-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 30 Oct 2015 22:19:27 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
In-Reply-To: <mvj863$816$1@dont-email.me>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1510302208070.2352@quad>
References: <mvirp7$rfm$1@node1.news.atman.pl> <mvj863$816$1@dont-email.me>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 32
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1446245957 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 696 83.15.167.123:64855
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571352
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 13 Oct 2015, masti wrote:
> Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo inaczej
> tego znaku by nie było.
Tak mnie naszło - czy w razie jakby jednak tak było, jakiś przepis
lub zasada prawna zdejmuje odpowiedzialność z kierującego?
Wyjaśnię: jak przy skrzyżowaniu organizator ruchu umieści na
wszystkich wlotach D-1 "pierwszeństwo przejazdu", winy kierowcy
nie sposób się doszukać.
Wina organizatora w 100%, to on "organizuje" znaki, w niczym
ta organizacja nie wynika z mocy ustaw, a na pewno łamie
zasady ogólne. Kierujący może ufać więc JEDYNIE woli
organizatora ruchu i patrząc na znak to właśnie czyni.
Ale przypadek o którym mowa nie różni się drastycznie od
pozornego "skrzyżowania" drogi wewnętrznej z publiczną nie
oznaczonych znakami drogowimi - a tu jest oczywiste, że
kierujący "mógł się dowiedzieć".
Jeśli więc wpakuje się w jadącego drogą publiczną, oznaczoną
znakiem strefy ruchu, to który przepis (lub która zasada
prawna) zwolni go z odpowiedzialności?
Abstrahuję od chyba nieoczywistej treści przepisu, bo
już gdzieś widziałem dyskusję na ten temat, czy WSZYSTKIE
drogi objęte znakiem strefy ruchu muszą być niepubliczne.
Taka dyskusja pomija oczywiście fakt, że drogi publiczne
"powinny" być połączone (przemijająco, na okres np. robót
drogowych oczywiście mogą istnieć wyjątki), ale to już
szczegół uboczny.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.15 10:43 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=