eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 20 Aug 2010 22:04:49 +0200
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
    Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl>
    <i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <4c6edfe3$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
    X-Trace: 1282334691 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22813 83.16.130.26:1055
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305351
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-08-20 17:50, syntax error wrote:
    > Użytkownik "Jurgen" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
    > news:i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl...
    >> On Fri, 20 Aug 2010 07:24:50 +0200, syntax error
    >> <w...@n...one.has.gone.before.com> wrote:
    >>
    >>> Słchajcie,
    >>
    >> sluchaj
    >> odpowiedz sobie na pytanie:
    >> to samochod jest dla ciebie czy ty dla samochodu ?
    >
    > Ja dla samochodu. Wierz mi, długo szukałem VTi, który nie bierze 1L
    > oleju na 1000 KM i nie był notorycznie rżnięty do odcinki (8500 RPM)...
    > Ma sprawne wszyskie układy, zawieszenie bez luzów itp.

    Mocno polemizowałbym co silnikowi szkodzi bardziej - jeżdzenie 50% czasu
    w stanie niedogrzania
    czy też jeżdzenie z wysokimi obrotami. W końcu ten silnik został
    zaprojektowany do takiego kręcenia.
    Nie wspomijąc już, że okresowe ostrzejsze pociśniecię porafi jest wręcz
    wskazane... pozwala "przepłukać" i "podopalać" resztki na
    wtryskiwaczach, cylindrach, wydechu... Pozwala dotrzeć właściwie hamulce
    aby uzyskać pełną skuteczność (po sesji na torze ewidentnie czuć, że
    hamulce stają się skuteczniejsze).

    Dlatego samochód po przysłowiowym kapeluszu może być bardziej
    problematyczny niż ostrzej użytkowany ale regularnie serwisowany samochód.

    Dlatego nie przejmowałbym sie tym dojazdem (skoro już musisz używać
    samochodu), tylko od czasu do czasu dał mu porządnie w palnik...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: