego skrzyżowania.

    Fajnie przeczytać, że ktoś potrafi doprowadzić sprawę do końca.
    Szkoda tylko, że ZDiT ograniczyło kontrolę do przejrzenia statysty :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm