-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 20 Aug 2010 22:04:49 +0200
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl>
<i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 35
Message-ID: <4c6edfe3$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1282334691 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22813 83.16.130.26:1055
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305351
[ ukryj nagłówki ]On 2010-08-20 17:50, syntax error wrote:
> Użytkownik "Jurgen" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
> news:i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl...
>> On Fri, 20 Aug 2010 07:24:50 +0200, syntax error
>> <w...@n...one.has.gone.before.com> wrote:
>>
>>> Słchajcie,
>>
>> sluchaj
>> odpowiedz sobie na pytanie:
>> to samochod jest dla ciebie czy ty dla samochodu ?
>
> Ja dla samochodu. Wierz mi, długo szukałem VTi, który nie bierze 1L
> oleju na 1000 KM i nie był notorycznie rżnięty do odcinki (8500 RPM)...
> Ma sprawne wszyskie układy, zawieszenie bez luzów itp.
Mocno polemizowałbym co silnikowi szkodzi bardziej - jeżdzenie 50% czasu
w stanie niedogrzania
czy też jeżdzenie z wysokimi obrotami. W końcu ten silnik został
zaprojektowany do takiego kręcenia.
Nie wspomijąc już, że okresowe ostrzejsze pociśniecię porafi jest wręcz
wskazane... pozwala "przepłukać" i "podopalać" resztki na
wtryskiwaczach, cylindrach, wydechu... Pozwala dotrzeć właściwie hamulce
aby uzyskać pełną skuteczność (po sesji na torze ewidentnie czuć, że
hamulce stają się skuteczniejsze).
Dlatego samochód po przysłowiowym kapeluszu może być bardziej
problematyczny niż ostrzej użytkowany ale regularnie serwisowany samochód.
Dlatego nie przejmowałbym sie tym dojazdem (skoro już musisz używać
samochodu), tylko od czasu do czasu dał mu porządnie w palnik...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.10 22:13 Maciej Leszczynski
- 20.08.10 22:14 J.F.
- 20.08.10 22:19 Maciej Leszczynski
- 20.08.10 22:30 Yans van Horn
- 20.08.10 22:46 J.F.
- 20.08.10 23:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.08.10 23:40 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.08.10 00:42 to
- 21.08.10 01:43 to
- 21.08.10 01:49 Pszemol
- 21.08.10 02:14 to
- 21.08.10 02:17 to
- 21.08.10 02:20 to
- 21.08.10 10:31 rzymo
- 21.08.10 12:17 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo