eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?Re: Krótkie dojazdy do pracy -jakdbać o silnik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
    l!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx
    02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Sat, 21 Aug 2010 23:03:26 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy -jakdbać o silnik?
    References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <4c6e18c2$1@news.home.net.pl>
    <i4l64f$cjk$1@news.onet.pl> <4c6e2571$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <4c6e2b42$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <4c6e3bf1$1@news.home.net.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4c6f1322$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c702a4d$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c703660$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4c703660$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <4c703f1d$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.111.100
    X-Trace: 1282424605 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20998 83.23.111.100:48012
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305498
    [ ukryj nagłówki ]

    to pisze:
    > begin Tomasz Pyra
    >
    >> Akurat silniki ze zmiennym skokiem zaworu niezbyt lubią kapeluszniczą
    >> jazdę podczas której zawory nie wykorzystują pełnego skoku.
    >
    > A co się im konkretnie od tego dzieje?
    >

    AFAIK zjawisko jest takie, że trzonek zaworu prawie zawsze chodzi w
    niepełnym zakresie możliwości ruchu w uszczelniaczu.

    Natomiast powyżej zakresu ruchu okleja się jakimś tam brudem z oleju.
    Pewnie jak chociaż raz dziennie pochodzi na ostrych krzywkach to nic się
    nie stanie, ale nietrudno sobie wyobrazić sytuację gdzie właściciel
    wchodzi powyżej 5500rpm raz na kilka miesięcy.

    I wtedy jak się go nagle rozbuja na maksymalnym skoku, to to powyżej
    może zostać wepchnięte do środka uszczelniacza.
    I tak po odpowiedniej ilości powtórzeń uszczelniacze się psują.

    Pewnie dlatego każą tam tak często zmieniać olej.

    Moim zdaniem będzie to też miało wpływ na to, że trzonek zawodu bardziej
    zużywa się w niskim zakresie skoku (gdzie jest częściej używany) , niż
    wysokim. Po latach IMO to doprowadzi do tego że trzonek na dole będzie
    miał minimalnie mniejszą średnicę niż w tym większym zakresie.

    Ponoć standardowy problem z VTi w motorsporcie - kupuje się takie auto z
    cywila, a jak zacznie się je gonić tak że ten górny wałek w końcu jest
    często używany to okazuje się, że silnik bierze 1l oleju na 100km.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: