  • 41. Data: 2014-02-06 21:41:15
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-06 21:20, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Bardzo rozsądne rozwiązanie :-)
    >
    > Nawet bez kondycji przejedziesz to w maksymalnie kwadrans.
    > Przy spokojnym tempie nawet się nie spocisz.
    > Korzyści dla zdrowia są oczywiste, przyjemność gwarantowana.

    W zakresie zdrowia - prawda, przyjemności też, ale jest pewien
    problem. Tutaj na grupie niektórzy (a może jest ich nawet więcej)
    uważają, że rowerzysta nie ma prawa się po drodze poruszać, a jak
    tam jest, to ma do rowu spierniczać przed samochodem, bo go spowalnia.

    (...)
    > Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
    > 800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne
    > jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)

    No, ja aż tak ortodoksyjny nie jestem ;) Niestety do pracy i okolic to
    samochód jest mi potrzebny (bądź chce mi się wygodnie przemieszczać),
    niemniej tak do dojazdów do pracy na te kilka km to spoko - pod pewnymi
    warunkami. Niestety godziny pracy itd. to nie etat, więc rower
    zazwyczaj odpada. Co innego poza pracą - tutaj piechotką, rowerem,
    KM itd. Luksus panie ;)

  • 42. Data: 2014-02-06 21:42:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Najstarszy Syn Księdza Proboszcza" napisał w wiadomości
    >2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś
    >35-40 minut.

    Chory czlowiek. Zdrowy te 6km/h wyciaga i 2.5 km to 25 minut.

    >W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

    to by bylo 10km/h czyli 4h/40km.
    Zawodowcy przebiegaja maraton w nieco ponad 2h, a 4h to nie jest powod
    do dumy nawet dla amatora.

    Zawodowcy przebiegaja 10km ponizej 30 minut, a 3 km w ok 8.

    J.

  • 43. Data: 2014-02-06 21:46:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-06 21:42, J.F pisze:

> [...]
    > do dumy nawet dla amatora.
    >
    > Zawodowcy przebiegaja 10km ponizej 30 minut, a 3 km w ok 8.

    Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

  • 44. Data: 2014-02-06 21:56:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

    Na rower garnitur tez chyba nie jest zbyt wygodny, nie ?
    Tylko czy wszyscy pracuja w garniturach ?

  • 45. Data: 2014-02-06 22:30:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@n...pl ...

    > Chyba nie mialbym szans bo chodziarze 2,5 km robia w 10min

    No to masz tylko 5 minut straty!
    Bez treningu i przy zwykłym spacerze.
    To pomysl, co bedzie, jak poćwiczysz! :)

  • 46. Data: 2014-02-06 22:56:48
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 22:14:53 UTC+1 użytkownik Zabist napisał:
    > Mam auto w benzynie 1.6.
    >
    > Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
    >
    > Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
    >
    > Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie pokrecil
    >
    > silnik.
    >
    > Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
    >
    > Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego (skutek -
    >
    > korozja), czy cos jeszcze?
    >
    > Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia
    >
    > sie na optimum / środek wskaźnika.

    Skutkiem ubocznym takich krótkich jazd jest koszmarnie wysokie spalanie, zwłaszcza
    zimą. Nie 20% a 200%.

  • 47. Data: 2014-02-06 23:27:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
    W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:

    >Szybciej się zużyje, ale ile szybciej nie wiem, chodzi o to że
    >procentowo więcej chodzi na niedogrzanym i niedosmarowanym silniku.

    Mowisz ze mu silnik padnie np po 100kkm ?
    ale przy 5km dziennie to jest 55 lat :-)

    > Od
    >jakiegoś czasu zabieram auto żony w trasy, bo jak ona prawie nie
    >jeździła to się okazywało, że jej auto częściej się psuło niż moje
    >wiecznie w trasie. Dlatego teraz w zależności od kaprysu raz jedno
    >raz
    >drugie.

    Nie klam, historie twojego auta znamy, moze i rzadko zepsute, ale za
    to kosztownie :-P

    Ale co sie w aucie zony psulo ? bo niedogrzany olej sie na silniku
    konczy, chyba nawet na pompe CR nie wplywa.

    No moze jeszcze olej w skrzyni lepiej pracuje jak jest rozgrzany, ale
    ona ma wlasne tempo ..

    J.

    --
    anacron
    aba/

  • 48. Data: 2014-02-07 00:31:34
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl> wrote in message
    > Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min.
    > To co to jest ? Idealny spacer z rana :)
    > Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

    dzisiaj szedłem sobie 2.8km (sprawdzone z google maps) pieszo bo zostawiłęm auto
    w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
    biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

    Pzdr
    Piotrek

  • 49. Data: 2014-02-07 00:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zostawiłęm auto
    >w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to

    Proponuje sie przebiegnac z zegarkiem w reku.
    Zobaczymy ile ci zajmie przebycie tych 2.8km :-)

    Okazja bedzie, bo trzeba przeciez odebrac auto :-)

    J.

  • 50. Data: 2014-02-07 02:39:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <m...@g...pl> wrote in message

    > robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po autostradzie
    > i tym samym przedmuchac wydech :)

    Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejową.