  • Data: 2014-11-13 03:06:41
    Temat: Re: Kryptografia w całej okazałości.
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-13, M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Właśnie to jest bardzo istotne czy należy autora rozumieć dosłownie, czy
    > może chodzi o to, że stała sól nie utrudnia ataku tablicami tęczowymi.

    A weź ty sobie policz, ile razy musisz dla tej samej skuteczności
    zawczasu przeliczonych tablic zwiększyć rozmiar tych tablic. Załóż
    sobie, że sól ma raptem 48 bitów. A potem powiedz nam tu na grupie, ilu
    terabajtowe pendrive'y wyrzucałeś, bo kupiłeś większy.

    > Tak, co do tego nie straciłem pewności w trakcie rozmowy. Natomiast
    > straciłem pewność czy tylko(!) rożna sól uniemożliwia atak tęczowymi
    > tablicami.

    No jak masz zawsze taką samą, to oczywiście nie możesz używać tych
    samych tablic do dwóch różnych haseł, prawda? Bo dla drugiego użycia
    tej samej soli dostajesz inny skrót. Chyba że coś w tym rozumowaniu się
    nie zgadza.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot