-
51. Data: 2014-02-07 02:41:36
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Czesław Wiśniak" <c...@n...pl> wrote in message
news:lcuekc$hu3$1@node1.news.atman.pl...
>> doładować go prostownikiem.
>
> Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. ..
>
> Jasne, po prostu szybciej go wyrzuci.
Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
z niego przy rozruchu.
-
52. Data: 2014-02-07 07:57:03
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
> Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
> z niego przy rozruchu.
Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.
-
53. Data: 2014-02-07 08:40:39
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.
zagłęb miało być ;)
-
54. Data: 2014-02-07 08:53:41
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
W dniu 2014-02-06 21:41, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2014-02-06 21:20, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
>> W dniu 2014-02-06 10:14, Zabist pisze:
>>> dzieki wszystkim za info.
>>> Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)
>>
>> Bardzo rozsądne rozwiązanie :-)
>>
>> Nawet bez kondycji przejedziesz to w maksymalnie kwadrans.
>> Przy spokojnym tempie nawet się nie spocisz.
>> Korzyści dla zdrowia są oczywiste, przyjemność gwarantowana.
>
> W zakresie zdrowia - prawda, przyjemności też, ale jest pewien
> problem. Tutaj na grupie niektórzy (a może jest ich nawet więcej)
> uważają, że rowerzysta nie ma prawa się po drodze poruszać, a jak
> tam jest, to ma do rowu spierniczać przed samochodem, bo go spowalnia.
Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić ;-)
Dobrego kierowcy rower nie spowolni. Chyba, ze jest jakoś wybitnie
wąsko,z przeciwka korek itd. Ale to sporadyczne sytuacje, przynajmniej w
DC. A wtedy staram się jednak puścić większe samochody. Mniejsze sobie
radzą. nawet nie zliczę ile razy kierowcy "TIRów" dziękowali mi
awaryjnymi :-)
Całe szczęście, na ulicach widzę coraz lepszą współprace i uprzejmość
pomiędzy rowerzystami a kierowcami, będzie coraz lepiej. Bardzo
chciałbym, aby jednak niektórzy rowerzyści z większym szacunkiem
podchodzili do przepisów PORD.
>
> (...)
>> Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
>> 800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne
>> jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)
>
> No, ja aż tak ortodoksyjny nie jestem ;) Niestety do pracy i okolic to
> samochód jest mi potrzebny (bądź chce mi się wygodnie przemieszczać),
> niemniej tak do dojazdów do pracy na te kilka km to spoko - pod pewnymi
> warunkami. Niestety godziny pracy itd. to nie etat, więc rower
> zazwyczaj odpada. Co innego poza pracą - tutaj piechotką, rowerem,
> KM itd. Luksus panie ;)
>
>
Ja od zawsze miałem ten luksus, że mogłem jeździć do pracy
rowerem/samochodem/zbiorkomem. Wybierałem rower, bo wolałem na rowerze.
Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości/zdrowia/ochoty aby rowerować,
pozostają inne środki transportu. Wolny wybór, o to chodzi, każdy jedzie
jak chce i jak może :-)
Seco
-
55. Data: 2014-02-07 09:16:21
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Czesław,
Friday, February 7, 2014, 7:57:03 AM, you wrote:
>> Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
>> Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
>> z niego przy rozruchu.
> Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.
Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...
> Zakleb sie w temat.
?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
56. Data: 2014-02-07 09:16:41
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: AA <c...@g...com>
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 12:31:58 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> 14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
> że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
> ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
> sensownym czasie wszędzie.
Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu gęstego oleju
powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej dociera do np. głowicy?
Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę dopiero zaczynam.
Możesz rozwinąć i wyjaśnić?
pozdr
Adam
-
57. Data: 2014-02-07 09:22:11
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
>> Zakleb sie w temat.
>
> ?
Spieszylem sie rano :)
-
58. Data: 2014-02-07 09:29:36
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello AA,
Friday, February 7, 2014, 9:16:41 AM, you wrote:
>> 14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
>> że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
>> ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
>> sensownym czasie wszędzie.
> Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu
> gęstego oleju powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej
> dociera do np. głowicy?
Wskaż w moim wywodzie ,,szybciej". Ja jedynie pisałem o wyższym
ciśnieniu i każdy, kto jeździł dłużej samochodem ze wskaźnikiem
ciśnienia oleju zna to zjawisko.
> Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę
> dopiero zaczynam. Możesz rozwinąć i wyjaśnić?
Obudź się i przeczytaj jeszcze raz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
59. Data: 2014-02-07 09:30:33
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Czesław,
Friday, February 7, 2014, 9:22:11 AM, you wrote:
>>> Zakleb sie w temat.
>> ?
> Spieszylem sie rano :)
W piątek? Toż to już prawie weekend - trzeba rozważnie dzień
przeżywać ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
60. Data: 2014-02-07 10:25:43
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 07 Feb 2014 09:16:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Czesław,
>
> Friday, February 7, 2014, 7:57:03 AM, you wrote:
>
>>> Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
>>> Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło z niego przy
>>> rozruchu.
>> Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.
>
> Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...
Ale zwiększa się zapotrzebowanie na energię w samochodzie jeżdżącym zimą:
elektryczne dogrzewacie silnika, pracujące świece żarowe, częściej
używany nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek, foteli itp.
Tomek